Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:19

Shanna schreef:
Misschien heb je iets aan deze link;

http://stalmeer.web-log.nl/mijn_weblog/ ... _rilt.html

Elk paard krijgt wintervacht, de 1 dikker dan de ander. Maar als je het paard met deze temperaturen al een (gevoerde) deken opdoet, dan houd je de vacht natuurlijk ook wel wat tegen..


Jij moet eens wat minder gaan lezen op internet en in boekjes , de helft van wat geschreven word is grote onzin!!
De eigenaar van het paard kent zijn/haar paard zelf het beste en als je gevoel is dat ze het koud heeft dan gooi je er gewoon een deken op. niet ieder paard is hetzelfde. en toevallig ken ik dit paard ook en dit dier heeft het ontzettend snel koud en staat dan altijd te rillen en word dan stram in de spieren. en dit dier staat niet te rillen van de regendruppels zoals jij zegt want het paard had al een regendeken op en was dus niet nat op haar lijf. en daarbij gooit de schrijver niet zomaar een deken erop, zij vraagt altijd advies bij ons op stal.


laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:19

laida schreef:
Shanna schreef:
Misschien heb je iets aan deze link;

http://stalmeer.web-log.nl/mijn_weblog/ ... _rilt.html

Elk paard krijgt wintervacht, de 1 dikker dan de ander. Maar als je het paard met deze temperaturen al een (gevoerde) deken opdoet, dan houd je de vacht natuurlijk ook wel wat tegen..


Jij moet eens wat minder gaan lezen op internet en in boekjes , de helft van wat geschreven word is grote onzin!!
De eigenaar van het paard kent zijn/haar paard zelf het beste en als je gevoel is dat ze het koud heeft dan gooi je er gewoon een deken op. niet ieder paard is hetzelfde. en toevallig ken ik dit paard ook en dit dier heeft het ontzettend snel koud en staat dan altijd te rillen en word dan stram in de spieren. en dit dier staat niet te rillen van de regendruppels zoals jij zegt want het paard had al een regendeken op en was dus niet nat op haar lijf. en daarbij gooit de schrijver niet zomaar een deken erop, zij vraagt altijd advies bij ons op stal.

Waarom reageert shanna niet meer?
Ik ben benieuwd naar haar reactie, zeker omdat ze de bokker waar het over gaat belachelijk maakt in een ander topic

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:42

Tooske schreef:
wendyke schreef:
ik heb de mijne nu onder ongeveer 800 gram staan


Dat vind ik voor nu ook wel een tikkeltje overdreven.


Mijn paard is vandaag geschoren en heeft nu in totaal 800 erop liggen.
En ik kan je zeggen dat die van Wendyke ongeschoren net zoveel haar heeft als die van mij nu geschoren.
Die 800 gram is dus echt niet overdreven!!
Of het moet zijn dat jij het gezond vind dat een paard wat zwaar in training staat dik in zijn haren schiet, waardoor deze iedere dag een dik uur moet opdrogen en dus kans heeft op spier problemen en luchtweg problemen.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:56

Tooske schreef:
De mijne is ook geschoren hoor en je hoeft niet te schreeuwen.
En ik ben van mening dat 800 grams met deze temperaturen echt niet nodig is. Maar dan verschillen we dus van mening.


Schreeuwen??????
Je mag van mening verschillen, maar reageer dan ook niet zo flauw op andere als je dat paard niet kent

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:49

Lynn_x schreef:
ik herhaal mijzelf:

Lynn_x schreef:
Maar hoeveel dekens heb je dan op bij die 800 grams?
Ik heb het gevoel namelijk dat bij meer dan 2 dekens het gewoon bijna geen effect meer hebt.

Als ik namelijk 2 truien + een jas aantrek heb ik het alsnog koud, omdat je dan gewoon bijna niet meer kan bewegen...

