Maar mijn pony heeft heel veel last van dazen! Ze4lfs s'ochtends vroeg voor het rijden sla ik er al meer dan 10 dood! Na het rijden (En dus zweet ze) zijn het er helemaal veel!
Ik heb soort vliegengel gekocht, en vliegenspray. Allebei best wel prijzig, maar naar mijn idee werkt het van geen meter! Vandaag voor het longeren al ingesmeerd en ingespoten, maa aangekomen bij de bak was ze al weer helemaal aan het stampen! Dus na het longeren nog maar een keer! Alleen toen gingen ze dazen ook gewoon op haar zitten! En ik spuit best veel op! Daarna maar haar hele lijf met gel gedaan, maar ook dan gaan de dazen gewoon zitten!
Ik heb wel een vliegendeken, alleen die is zwart, en heeft geen kruissingels, dus voor in het weiland niet zo'n goed idee! Als ze dan namelijk gaat rollen hangt die deken alleen nog maar om haar nek

Wie heeft er een andere oplossing of weet er een goede vliegenspray??

Het enige wat er waarsch op zit is OF ze snachts buiten zetten en voor het licht weer binnen halen, OF dus een goede (en duurdere) vliegendeken kopen. Aan de beter dekens zit een hals, buikflap en bilkoorden.
Lekker licht kleurtje, snel drogend en ideaal tegen de dazen....