[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:09

Slmt9 schreef:
Mijn oudje heeft het toch te koud gehad, ondanks dat er weinig regen viel. Ik heb een katoenen deken onder zn regendeken, normaliter de staydry, maar dat vind ik zo’n ellende als ze in de rui zijn.


Extra vulling :+ Maar ja, het is ellende en moet het straks allemaal weer haarvrij maken voordat ze gewassen kunnen worden.
Hier ook de medium smartex op

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:57

Weet iemand of de Bucas Irish heel anders valt dan de smartex? En hoe de binnenkant daarvan is?

Ik loop er namelijk tegenaan dat de binnenkant van de Amigo XL niet bestand is tegen Feyre haar dino-vriendje :+
Afbeelding

Afbeelding

En weet iemand of dit ook nog te maken is? Leg het ook voor aan de dekenwasservice maar vrees er een beetje voor..

manzano

Berichten: 23954
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:04

Ik zie wel vaker fotos voorbij komen dat ze dit soort dingen kunnen maken. Je blijft alleen bezig als je slopers hebt :\

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:14

Nou ja, maken is goedkoper dan een nieuwe deken moeten kopen die dan mogelijk ook sneuvelt. De buitenkant is gelukkig nog goed. Afgezien van de losgetrokken staartriem :+

Afbeelding
-O- :')

Hoogste tijd dat de dekens weer een paar maanden af kunnen.

Bloodymary
Berichten: 4540
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 14:34

Hij kijkt er bij van: "ja wat? Dat is de nieuwe mode hoor.".

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:01

Ja iedereen aan de croptop, dus ook zij. Gelukkig had ik nog een reservedeken :+

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 18:59

Je kan die geplastificeerde staartriemen van horseware tegenwoordig ook los kopen, ik heb er meteen maar 3 besteld :+ .

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:04

Eef_Bam schreef:
Je kan die geplastificeerde staartriemen van horseware tegenwoordig ook los kopen, ik heb er meteen maar 3 besteld :+ .

Je hebt ze ook van eigen merk agradi ej hypostore etc. Kosten ze de helft

JenniferU
Berichten: 2214
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:27

Berdien schreef:
Weet iemand of de Bucas Irish heel anders valt dan de smartex? En hoe de binnenkant daarvan is?

Ik loop er namelijk tegenaan dat de binnenkant van de Amigo XL niet bestand is tegen Feyre haar dino-vriendje :+
[ [url=m/8TY9R9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/raQ6KQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En weet iemand of dit ook nog te maken is? Leg het ook voor aan de dekenwasservice maar vrees er een beetje voor..


De irish en smartex zouden het zelfde moeten vallen.

De irish heeft binnenstof als jou kapotte deken, de smartex heeft een stay dry voering

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:33

Dankjewel! De smartex (big neck) lag niet mooi, dan is de Irish ook niet echt een optie.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:46

Berdien schreef:
Nou ja, maken is goedkoper dan een nieuwe deken moeten kopen die dan mogelijk ook sneuvelt. De buitenkant is gelukkig nog goed. Afgezien van de losgetrokken staartriem :+

[ [url=m/9inKN2.jpg]Afbeelding[/url] ]
-O- :')

Hoogste tijd dat de dekens weer een paar maanden af kunnen.


Hahaha ze lijkt wel een pony naast haar vriend :+
Wat moet dat een kasteel zijn dan!

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:19

Staat twee keer ruim 800 kilo :)) We noemen hun paddock ook wel Dinoland :')

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:14

:)) Topduo zo!

Ontopic; ik vind de smartex en irish niet precies hetzelfde vallen, de irish viel net ietsje smaller hier.

nnicolex

Berichten: 1234
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:25

Berdien schreef:
Dankjewel! De smartex (big neck) lag niet mooi, dan is de Irish ook niet echt een optie.


Ik vind de pasvorm van de irish wel anders dan de smartex en turnout. Die smartex en turnout waren mijn bodybuilder haflinger kruising echt ontgroeid bij zijn nek, ook de big neck. Turnout ging zelf niet meer dicht aan de voorkant. Heb nu de irish(zelfde maat) in meerdere grammen en de x range en die liggen beide echt duidelijk beter. :)

Slmt9

Berichten: 4809
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:19

Ik heb net een katoenen Bucas deken gepast, de freedom twill. Die ligt echt perfect in zijn normale maat. Ik gebruik hem nu als onderdeken.Terwijl de recuptex, cooler en de quilt het lage halsaanzet probleem hebben in dezelfde maat.
Jammer dat niet alle Bucas dekens die pasvorm hebben.