Ik heb ook 500 op ofzo hoor, daar niet van. Maar mijne is wel helemaal kaal

2 dekens van 400 gram

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:54

Ik keek even naar de berichten van jou in dit topic dit is wat jij wisselt
0-100-200-350-400-200-300-400-450-550-400-550-800

:') En dan vinden dat je niet veel wisselt. Mijn heren krijgen 100-300-500/600 op en ga niet 50 of 100 gram wisselen elke keer dat vind ik zo'n onzin. 800 gram bewaar ik voor de sneeuw, dat is extreem veel voor extreem weer. En dat zijn dieren die én geschoren zijn én 24/7 buiten staan. Geen schuilhok of iets. Prima dat je hem nu al onder 800 hebt staan, wordt wel banketstaaf voor je als het -10 wordt want veel dikker kan je niet. Ik heb ook een aansteller die heeft nu een klein racestreepje en een 300 grams halsdeken, staat ie met 5 graden te rillen dan gaat ie maar lekker hollen want hij krijgt pas meer als het echt kouder wordt.[/quote]

heb jij niets beters te doen dan tellen hoevaak iemand wisseld!!
en over dat wisselen , het is ook nog nooit zo'n wisselvallig weer geweest als dit jaar. Ik had liever gehad dat het wat constanter weer zou zijn.
laat iemand lekker doen wat hij/zij goed vind voor haar paard, zij kent hem toch het beste.
Wij oordelen toch ook niet over wat jij op je paard hebt liggen.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:00

Lynn_x schreef:
simongek schreef:
mijn winterdeken zijn bijna allemaal 350 gram of 400 als je er dan 2 op doet zit je er al aan. :j


Maar straks dan? met -15? Dan zit je dus met 3 of 4 dekens? Dat geeft toch geen extra warmte?
*puur uit nieuwsgierigheid hoor*


je hebt tegenwoordig dekens van 550 gram

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:20

wendyke schreef:
Lynn_x schreef:
Dus dan doen jullie 2 van die dekens? oke.

Wendyke; jaa laagjes dat weet ik! Maar meestal met 2 dikke dekens heeft de 3e vaak niet echt nut meer,dan kunnen ze bijna niet meer bewegen toch haha. Ik heb nu 2 dekens, een 3e is niet erg handig lijkt me..

haha de mijne kan nog genoeg bewegen als die er 3 opheeft :D

idd die van mij ook, als je dekens maar goed passen

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:04

Mijn paard (geschoren) heeft een 550 en 400 grams deken op.
Mocht het nog kouder worden dan krijgt hij er nog een 100 grams deken bij.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:32

matasja schreef:
Jeezus wat gooien jullie er allemaal een dekens op, hoe laag wil je de weerstand naar beneden hebben?
Leuk als het paard eens in de wei staat en zijn dekens kapot trekt en ze dus afheeft. Kunnne helemaal niks meer hebben.

Geschoren paarden of met een medische reden ok, maar kom op bijna een kilo aan dkens????
Ziekelijk.

Laida kan jouw paard nog fatsoenlijk lopen met en 550 en 400 en 100 gram?
Zie het helemaal voor me....
En alshet nog kouder word? De voorpelde min 10?
Komt er dan nog eens 200 gram bij?


Jahoor mijn paard kan nog prima lopen, draven, bokken,steigeren en rollen!!!
Ik heb dekens van Horseware en deze voelen heel licht aan, die kun je dus makkelijk 3 opgooien.
die 100 gram krijgt mijn paard er ook pas bij als het -10 word, die heeft hij nu nog niet op.
Wil je nog meer weten??????????

