Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sommige paarden hebben sneller kouden oren. Vooral als deze nat zijn en in de wind staan. Paard kan dan onder de deken heerlijk warm voelen. 
laura1987 schreef:Die onderste tip is wel heel handig!
Mijn merrie heeft meestal erg weinig wintervacht, dus is het een beetje aankijken wanneer ze een deken op krijgt. Ze staat nu op stal en krijgt alleen buiten een ongevoerde regendeken op, maar met die tip van jou kunnen we dus nog beter inschatten wanneer ze meer nodig heeft dan dat dekentje.
)
Amalarab schreef:Ik las ook eens dat je in de oksel kan voelen.
xKatjj schreef:En wat dan als je paard rilt? Ik wil mijn paard eigenlijk geen dekens opdoen, maar soms haal ik hem trillend de wei uit. Zou ik hem dan een regendeken opdoen? Hij heeft helaas geen beschikking over een schuilstal, maar wel over (bijna onbeperkt) ruwvoer.
Vjestagirl schreef:xKatjj schreef:En wat dan als je paard rilt? Ik wil mijn paard eigenlijk geen dekens opdoen, maar soms haal ik hem trillend de wei uit. Zou ik hem dan een regendeken opdoen? Hij heeft helaas geen beschikking over een schuilstal, maar wel over (bijna onbeperkt) ruwvoer.
Als je een regendeken opdoet worden ze niet meer nat, maar kunnen ze ook hun vacht niet meer op een normale manier gebruiken, waardoor ze het alleen nog maar kouder krijgen.
Karin_deB schreef:Ik heb dat probleem ook. Die van mij staat 24/7 buiten en heeft nu een regendeken op omdat ze het wel koud kreeg als het een hele nacht keihard regent (heeft het best gedaan afgelopen paar dagen).
Ik merk wel dat ze hier van is opgeknapt
Vjestagirl schreef:xKatjj schreef:En wat dan als je paard rilt? Ik wil mijn paard eigenlijk geen dekens opdoen, maar soms haal ik hem trillend de wei uit. Zou ik hem dan een regendeken opdoen? Hij heeft helaas geen beschikking over een schuilstal, maar wel over (bijna onbeperkt) ruwvoer.
Als je een regendeken opdoet worden ze niet meer nat, maar kunnen ze ook hun vacht niet meer op een normale manier gebruiken, waardoor ze het alleen nog maar kouder krijgen.