Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:01

Bravura schreef:
Net een 100 grams onderdeken onder de Bucas gedaan. Paard voelde erg lauw tot koud er onder. Vond hem ook erg sloompjes en hij stopte met eten tegen de tijd dat ik weg ging. Normaal eet hij tot hij alles op heeft. Ga straks nog even kijken. Zit me niet lekker. Vorig jaar dronk hij te weinig met het koude weer maar at wel veel ruwvoer. Hij had toen gaskoliek. Gedroeg zich toen ook sloom, maar at toen helemaal niet meer en liep alleen maar te hinniken. Tegenwoordig heeft hij een extra emmer water in zijn box zodat we kunnen zien hoeveel hij drinkt. Of hij krijgt nu gewoon teveel hooi en zat vol. :? Hij is de laatste 2 weken wel flink aangekomen. Ze krijgen ook flink meer hooi sinds de vorst er is. Maar hopen dat het niks ernstigs is. Ga maar eens wat minderen met voeren, anders heb ik zo de kilo's er niet meer zo maar af bij hem.


Pfff hier het zelfde :\ , alleen stond mijn paard ineens flink te hoesten net.
Hij wou ook niet drinken, gelukkig wou hij wel sloompies wat eten dus heb warme slobbersoep gemaakt van zijn biksies en dat at hij op dus hij heeft nu wel wat vocht binnen. Voelde wel warm onder zijn deken maar had toch een temp van 36.1.
Mij zit het ook niet helemaal lekker maar kan er moeilijk vanacht ook nog naartoe gaan (heb zelf al een flinke buik nu door mijn zwagerschap)
Vriedlief gaat morgenochtend voor hij gaat werken weer kijken en warme slobber geven zodat hij weer vocht binnen krijgt. Als hij dan nog hoest en niet normaal wil drinken laat ik de DA komen.

Instagram @shetlanderpoow


Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:09

Gelukkig gaat het met die van jou nu wel beter bravura :j .

Ik dacht er ook niet aan in een licht moment van paniek maar mijn vriend zij heel droog "dan geef je hem toch hele waterige slobber?" :+ .
En dat werkt dus morgenochtend gaat hij het zelfde doen en ik rond 11 uur ook weer.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:53

Even goed nieuws vanuit mijn kant :) , vriend belde net.
Paard is weer actief,eet weer goed(slobber ging er nu ook als een trein in) en hoest niet meer :D .
Heb afgelopen nacht geen oog dicht gedaan en ben zooo blij dat alles goed gaat nu :j .

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:28

Tancreda4 schreef:
'lekker warm' wordt idd wel eens gezien als te warm. Maar mijn merrie heeft een gewone lichaamstemp. dus dat zal wel meevallen. Terwijl ze bij lauw of koel onder de deken een lagere temp. heeft dan ze normaal heeft (bv in de zomer zonder dekens of wat).

Hier schrok ik ook, paard had lang niet al haar hooi op gegeten vannacht, had nog zoveel over dat de staleigenaar haar ochtendportie die ik klaar zet niet had gegeven, want ze had nog meer dan genoeg... uhhh, dat hoort niet!! Ze hoeste ook... Brrr. Gelukkig had ze verder wel praatjes, vrat ze lekker gras, dronk ze toen ik de waterbak ging vullen en vrat ze hooi toen ze terug op stal kwam. Zal wel meevallen hoop ik.


Hé getsie is toch vervelend als ze slecht eten.
Misschien hebben meer paarden er last van gehad door de sneeuw die kwam?
Mijn boef at namelijk ook weer goed vandaag en dronk ook weer.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:34

Wat was de temp van je paard gisteren?
Luck had gisteravond 36,1 en stond dus ook te hoesten, niet willen drinken en met lange tanden eten.
Heb het idee dat de paarden op "spaarstand" zijn gegaan, zo doen die van mij echt niet gek in de sneeuw, staan ze het liefst stil hun hooi op te knabbelen en een beetje om zich heen te kijken.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:57

Paard is weer helemaal in zijn hum :D , drinkt en eet ook weer super :j .
Ze staan hier nogsteeds het zelfde. Paard ongeschoren onder 360 met hals en daaronder een HH balance deken en shet onder 500 gram :) .

Vaochtend waren ze beiden voorzien van een laagje ijs maar waren mooi warm onder de dekens, wat een verschil het al niet kan geven zonder wind :j .
Even een leuke foto van peerd met dekens en wat ijsdelen :)) .
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:32

Paardjes staan 24/7 buiten met een inloopstal :)) , als ze in stal gaan dan staan ze wel uit de wind maar het is er even koud. Hebben daar wel een heel dik strobed om warmer te kunnen liggen maar ijsstaarten kon ik niet tegenhouden := .

