Paardenhandelaar opgebaard in stal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

Paardenhandelaar opgebaard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:27

ik weet niet of dit verhaal eerder op bokt heeft gestaan maar kon niks vinden met de zoekmachine.

http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1983946.ece

even afgezien van het feit dat dit bericht gaat over de fotograaf die een prijs heeft gewonnen met deze foto, vind ik het een bizar verhaal.

Die man moet wel heel veel van zijn paarden gehouden hebben.

dat de zoon van deze man de kleine pony optilt om afscheid te nemen van zijn baas bezorgd mij wel kippevel.

wat vinden jullie van dit bizarre geval (dat de paardeneigenaar opgebaard ligt in de stal om de paarden afscheid van hem te laten nemen)?

Jennylicious

Re: Paardenhandelaar opgebaard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:32

Beetje raar vind ik het dat die kleine pony werd opgetild om afscheid te nemen. Ik vind het eigelijk niets gek/raar dat hij in zijn stal werd opgebaard. Want ik vind dat juist wel mooi, dat je wordt opgebaard op een plek waar je altijd van hebt gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:33

ik vind het juist mooi, wss heeft deze man geleefd voor zijn paarden, was dit een hele belangrijke plek voor hem voor hem.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:35

begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een mooi idee, en zeker voor een handelaar, zijn er toch nog handelaren die om paarden geven (al is deze man er niet meer) maar je ziet en hoort tegenwoordig helaas hele andere verhalen over handelaars

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:03

Wauw ik vind het echt een prachtig iets.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:04

zou ik ook wel na mijn dood

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:17

Ik vind het echt mooi dat hij op de plaats waar hij het liefst was werd opgebaard. Het geeft toch meteen een goed beeld van de persoon.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:37

A_lette schreef:
Ik vind het echt mooi dat hij op de plaats waar hij het liefst was werd opgebaard. Het geeft toch meteen een goed beeld van de persoon.

Dat vind ik nou dus ook.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:00

Ik vind het ook super mooi dat hij daar is opgebaard!
En ja, dat hij die kleine pony optilt vind ik op zich ook wel mooi.. Het is misschien een beetje raar, maar als zij dat willen..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:47

[NM] -> [ON]

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:52

raar, maar heel mooi!

dit laat toch maar zien dat er ook handelaren zijn die echt om hun paarden geven.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:09

AxlRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 02:08

inplaats van raar/gek heb ik het zeer indukwekkend gevonden.
Martin was een zeer gewaardeerde collega van mij en goed voor zijn dieren. Hij was handelaar in hart en nieren.
Zijn zoon is ook paardenhandelaar en is ook een hele goede vriend van me. Hij in net als zijn vader moeder en zus goed voor zijn dieren.Als ik een collega van mij mag aan raden dan is hij dat zeker.
Maar om terug te komen op het afscheid van de paarden, ik heb het zeer indrukwekkend en zeer mooi gevonden

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 09:26

@Kurby: Allereerst Gecondoleerd, een mooie manier om afscheid te nemen van grote paardenliefhebber,
ik scheer zeer zeker niet alle handelaren over 1 kam (althans dit is niet mijn bedoeling geweest), maar helaas hoor je tegenwoordig zoveel nare verhalen over handelaren.
heel veel sterkte nog met het verwerken van dit verlies

klaasb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:24

hallo allemaal
ik het broertje van Wendy ik heb me vandaag aangemeld op bokt om te kunnen andwoorden.
ik vind het heel fijn dat dit er neer is gezet. wij hebben de paarden expres Afscheid laten nemen omdat de paarden die wij zelf heben het konden merken dat mijn vader er niet meer was.
dus vandaag hebben wij de paarden afschied laten nemen.

IK heb dit zelf heel mooi gevonden om dit te zien. En zo als mijn maatje en collega al zei het was zeer indukwekkend en mooi.

bedankt voor alle berichten Sigaar

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:41

@Klaasb: Jij ook gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

mooi gedaan hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:25

je moet altijd de wens van de overledene respecteren,hij wilde het zo dus....en de dood hoort immers bij het leven niet toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:27

Erg mooie foto, gecondoleerd

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:31

Als dat zijn wens is/was dan moeten de nabestaanden die respecteren. Ik vind het wel mooi.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:32

Wat een prachtige manier om afscheid te nemen.
Helemaal lief vind ik dat die kleine pony opgetilt wordt.
En Klaas gecondoleerd met het verlies van je vader.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:06

Eerst en vooral, Innige deelneming bij het verlies van je man, vader en vriend.
Wat ik zo mooi vind, een waardig afscheid voor iemand die van zijn paarden hield, zelf zeg ik altijd, geen bloemen, geen tralala alleen een paard en een ezeltje als ik ga. Voor deze man is dit de onvoorwaardelijke liefde die hij in zijn leven gekregen heeft van zijn fam. en zijn dieren, samen afscheid nemen, elkaar helpen bij het afscheid nemen, wat is dit mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:37

Oeps nu schrik ik toch even, ik heb Martin Bakker vroeger goed gekend.Hij heeft mijn pony naar Belgie gebracht en mijn trouwkoets nog gereden met zijn paardjes er voor.
Het was idd een paardeman in hart en nieren.

Ik zag dat één van zijn kinderen hier was,gecondeleerd julie met het verlies van je vader.Ik en mijn familie hebben goede herinneringen aan hem.

tyfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:17

Ik heb me eigen hier alleen ff aangemeld om te kunnen reageren op wat Conga hier heeft geplaatst:

wat vinden jullie van dit bizarre geval (dat de paardeneigenaar opgebaard ligt in de stal om de paarden afscheid van hem te laten nemen)?

Ten eerste wat is er bizar??

Ik ben zelf op de condolance geweest en vond het een eer dat ik hierbij mocht zijn.
De paarden (allemaal 1 voor 1) hebben die avond gelegenheid gekregen om afscheid te kunnen nemen van hun ( leider) baas.

Het was echt prachtig om mee te mogen maken.
Ik kan me geen betere plek voorstellen dan opgebaard te liggen waar je lust en je leven was.
Deze mensen zijn in hart en nieren paardenliefhebbers en konden hiervan hun beroep maken.
Prachtig ook dat de kinderen van Martin Bakker het bedrijf voort kunnen zetten.

Petra, Wendy en Klaas.

veel liefs fon

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:28

Gecondoleerd.
Ik vind dit echt heel mooi.
Toch heb ik een vraag met betrekking tot de paarden. Ik las dat ze merkten dat je vader er niet meer was maar merkte je ook verschil daarna toen ze afscheid konden nemen?
Groetjes

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:05

@tyfie, dank je wel voor je lieve bericht!!!!

@Qaos, je wilde weten hoe de paarden het wisten van onze vader.

Onze vader was de leider van de kudde, hij hoefde maar buiten te komen of bij het land en ze waren er al gelijk. De dag dat onze vader op sterven lag, ging ik smorgens voeren en stuk voor stuk wilde ze niet eten, geen brokken en geen kuilgras. ze hebben allemaal het voer vermoekt en er is staan mesten. Savonds hebben wij opnieuw voer in de stallen gedaan en het vermoekte voer eruit gehaald. De paarden weigerden gewoon om te eten, toen onze vader was overleden is me broer Klaas naar buiten gegaan, hij heeft het verteld dat hij was overleden. De paarden begonnen toen eindelijk te eten.

Klaas en ik hebben heel bewust er voor gekozen om de paarden afscheid van hem te laten nemen, de eerste avond dat onze vader op de deel kwam voor het condoleren stonden de 6 paarden (2 fjorden, 2 zwarte blessen en 2 schimmels) waar die tussen opgebaard wilde staan al te kloppen en te snuiven. We hebben na de 2e condoliance-avond alles aan de kant gezet en elk paard van de stal gehaald en ze afscheid laten nemen. Ze gaven zelf aan wanneer ze weg wilde bij de kist. Don, onze schimmel, wilde erna nogmaals en dat hebben we ook gedaan.

Toen wij op zaterdag weg reden met de rouwkoetsen, onze witte rouwkoets diende als bloemenkoets, begonnen de rest, ze stonden op stal, allemaal te hinniken tot we uit het gehoor waren van ze.

Ze zijn allemaal nog precies hetzelfde als toen onze vader nog leefde, ze hebben op hun manier afscheid kunnen nemen van onze vader en hebben Klaas & mij geaccepteerd als hun nieuwe leider.

ik heb zelf ook een topic geopend,
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=889307&hilit=, op de 2e pagina staat ook een verwijzing naar Man bijt Hond. misschien vind je het ook mooi omdat te bekijken.