Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:53

jesito schreef:
Nou jongens hou jullie vast morgenavond gaan we de -18 halen, bahbah.

ne da meen je nie he? lijkt wel noordpool hier
Laatst bijgewerkt door wendyke op 03-02-12 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Calice

Berichten: 9840
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:53

Even goed nieuws vanuit mijn kant :) , vriend belde net.
Paard is weer actief,eet weer goed(slobber ging er nu ook als een trein in) en hoest niet meer :D .
Heb afgelopen nacht geen oog dicht gedaan en ben zooo blij dat alles goed gaat nu :j .

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:10

Fjord geschoren in november staat nu onder 340 BT wind en waterdicht en een 22o gram wind en waterdicht erover en dat gaat goed.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:23

ga vanavond ook maar slobber geven. :j Heb nog zemelen en lijnzaad staan.

gisteren de bovendeur ivm oostenwind half dicht gezet. als het vanavond echt zo koud is dan vraag ik wel even
of mijn ouders de bovendeur helemaal dicht doen.

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:18

Romytjuuh schreef:
Mijn ongeschoren paardje heeft sinds gisteren 300 grams halsdeken op. Hopelijk blijft hij lekker warm met dit koude weer. :)
(Daarvoor had hij 200 grams op) ;)


Dit heeft die van mij ook. Had ook 200 op en nu 300 grams met hals. Heb jij die van jou tussendoor ook op stal staan. Hier staan ze in principe 's nachts op stal, alleen nu wat langer en dan gaat de hals af, die krijgt ze alleen buiten om. Bij jou dan?

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:21

Als ik hier zo alle wisselingen en ideeen over dekens lees voel ik me soms bijna een slecht baasje...
Mijn paard staat namelijk, ook op dit moment tijdens een sneeuwbui, in haar nakie buiten met haar vriend. Die overigens wel een deken op heeft.

Nadeel van mijn paard niet in de dekens zetten is dat ik na rijden langer droog moet stappen en haar soms onder het solarium zet om op te drogen.
Groot voordeel is dat ze veel en veel vrolijker is dan wanneer ze continue een deken op heeft.

Ik heb overigens wel een regendeken voor haar gekocht, aangezien ze buiten geen beschutting heeft en ze wel buiten gezet wordt als het regent. En ik merk dat ze dat toch wel prettig vindt. Maar als ze de dag daarna zonder deken in de modder staat, gaat ze met erg groot genoegen een keer of 4 rollen om een zorgvuldig paneerlaagje aan te leggen.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:25

Nee hoor je bent geen slecht baasje, als mijn paardje de deken niet nodig had zou die ook naakt staan.
Mijn shet bijv. staat gewoon lekker zonder ook in de sneeuw en alles.

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:27

Nickeltje schreef:
Ik heb overigens wel een regendeken voor haar gekocht, aangezien ze buiten geen beschutting heeft en ze wel buiten gezet wordt als het regent. En ik merk dat ze dat toch wel prettig vindt. Maar als ze de dag daarna zonder deken in de modder staat, gaat ze met erg groot genoegen een keer of 4 rollen om een zorgvuldig paneerlaagje aan te leggen.


Haha jaa daar is die van mij ook zóó goed in!! :+

joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:28

Nickeltje normaal heb ik ook geen deken erop, hooguit een regendeken als het echt een aantal dagen blijft regenen met een erg koude wind. Helaas moest ik hem wegens omstandigheden scheren en baal er wel een beetje van omdat ik nu zijn warmte moet regelen omdat hij het zelf niet kan.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:40

Mijn paard staat nu met zijn staldeken in de sneeuw! Ben bang dat die het toch niet gaat houden, het sneeuwt al de hele ochtend. Ga even kijken of ik zsm een winterdeken kan regelen die waterdicht is.

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:42

Ah... Dat zijn geruststellende berichten ;)
Ik heb ze wel eens met perioden een deken op proberen te doen. Maar ze wordt er echt heel erg mopperig van en zodra ze de kans krijgt, maakt ze een deken kapot.
Dat doet ze niet als ze na het rijden eventjes een zweet dekentje op heeft, maar als ze langdurig iets op heeft, gaat ze met de voorkant tegen een hek of paal schuren tot de sluitingen de strijd opgeven, 2 keer bokken en dan ben je je deken kwijt.
Op stal lukt dit niet, maar dan is de dus gewoon niet te genieten door die deken.
Ok, dan maar niet, dat betekent dus dat ze een beetje een teddy vachtje heeft, met wat extra werk na het rijden en vaak wat extra poets werk.
Maar wel een blij paard...

En toch, als ze druipend van de natte modderprut binnenkomt, een half uur voor mijn les, dan ben ik toch wel eens jaloers op die mensen die dekendragende paarden naar binnen halen, waarvan alleen de benen een beetje modderig zijn...

