[Ermelo] Ophol geslagen paarden . 2 gewonden.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

[Ermelo] Ophol geslagen paarden . 2 gewonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:09

Twee gewonden door op hol geslagen paarden
Uitgegeven: 1 juli 2007 09:57

ERMELO - Bij een ongeval met een koets in Ermelo zijn zaterdagavond twee mensen gewond geraakt. Twee paarden die de koets trokken, sloegen rond 20.30 uur op hol waardoor de wagen het publiek inreed. Dat heeft de politie zondag laten weten.

Het incident deed zich voor tijdens de jaarlijkse ringrijderij in Ermelo. De koetsier, een 32-jarige inwoner van Putten, raakte zwaargewond. Een bijrijdster bleef ongedeerd en een 66-jarige vrouw uit het publiek liep een hoofdwond op.
De paarden konden enkele straten verder worden opgevangen. Ze hebben geen letsel opgelopen.

Tijdens een ringrijderij, een oud volksspel, proberen deelnemers vanaf een wagen een voorwerp door een ring te steken.

Bron : http://www.nu.nl

Het gebeurde bij mij in het dorp en mijn vriendin was er getuige van.
Het gaat om 2 belgische trekpaarden die er op eigen houtje vandoor gingen, ze hebben veel auto's vernield, en mijn vriendin vertelde mij dat de man er ernstig aan toe was hij zat onder het bloed. een Vrouw uit het publiek raakte gewond aan haar hoofd toen de paarden haar om ver liepen.

RoosG

Re: Ophol geslagen paarden bij ringsteken. 2 gewonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:12

vreselijk.. ik vraag me af of er ook een rede voor was dat die paarden er vandoor gingen. ik neem aan de ze vaker ringsteken met die paarden

123468086

Re: [Ermelo] Ophol geslagen paarden . 2 gewonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:15

Ik heb een kwartiertje staan kijken, de paarden waren al aardig onrustig.
Komt natuurlijk van de drukte, en belgische trekpaarden houd je niet gemakkelijk onder controle.
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de oorzaak. Nagelbijten / Gniffelen

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:16

Erg, er zou toch wel iets eng voor de paarden zijn geweest...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:23

Ik ken deze man behoorlijk goed, het ene paard in het tweespan was zeer ervaren, voor de ander was dit allemaal helemaal nieuw. Ben erg geschrokken toen ik dit zondag hoorde, mijn man heeft samen met hem het koetsiersbewijs gehaald. Hij ligt nog steeds kritiek...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:36

Hier stond toch al ergens een topic over ? Van iemand die daar aan meedeed oid .. Meen ik gelezen te hebben !

Da's wel écht behoorlijk schrikken zeg .. Moet je maar overkomen, vooral bij zo'n evenement !

[edit- hier is eigenlijk zo goed als al een topic over: viewtopic.php?f=101&t=797202 ]