Op deze foto kan je hun stal en paddock zien waar ze snachts staan :) , overdag toegang tot de wei als het niet al te nat is.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P46SYRQE.jpg
Laatst bijgewerkt door Calice op 04-02-12 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:35

Hier staat ongeschoren paard ook nog onder een 370 met hals+wollen HH balance. Hij voelde nog goed onder zijn deken is is wat verkouden (kuchen en snotneusje) Morgen haal ik denk ik de onderdeken er onder vandaan. Geschoren shet staat onder 500 gram, daar haal ik morgen de 200 gram onder vandaan.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:42

Ik heb de onderdekens er vanochtend tussenuit gehaals en de hals van de deken van mijn paard gehaald :j .
Shet staat nu geschoren onder 300 en paard ongeschoren onder 370. Hij staat nu nog iets warmer aangezien hij wat kucht en een snotneusje heeft. Zijn temp was toen hij net onder zijn 2 dekens vandaan kwam 37,4 dus wil niet te hard afbouwen.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:08

Hier hebben ze een modderbad genomen :') , stom smeltwater op de wei -O- .
Paard staat nogsteeds onder 360 en voelt hier goed onder, merk dat zijn verkoudheid nu ook begint weg te trekken en hij hoest (bijna) niet meer :D . Shet staat geschoren onder 300 grams.

Instagram @shetlanderpoow


Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:25

Zo, gezellige boel hier :z .

Ál heeft iemand zijn paard hier nu nog met oorwarmers staan, lekker laten. Ieder doet het op zijn/haar eigen manier en dat is een eigen keus.

Hiet staan ze nu nog het zelfde, merk dat het mijn paard duidelijk goed doet dat hij iets warmer staat dan ik normaal zou doen :j , hij is zoooo bizar veel soepeler ineens :oo .

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:47

Paard staat nu nog even ongeschoren onder 360 gram. Hij is namelijk sinds gisteren erger gaan hoesten en morgen komt de VA langs om hem even na te kijken. Hij voelt overigens normaal onder deze deken.
Geschoren shet staat onder 300 gram :) .

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:14

Ik moet mijn paard ook gaan scheren helaas -O- , dit jaar voor het eerst zonder te scheren geprobeerd en hij heeft luis. (hoest viel gelukkig mee, heb een hoestdrank en daar moet hij van opknappen)
Dus mijn dekens afbouwen zit er nog even niet in.

Shet staat nu geschoren onder 300 en paard ongeschoren onder 360. Hoop hem onder 360 te kunnen houden als hij kaal is.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:34

Paard vandaag geschoren en staat onder 360 gram, shet in november geschoren en staat onder 300 gram.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:52

Paard staat onder 360 gram, heb hem afgelopen zaterdag geschoren. Shet staat geschoren onder 300 gram. Ze staan beiden 24/7 buiten :) .

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:41

Recent geschoren paard staat onder 360 gram en geschoren shet onder 300 gram.
Voelen hier beiden goed onder en staan 24/7 buiten. Ga binnenkort kijken of mijn paard ook misschien terug kan naar 300 gram.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:55

Paard 360 grams (nog geen 2 weken geleden volledig geschoren) shet 300 grams (geschoren in november) staan 24/7 buiten en de wind staat nu over het water op hun paddock

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:19

Jeetje wat is het ineens warm :oo .

Ze hebben heel even zonder deken gelopen om te kunnen rollen en bij mijn paard heb ik de 360 naar 220 gewisseld en bij mijn shet de 300 naar 150. beiden zijn overigens geschoren.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:09

Vandaag 2 uurtjes bloot gestaan en paard staat nu onder 220 en shet onder 150 gram. Zijn beiden geschoren en staan 24/7 buiten.

Zit er aan te denken om ze donderdag en vrijdag van 11.30 tot 17.00 bloot te zetten, het word dan 18 graden. Paard heb ik 2 weken geleden pas geschoren dus is nog echt heel kort in zijn vacht. Maar dat moet wel kunnen toch?

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:05

Hier 24/7 buiten aan het water. Beiden geschoren en paard staat onder 220 gram en shet onder 150 gram :) .

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:26

Ik heb om 11 uur hun dekens afgetrokken toen ik het hek naar de wei open deed :D , zijn beiden geschoren maar er is geen wind en de zon staat aardig te branden.
Rond een uur of 15.00 ga ik de dekens weer even opdoen aangezien de zon dan achter de bomen draait en het in de schaduw koeler is. Ze zijn beiden geschoren, paard staat normaal nog onder 220 en shet onder 150 gram.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Ik heb ze tot 18.00 ipv tot 15.00 zonder deken laten lopen. Het was om 18.00 zelfs nog 17 graden hier.
Morgen mogen ze ook weer een paar uur bloot. Daarna helaas weer regen en dan blijven ze weer op.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:24

Sinds 3 dagen overdag zonder deken en snachts shet onder 150 gram en paard onder 220. Zijn beiden geschoren en staan 24/7 buiten.

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:01

Overdag nogsteeds heerlijk bloot :D , en ze genieten zo erg :):) .
Voor de nacht nog wel even een dekentje op aangezien ik ze beiden geschoren heb staan en ze 24/7 buiten staan :j .
Maar hier word je toch vrolijk van <3 .
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:23

Geschoren paard gisteravond voor de nacht terug gezet van 220 naar een fleece gevoerde regendeken :D . Shet staat nog onder 150 gram want had haar regendekentje niet op stal liggen, die gaat vandaag over op een regendeken (is overigens ook geschoren).
Overdag staan ze lekker bloot :j .

Instagram @shetlanderpoow


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hesterve, Jade91 en 2 bezoekers