Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JsA schreef:Ik zou dit graag willen weten zodat ik het tegen mensen waar ik langs kom kan zeggen dat het verboden is.
Sientje schreef:JsA schreef:Ik zou dit graag willen weten zodat ik het tegen mensen waar ik langs kom kan zeggen dat het verboden is.
Waarom wil je dat zeggen? Heb je de paarden ernstig gewond zien raken..?
Oh, zal eerst je vraag beantwoorden: nee, het is niet verboden. Ik zou ook echt niet weten waarom het verboden zou moeten worden. Als er goede klap op staat, komt het paard er niet bij in de buurt en zal 'ie dus ook geen snee oplopen...
Citaat:0.a. schapengaas en prikkeldraad zijn voor paarden niet geschikt omdat deze ernstige verwondingen kunnen veroorzaken. Zo is prikkeldraad binnenkort verboden als omheining voor paarden. Deze motie is op 21 april 2009 aangenomen door de tweede kamer.
Jitskeangela schreef:Sientje schreef:Waarom wil je dat zeggen? Heb je de paarden ernstig gewond zien raken..?
Oh, zal eerst je vraag beantwoorden: nee, het is niet verboden. Ik zou ook echt niet weten waarom het verboden zou moeten worden. Als er goede klap op staat, komt het paard er niet bij in de buurt en zal 'ie dus ook geen snee oplopen...
het is verboden sinds 2009
[VN] Motie tegen prikkeldraad als omheining paardenwei aangenomenCitaat:0.a. schapengaas en prikkeldraad zijn voor paarden niet geschikt omdat deze ernstige verwondingen kunnen veroorzaken. Zo is prikkeldraad binnenkort verboden als omheining voor paarden. Deze motie is op 21 april 2009 aangenomen door de tweede kamer.
bron: http://www.vandereep-omheiningen.nl/nl/ ... g_paarden/
Sientje schreef:Moet ik een brilletje? Volgens mij heeft TS heeft het over ijzerdraad, niet over prikkeldraad, en vraagt of ijzerdraad net als prikkeldraad verboden is... Ik ga ervan uit dat TS het heeft over glad staaldraad, dat over het algemeen wordt aangesloten op een stroomapparaat.
Jitskeangela schreef:Sientje schreef:Moet ik een brilletje? Volgens mij heeft TS heeft het over ijzerdraad, niet over prikkeldraad, en vraagt of ijzerdraad net als prikkeldraad verboden is... Ik ga ervan uit dat TS het heeft over glad staaldraad, dat over het algemeen wordt aangesloten op een stroomapparaat.
sorry,bij ons is ijzerdraad gewoon prikkeldraad....
(ik ken glad ijzerdraad ook niet als complete omheining,dit gaat -volgens mij- altijd met schapen/kippengaas
Jitskeangela schreef:Sientje schreef:Moet ik een brilletje? Volgens mij heeft TS heeft het over ijzerdraad, niet over prikkeldraad, en vraagt of ijzerdraad net als prikkeldraad verboden is... Ik ga ervan uit dat TS het heeft over glad staaldraad, dat over het algemeen wordt aangesloten op een stroomapparaat.
sorry,bij ons is ijzerdraad gewoon prikkeldraad....
(ik ken glad ijzerdraad ook niet als complete omheining,dit gaat -volgens mij- altijd met schapen/kippengaas
Drie lagen glad staaldraad zonder kippen/schapengaas, waar zelfs de schapen én de koeien achter blijven...
).