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:55

Mijn paard staat nu nog onder een 500+200+400 grams deken en hij voelt daar lekker onder.
Straks haal ik er de 200 grams af want het word warmer.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:47

wendyke schreef:
Ik ga langzaam afbouwen maar moeten de temperaturen er wel naar zijn, we hebben z`n stalgek en die heeft hem nog onder 750 gram staan maar paard voelde er goed onder

:o wie zou die gek nu toch zijn!!
maarja ik kan moeilijk van 1150 naar 400 gaan

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:48

en bedankt wendy!!!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:51

wendyke schreef:
Ik ga langzaam afbouwen maar moeten de temperaturen er wel naar zijn, we hebben z`n stalgek en die heeft hem nog onder 750 gram staan maar paard voelde er goed onder

:o wie zou die gek nu toch zijn!!
maarja ik kan moeilijk van 1150 naar 400 gaan[/quote]
alles kan, koffiekan, theokan, wimkan[/quote]

als je wilt dat je paard ziek word dan kan alles ja

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:02

Mijn Paard is zeer zeker geen watje!! :( (je mag er wel eens een keer op dan merk je dat wel := )
mijn paard is geschoren en had het ontzettend koud op stal.
en aangezien mijn paard zwaar in training staat en zijn spieren warm moet houden was zoveel echt wel nodig.
Maar als jij het zo goed weet ,dan nodig ik je uit om eens onder de dekens van mijn paard te voelen.
Dus zeg maar wanneer je langskomt!!!!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:11

Jij ziet mij toch niet trainen, dus jij kunt helemaal niet weten welke zwaarder in training staat.
Over 4 uur pas??? dan kun je best nog even langskomen!!!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:18

idd, ik kijk iedere dag hoe hij aanvoelt en als het te warm is dan gaat er minder op.
en dat maak ik zelf uit en niet iemand anders. en zeker niet iemand die denkt dat ze alles weet omdat ze nu eindelijk een eigen paardje heeft.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:25

slaap lekker!!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:30

nicky_rilana schreef:
nu ga je te ver je kent me niet, maar toevallig heb ik van af mij 8e een eigen pony en loop ik al meer dan3 jaar op een prof stal en daarvoor van af mijn 6 op een koeien bedrijf waar ze ook altijd les geven. en van af mijn 2 loop ik al tussen de paarden


een koeienbedrijf is geen paardenbedrijf. en je kunt wel 3 jaar op een prof stal lopen maar dat wil nog niet zeggen dat die stal zo goed is en dat jij er veel leert. Ik heb op zo veel stallen gewerkt en gestaan en overal is het anders. en ik heb al 25 jaar( en heb al 25 jaar ponies en paarden) ervaring met paarden en ponies dus ga mij niet vertellen wat goed is voor mijn paard.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:32

Jolindaa schreef:
themuisje schreef:
*mompelt iets over elkaar in z'n waarde laten, iets naast je neer leggen en volwassenheid*
Ga nu lekker slapen :wave:


HAHAHAHA Ik zie dat jij pas 15 bent! Sorry, maar ik vind het echt té stoer dat jij dan zo reageert!
Gefeliciteerd, je bent zojuist de twee ruzie-ende gepasseerd *\o/*


Ik vind haar ook echt stoer en supertof!!!

maar sorry , ik kon het niet laten om zo te reageren.
ik heb heel lang stil meegelezen en iedere keer werd er iemand afgezeken als die persoon wat meer op haar paard had liggen en dat was ik vort beu.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:34

Jolindaa schreef:
Hey luister jullie allebei effe lekker.
Wat boeit het de mensen hier dat de één op een prof stal loopt en dat de ander dat nutteloos acht.
Wat boeit het iedereen hier trouwens dat jullie elkaar zo afmatten over een forum?!
Spreek af en ga dan in discussie. Open een topic voor jezelf en voer daar je discussie over wie beter is... maar niet hier.

Het kan mij geen reet schelen wat jullie allebei hebben gedaan of hoe goed jullie wel niet zijn. Het gaat hier om hoeveel grams dekens je paard omheeft en om te lezen hoe het verschilt per paard en omstandigheden, maar niet om er ruzie over te maken.

Edit: Sorry, dit is een beetje bot. Zo is het niet bedoelt, maar het is nu wel klaar als je het mij vraagt.


en als jij goed had gelezen dan had je gezien dat ik haar heb uitgenodigd om langs te komen


laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:37

nee ik ga geen ruzie met je maken, was alleen een algemene opmerking na jou tekst


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hesterve, Jade91 en 2 bezoekers