Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:55

hier een regendek op de open weide, hebben op ons weiland zeewind staan en met regen van afgelopen nacht heb ik toch 0 gram opgedaan.vooral omdat ze nu 3 weken in flinke training staat en ze dus spieren aan t kweken is(ze is 4.5) Zodra t beetje warmer word, gaat hij echt weer af, denk dus dat ze morgen ochtend weer zonder mag:)
Laatst bijgewerkt door smurffie op 27-08-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:57

Na 1,5e week weer scheren? phoe das niet best.. erg slecht voor de vacht!
En als er weer haar terug groeid moet je dus een warmere deken..

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:03

tja nogsteeds de 300, ik had gedacht wel terug te moeten maar op stal was geen zweet te vinden en eigenlijk ook totaal niet warm eronder. Dus dit blijft lekker liggen (terwijl ze met de vries er nog wel is onder wilde zweten :+)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 03:45

ze staat nu onder 400 gram met hals, maar zaterdag stopt het met zo veel regenen en word het nog net even warmer dus zaterdag krijgt ze haar 300 op. Staat overgens 24/7 buiten met inloop stal. Vorig jaar stond ik s'nachts binnen en overdag buiten en toen had ze 250 gram op, en alleen met sneeuw en gladheid een fleece eronder.

Is geschoren en de bedoeling is dat ze geen mm groeit :P dat lukt tot nu toe heel erg goed :D
Laatst bijgewerkt door smurffie op 23-12-11 03:50, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:30

Ariebren schreef:
Nee, ik probeer al die mensen die denken dat een paard een deken nodig heeft, is een beetje aan het nadenken te zetten.
Dat is ook mijn recht.


Okee laat Ik MAAr even net zo zwart wit reageren als jij:
Dat jij nou geen zak met je paard doet of hem zeik nat terug naar buiten gooit hoor je toch ook niemand over mierenn*uken? Of heb je m lekker in een warme stal opgehokt?

Nadenken kunnen we prima, zeik nat zijn van het zweet is voor een paard niet lekker en dan valt er niet normaal te trainen. Daarom scheren we of houden we ze kort in de vacht.

DAt dat niet jou manier is, is jou probleem maar val ons niet lastig met je nutteloze berichten die de plank totaal mis slaan. Dat jou kennis niet verder gaat dan je hier laat zien vind ik triest voor je.
T zou je recht zijn als iemand hier geintresseerd zou zijn, maar dat zijn we niet.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:24

Ik ben mijn pony weer aan het opbouwen kwa werken, wellicht gaat vannacht haar wollen deken onder haar 400 of krijgt ze 200+300.
ik Heb haar eind november voor de 2e keer schoren en ze is niks gegroeid...
Ze staat in een loopstal en dus meestal buiten, ze slaapt alleen lekker languit in haar box (vlas).

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:57

Meerdere keren pd dekens wisselen? dat gaat mij te ver hoor eigenlijk. AAn het begin van het dekenseizoen m savonds op en sochtends af en straks aan het einde ook maar goed mijn paard staat dan ook gewoon de hele dag buiten en niet een paar uurtjes koud en verder in een verwarmde stal..

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:43

Ik wil morgen waarschijnlijk mijn onderdeken eronderuit halen. Dan gaat ze van 600 naar 400 maar de temperaturen gaan ook wel weer omhoog schieten dus dat is niet zo heel erg denk ik.
Normaal neem ik stappen van 100 namelijk.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:18

Hier is het op dit moment -3.. maar als ik kijk naar de temperaturen komen we woensdag al aan de 8 graden overdag en 4 graden s'nachts dus dan kan er wel flink wat vanaf.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:55

Maandag ben ik van 400 halsdeken met 200 onderdek naar alleen mijn halsdeken gegaan.(temp ging van -3/-10 naar 1/-3)
MAar gisteren stond ze daar klam onder dus nu heeft ze weer haar 300 halsdeken op.

Paard is geschoren in oktober en totaal niet aangegroeit. Verder staat ze 24/7 in een loopstal dus kan ze zichzelf lekker warm lopen.

Veel gram in een buitenbox snap ik prima, paard kan zichzelf niet echt/echt niet warm bewegen dus zal het snel heel koud krijgen...

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:45

casperzazoe schreef:
500 gram joh? Die van mij staat met 0 grams regendeken en fleece deken. maar krijgt vanavond denk ik wel weer een 200 gram op.


Het word vannacht maar 1 graad kouder dan dat het vandaag overdag is en morgen +/- 3 graden warmer dan vandaag..
Waarom zou je er dan meer op leggen?

hier word het morgen 8 graden.. dus dan vind ik die 300 op een geschoren paard meer dan genoeg! (paard staat 24/7 buiten met goed voer dus houd zichzelf bezig en warm :))

nicky_rilana schreef:
mijne heeft nog steeds 500 op, en dit blijft hij ook 1,5 week op houden, omdat ik op vakantie ga, hij kan er eventueel nog een regendeken onder maar dat is ook niet zo veel dus hij moet het hier maar mee doen

Na dinsdag blijft het s'nachts boven de 3 graden.. vind je 500 dan niet veel? dit weekeinde word het -1 maar daarna nog 1,5e week onder 500 laten staan?? mijn pony zou wegdrijven en die is geschoren :P :j
Of staat hij het grootste deel van de dag stil op een onverwarmde stal? dan zou ik het weer wel begrijpen..

