Stakende scholieren trekken door Veghel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Stakende scholieren trekken door Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:06

VEGHEL – Een stakingsoptocht van enkele honderden scholieren trok maandagmorgen door Veghel. Met luid gejoel en geroep en hier en daar zelfs een rondvliegend ei protesteren ze tegen de ‘1040-regel.’ De stakende leerlingen komen van het Zwijsen College, ROC de Leijgraaf en de verschillende locaties van het Fioretti College.

De grote massa loopt achter de optocht aan, niet wetende wat er gaat gebeuren, maar dat weet eigenlijk niemand. De adjunct-vestigingsdirecteur van het Fioretti College Muntelaar spreekt de leerlingen toe vanuit een politiewagen. De adviezen om terug naar school te gaan worden in de wind geslagen. Met een massale optocht wordt van school naar school getrokken om meer leerlingen op te halen voor de optocht. De 1040-regel is een landelijke maatregel die de verplichte lesuren verhoogt naar 1040 per jaar. Willie Stevens, adjunct-directeur van het Fioretti College locatie Muntelaar, noemt de staking van maandag ‘mosterd na de maaltijd’. “Ik vind het goed dat onze leerlingen opkomen voor goed onderwijs,” vertelt hij, “maar ze zijn onvoldoende op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Woensdag wordt er pas een besluit genomen en misschien komt de 1040-regel er helemaal niet. Deze actie is dus eigenlijk niet nodig. Maar ja, iedereen wil er bij zijn en via sms wordt iedereen op de hoogte gehouden en erbij betrokken.”
De politie was met diverse agenten en medewerkers in burger aanwezig om de stoet zo veilig mogelijk te begeleiden. Enkele leerlingen werden opgepakt voor het gooien van eieren, het plegen van kleine vernielingen en het afsteken van vuurwerk. Rond het middaguur was het merendeel van de leerlingen weer terug in het eigen schoolgebouw.

tja op het begin dacht ik van..hmm een staking.. dus ik met heel de school (ook meerdere scholen) meegelopen.
maar later werd het toch wel een beetje ''te'' Nagelbijten / Gniffelen vuurwerk,eieren,vernielingen e.d. een paar mensen die ik ken van gezicht of zelfs ken zijn opgepakt vanwege geen id kaart bij.
vind ik toch een beetje te ver gaan dus ben ik na 2 uur weer naar school gegaan Knipoog
heeft er nog iemand gestaakt? in de buurt van Veghel? ikzelf zit op muntelaar van fioretti college

Anoniem

Re: Stakende scholieren trekken door Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:11