W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:43

Die van mij is geschoren en staat onder een 400 gram outdoordeken met halve hals, in een binnenstal.

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:45

Mijne staan nu met een 400 gram en een onderdeken van 200 gram eronder.
Lekker warm!

W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:51

Twijfel ook of ik nog even een onderdeken moet haan halen.. Heb alleen outdoordekens, dus een onderdeken zou ik moeten kopen. Dacht altijd wel genoeg te hebben aan mn 400, maar t is nu zo koud!

*edit: of ik gooi gewoon mn 200 gr outdoor dr onder, zal paardlief ook niet dood aan gaan, toch?
Laatst bijgewerkt door W0PPY op 03-02-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chefke
Berichten: 873
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Wartena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:52

Die van mij staan andersom, onder 200 gram met een 400 onderdeken eronder. Gaat goed :)

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:55

Mijne heeft een dun vachtje aangezien ze paar maanden geleden een keer geschoren is geweest.
Ze staat nu met 200 grams onderdeken en daarop 350 grams water- en windichte deken, ze staat overdag buiten en snachts binnen. Heb de onderdeken er dinsdag bijgedaan. Ze voelde toen nog wel warm aan onder de 350 grams maar aangezien het een stuk kouder werd heb ik de onderdeken er maar onder gedaan.
Het enige nadeel is dat mijn onderdeken vrij lang is, dus net iets onder het winterdeken uitkomt.. Maar dat is maar een klein stukje dus zal geen kwaad kunnen denk ik.

Volgend jaar ga ik haar vachtje denk ik toch maar wat langer laten worden, dan maar langer uitstappen want zit me constant zorgen te maken of ze het niet te koud/warm heeft.

W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:57

Ik vind dat ook zo lastig. Die van mij voelt warm aan onder zn 400 grams maar zet wel snel het haar omhoog.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:04

Even een vraagje,

Ik laat mijn fries vandaag scheren.. heb het geprobeerd zonder te doen, maar hij heeft het altijd al enorm snel warm. En met rijden is het dan ook niet te doen.
Ik weet dat het laat is om hem te scheren voor de eerste x en dat hij een lelijke kleur krijgt.
Maar ik vind het belangrijker dat hij zn warmte kwijt kan.
Hij staat met deze kou nog onder een 0 grams deken, zet ik hem onder 100 gr, zweet ie er onder..

In de stallen vriest het niet! en is het dus gewoon boven 0!
Wat denken jullie, 350 gr is toch wel voldoende?
Hij heeft t niet snel koud met dat in mijn achterhoofd.. Wil niet dat ie weer gaat staan zweten!

joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:17

Ik zou dan eerder kiezen om onderste deel van de hals te scheren en verder niet.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:18

mijn geschoren ijslander heeft het nog steeds heet onder zijn 300 gr deken! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Toad op 03-02-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:18

Hebben jullie allemaal speciale onderdekens of doen jullie er ook wel een normale outdoordeken onder? (dat je dus twee outdoors op elkaar legt?) Gewoon ff een vraagje? :Y)

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:22

Mijn verzorgpony staat buiten met een inloopstalletje. Hij staat sinds het weekend onder een 350 grams. Heeft wel een enorme wintervacht.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:28

@Calice: Hoe is het met je paard? Hier dronk hij vandaag weer gewoon water buiten. Heb ze de ochtend binnen gehouden maar meneer hoefde geen lauw water. Hij krijgt vanaf vandaag 2 x per dag slobber ipv droge brok.

Normaal red mijn paard het met 370 gram de winter door (ongeschoren). Nu heeft hij 300 gram Bucas met fleece, een onderdeken van 100 gram en vandaag buiten een halsdeken er bij op. Die gaat 's nachts weer af op stal. Hem maar even warm houden en hopen dat hij zich nu goed houd. Het was vanmorgen -6 op stal! :brr: Alles was bevroren, waterbakjes, emmers met water, de kraan, de gieter, de waterkoker (die gister met water is blijven staan)....

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:35

Gezien de koude wind en de erg lage temperaturen heb ik toch maar een dunne deken bij de oude heren erop gelegd (zonder voorheen zonder deken). Ze lijken het wel prettig te vinden, en lieten de deken maar wat graag om doen.

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:30

even een vraagje waar een snel antwoord voor nodig is.

ik heb mijn geschoren paard nu buiten onder een 200 grams deken met daaronder een HH teddyfleece deken staan. Maar deze glijdt er wat onderuit, is het type paard dat eigelijk geen onderdekens kan hebben.
Maar nu wil ik nog snel een deken voor hem bestellen zou dit gelijk zijn aan een 300 of 400 gram?