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:09

dat snap ik.. maar een paard ongeschoren onder 500 gram met temperaturen van 8 graden omdat je zelf op vakantie gaat en hij het er maar mee uitzoekt vind ik wel een rare manier van doen eigenlijk.. en met 15 a 20 graden van de zomer staan ze dan zonder deken..

temperaturen gaan zondag wel omlaag, maar morgen nog niet. Dan is het niet handig om vandaag meer op te gooien..

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:58

wendyke schreef:
mijns staat onder 750 grams en niks te warm. hier is het geen 8 graden

Nu niet maar er werd hier geplaatst over de aankomende 1,5e week en morgen word het volgens de voorspellingen toch echt al 8 graden :j

Volgens mij moet ik verder maar niet ingaan nicky_rilana want hebben wij gewoon een totaal andere manier van paarden houden.. dus dat laat ik vanaf nu maar hierbij..
Laatst bijgewerkt door smurffie op 17-02-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:07

Tja mijn pony word 2 keer per dag onder de deken gecontroleerd of ze het niet te koud of te warm heeft, en ik weet precies of mijn pony binnen en buiten staat ect gezien ik dat bepaal := ..

Ik zou nooit zeggen dat hij het de aankomende 1,5e week maar uitzoekt, als ik op vakantie ben word mijn paard minimaal 1 maal per dag helemaal nagekeken en dekenswisselen word dan ook gedaan. Maar goed ik sta op een stal waar mijn staleigenaresse mijn pony net zo behandeld als haar eigen paarden, die luxe hebben veel mensen niet..
Kan ik mijn pony niet bieden dat ze minimaal 1 keer per dag even helemaal nagekeken word ect dan ging ik niet op vakantie.. dat zou ik persoonlijk egoistisch vinden..


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:24

Pally schreef:
Ik heb laatst de 100 grams er af gehaalt.
Hij staat nu nog met 2x 370 grams.

okee dus dan kom je uit op 740 gram, wat ik mij afvraag:
Het is nu 8 a 9 graden buiten, doe dr tien graden bij en je zit op de zomertemperaturen hier, hoe ga je dit nu nog zo afbouwen dat hij van de zomer zonder deken kan? Of houd hij met 18 graden ook nog zo'n 200 a 300 gram op?

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:07

Goh okee ja hier is het wel een knappe 9 graden overdag.
En woensdag word de nachttemperatuur zelfs op 8 graden voorspelt.
Maar okee bedankt voor je duidelijke antwoord :)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:59

liedjuh2 schreef:
Je veulen nu al 2 dekens om??? Hoezo?

Mijne staat met zijn 5 jaar ook onder dikke dekens, maar een veulen al zo inpakken.... Zou toch niet mijn 1e ingeving zijn, tenzij er iets medisch is.


Omdat er tegenwoordig zo gefokt word dat het veulen komt als het nog vriest.. en om ze dan toch naar buiten te kunnen laten zul je wel een dek nodig hebben :j.
Persoonlijk zie ik liever veulens die in het voorjaar geboren worden..

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:34

nog onder de 300, ik twijfelde net over of ik haar 200 op zou doen (geschoren en nog zeer kort, nu bezig met haar zomervacht) denk dat ik daarmee wacht tot na het weekeinde. Of morgen overdag.

Eigenlijk wissel ik altijd s'ochtends of vroeg in de middag, nooit s'avonds. Maar ze staat dan ook 24/7 buiten in een loopstal.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:15

JoT @ met 1 300 grams en een ongevoerde regendeken kom je gewoon niet uit de voeten. Je zou er nog een 150 gram bv bij moeten kopen om op en af te bouwen. Maar nu onder 300 vind ik denk ik wel te warm. Je zou meer aan 150 moeten deken op dit moment.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:42

nicky_rilana schreef:
mijn paard staat nu in pension, maar daat kan ik niet van verwachten dat ze zomaar even zijn deken doen wisselen overdag, of hij moet echt aan het zweten zijn of zo. als het goed is staat hij vanaf volgende week thuis. dus dan mag hij waarschijnlijk blood de wei in

IK heb dat gelukkig wel, dus mag ze vandaag even lekker in haar blote kont buiten :D .

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:49

Hier staan ze ook in de paddock maar goed even een lekkere borstelbeurt en het zand is eraf.
Ze staat dag en nacht buiten dus de nachten krijgt ze wel haar dekentje op, maar overdag lekker zonder. Snel weer in de zomervacht!

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:41

XxLiEsJuHhxX schreef:
het weer is erg moeilijk op het moment.. :(

mijn merrie is geschoren en heeft sinds ze geschoren is nog niks langer gekregen. ze heeft een 370 grams deken op met hals en een dunne onderdeken nog. de onderdeken zal er misschien in de loop van de week onderuit gaan.

Wat vind je precies moeilijk aan dit weer? het is warm en droog..(hier athans)
370 vind ik persoonlijk zeer veel, hier staat ook mijn geschoren pony overdag naakt en s'nachts onder 200(lopen dag en nacht buiten)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:00

Danique1990 @ dat kan wel aardig hoor ;) zelf zou ik hem dan wel onder een 200 vannacht nog even zetten en daarna dan weer onder 100 overdag. beetje rustig laten wennen...

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:08

pummer12 schreef:
mijne staat gewoon onder 300 grams . heb helaas geen andere en de eigenaar wil geen andere kopen en helemaal zonder zetten vind ik link

Ik moet zeggen dat ik dat heeeeeeel egoistisch vind van de eigenaar..
Voor eigen gemak dr een deken op donderen maar vervolgens geen goede dekens kopen :n

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:33

MIjn pony staat bij uitzondering binnen.. alleen met storm.
Het is heerlijk voor die beesten.

DAarbij sta ook ik hartje randstad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers