Kort geding tegen eigenaren Ferro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Kort geding tegen eigenaren Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 20:41


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:10

‘Ik kon het niet langer over mijn kant laten gaan’, vertelt Coby van Baalen. ‘Ik heb Ferro in goed vertrouwen, maar tegen alle afspraken in, afgeleverd bij dekstation de Dalhoeve omdat de eigenaren sperma wilden laten invriezen. Ik ging er van uit dat we met een goed gesprek een oplossing zouden kunnen vinden voor hun probleem, maar dat is niet gelukt. Mijn groom wordt zelfs niet meer toegelaten op het station om Ferro de noodzakelijke beweging te geven en het gaat me aan mijn hart hoe Ferro er bij staat: veel te dicht op zijn buurman Metall, waardoor hij de hele dag tegen de stalwanden slaat en nu al een heel dik spronggewricht heeft opgelopen.’ In 1996 is tussen de partijen een contract gesloten voor onbepaalde tijd met als enige ontsnappingsclausule de gezondheid van Ferro. Alleen als Ferro om gezondheidsredenen niet meer in staat zou zijn de sport te bedrijven, zou hij definitief terugkeren bij zijn eigenaren. ‘Het ging er om te regelen dat de eigenaren Ferro konden laten dekken en dat Coby zoveel mogelijk wedstrijden kon rijden. In het contract werd opgenomen dat Coby gedurende het dekseizoen (februari - september) in overleg met de eigenaren naar wedstrijden ging. Buiten het dekseizoen kon Coby overal rijden, waar ze maar wilde. Die afspraak wordt nu met voeten getreden’, vertelt advocaat Mr. Van Woensel. ‘Als er sprake zou zijn geweest dat de hengst uit de sport zou worden teruggetrokken dan zou hij toch zijn afgetraind, er zou een afscheid komen en Coby zou hem niet meer hebben ingeschreven voor de Wereldbekerwedstrijden. De hengst is na Jerez helemaal nagekeken, hij is in topconditie en tot voor kort rekende Coby er op in Düsseldorf aan de start te komen.’ Van Woensel verwacht dit kort geding te zullen winnen, waarna Ferro zal moeten worden afgegeven aan Coby. ‘Ik vrees echter dat de problemen daarna pas echt zullen beginnen. Coby en Ferro verdienen dit niet.’ De eigenaren willen op dit moment niet reageren. Adriaan van de Goor: ‘We moeten nu vriezen. Daarna zien we wel verder.’

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:57

Nou ja, da's wel duidelijk dus...........eerst vriezen! Wat een geldwolven, die Lamers en Van de Goor. Voor Coby en voor Ferro zelf hoop ik dat het allemaal goed komt, 't zou toch zonde zijn als zo'n goede hengst alleen staat te dekken en zich zelf aan gort mept (ik heb zelf een Ferro met dit stalgedrag, dus ik weet dat echt zuinig zijn op jezelf er niet bij is!).