Omdat ik bij de hals het inregen probleem bleef houden bij mn PE Buster, heb ik die aan beide kanten bij de hals 4cm ingenomen en die zit nu echt perfect. Blij mee!

JenniferU
Berichten: 2214
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:44

Slmt9 schreef:
Ik heb net een katoenen Bucas deken gepast, de freedom twill. Die ligt echt perfect in zijn normale maat. Ik gebruik hem nu als onderdeken.Terwijl de recuptex, cooler en de quilt het lage halsaanzet probleem hebben in dezelfde maat.
Jammer dat niet alle Bucas dekens die pasvorm hebben.

Omdat ik bij de hals het inregen probleem bleef houden bij mn PE Buster, heb ik die aan beide kanten bij de hals 4cm ingenomen en die zit nu echt perfect. Blij mee!


De freedom serie valt weer anders dan de series mer schouderplooien.
Maar de freedom hebben ze ook in allerlei soorten en diktes.

Ik heb nu oa een smartex,recuptex, quilt onderdeken,irish (gaat 8e jaar in) en atlantic in 6.3 deze vallen allemaal bij mijn paard hetzelfde.
Tevens heb ik 2 freedom dekens in 6.6 omdat de 6.3 vd freedom te krap is aan de voorkant.

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:46

Hier precies dezelfde ervaring. Alles met de schouder plooien valt hier hetzelfde. Freedom valt anders bij mij veel krapper.

Slmt9

Berichten: 4809
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:48

De freedom leek een beetje te vallen als Amigo. Mijn paard heeft normaal 183/185, de meeste Bucas dekens zijn dan veel te lang en gaan trekken naar achteren. De freedom valt idd minder lang, maar houdt wel zn schoft helemaal goed.

Maar van de de freedom zijn geen hufterproof regendekens te vinden meen ik, of zoek ik verkeerd?

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:18

Slmt9 schreef:
De freedom leek een beetje te vallen als Amigo. Mijn paard heeft normaal 183/185, de meeste Bucas dekens zijn dan veel te lang en gaan trekken naar achteren. De freedom valt idd minder lang, maar houdt wel zn schoft helemaal goed.

Maar van de de freedom zijn geen hufterproof regendekens te vinden meen ik, of zoek ik verkeerd?

Dat kan kloppen ja amigo is hier ook te smal.

Freedom is de goedkoopste bucas lijn dus dat klopt. Die zijn alleen maar in 600d het is vergelijkbaar met de amigo hero.

Qua stof is de irish lijn 1200d verglijkbaar met amigo bravo

En de smartex/atlantic lijn met rambo.

Slmt9

Berichten: 4809
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:26

Thanks, jammer dat die Irish niet ongevoerd is en ik meen te lezen dat die doorlekte op de naden.
Vrees ook dat 1200D onze kudde niet overleefd.

Dan houd ik het bij de PE.

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:27

Slmt9 schreef:
Thanks, jammer dat die Irish niet ongevoerd is en ik meen te lezen dat die doorlekte op de naden.
Vrees ook dat 1200D onze kudde niet overleefd.

Dan houd ik het bij de PE.

Hier lekte die niet door. Maar de irish valt vergelijkbaar met de smartex en atlantic dus als jou paard de freedom goed ligt en smartex niet zal irish ook niet passen.

MyWishMax

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:45

Hier lekt de irish ook niet door. Hij past wel net iets anders als de Smartex bij mijn paard. Iets lager qua hals en betere lengte, terwijl het dezelfde maten zijn. Maar geen extreem verschil.

Slmt9

Berichten: 4809
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:15

Ah nee, dan houdt het idd helemaal op.

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:22

Op zich vind ik een lagere hals wel een pluspunt. Iets om te onthouden, wellicht bestel ik er eens eentje als ze in de aanbieding :)) zijn om te passen. Heb wat betreft mijn versnipperde dekens contact gehad met de wasservice, ze denkt dat ze nog wel te plakken zijn. Dat is de goedkoopste oplossing.

MyWishMax

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:45

Het is geen enorm verschil, maar op mijn huidige en vorige paard vond ik ze niet precies hetzelfde. Wel allebei passend haha