AFFERDEN (ANP) - Een 51-jarige automobilist uit Druten is maandag om het leven gekomen na een aanrijding met een paard, dat over de heg van zijn weiland in het Gelderse Afferden sprong. Volgens de politie sprong het paard uit zijn wei op de drukbereden Van Heemstraweg. Het beest kwam eerst op de motorkap van de auto van een inwoonster van Almere terecht en daarna op de auto van de man uit Druten. De auto van de Almeerder vrouw raakte zwaar beschadigd, maar de bestuurster bleef ongedeerd. De bestuurder uit Druten overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
Wat erg! Ik kom heel vaak op de Van Heemstraweg... Heb er nog niks van gehoord, maar ben er na het weekend ook niet meer geweest. Raar dat het paard op de weg liep... Het is daar best druk. Erg sneu voor die man, die vrouw zal ook wel erg geschrokken zijn! Ik hoop ook dat het paard niet al te zwaar gewond is...
alweer he,m zoveelste keer deze maand dat er een paard los loopt, erg voor de bestuurder en de mensen waar het paard van is. ik had het vanmorgen al gelezen.
Had er ook al een topic over geopend, ik woon er hemelsbreed nog geen kilometer vandaan en ik weet helaas ook om welk paard het gaat,... Het paard is later aan inwendige bloedingen overleden
Het paard was vandaag opgehaald, was straks weg toen ik uit school kwam. Kreeg het er maar koud van steeds als ik er langs reed. Welk paard is het van hun jits? Die donkere?
Opzich zijn die hekken best hoog heb ik het idee. Maar ik weet het ook niet, ik zelf denk dat de paarden geschrokken zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Had nog niet gezien dat er al een topic was, was er ook wel van geschrokken. Heb de fotos van de autos gezien op de nieuwssite (www.112rivierenland.nl), waar overigens gelukkig geen paard op te zien was. Vond het al raar dat het paard het overleefd zou moeten hebben, als je de fotos zag. Verschrikkelijk dat deze man om het leven is gekomen. Ik wens alle nabestaanden van man en paard erg veel sterkte!