De nachtmerrie van iedereen: Paard zakt door trailerbodem

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

De nachtmerrie van iedereen: Paard zakt door trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 08:58

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=50881
De stem

Woensdag 10 april 2002 - BREDA - Een paard is gistermiddag afgemaakt, nadat het dier door de bodem van een paardentrailer was gezakt. Het ongeluk gebeurde op de kruising van de Konijnenberg en de Moerlaken in Breda. In de bocht zakte het dier door de bodem van de trailer.

Toevallig aanwezige agenten van de Rotterdamse politie leidden het verkeer meteen om. Een dierenarts van de Bredase politie onderzocht en verdoofde het paard ter plekke, zodat het alsnog vervoerd kon worden. Daarna bleek dat de verwondingen aan de benen van het paard zo ernstig waren, dat de dierenarts het dier liet inslapen.

Afbeelding
(Foto Ingrid Bertens)


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:04

o mijn god..die foto..
de rillingen lopen over mijn lijf
wat een nachtmerrie!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:31

zag het vanmorgen in de krant! Dat was een z/w foto, die was niet zo duidelijk, maar als je deze foto ziet!! Huilen Verdrietig

gr linda Verdrietig

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:00

Getver! Ik word helemaal misselijk. Gelukkig heeft mijn trailer net weer de jaarlijkse Bovag servicebeurt gehad. Zo nuttig is dat dus.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

afgrijselijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:40

Oh, wat afschuwelijk, afgrijselijk!! die foto.... ik word echt niet goed, ik kan er nauwelijks naar kijken.
Dat zoiets toch kan gebeuren...
Hoop dat iedereen zich realiseert: laat je trailer regelmatig checken/keuren!! het is van levensbelang!!


****
Noek is the greatest!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:02

Arm dier, wat een ellende. DAt die automobilist niet op tijd iets heeft gemerkt snap ik niets van. Ik hoop dat de verzekering hem niets uitbetaalt. Ik heb mijn trailer onlangs nog eens laten onderwerpen aan een grote beurt en keuring. Wat een nachtmerrie zeg... ik moet er niet aan denken.

De hond is de betere mens

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:03

Grrrrr
De rillingen lopen over mijn rug bij die foto.
Vreselijk, het zal je maar overkomen.
Huilen Het belangrijkste van de trailer is de bodem!

:evaw:

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:45

Gedverderrie moet er niet aan denken dat het je gebeurt. Bah zit helemaal met kippevel en mijn nekspieren gaan spontaan vast zitten.

Dit is dus wel het gevolg van het afschaffen van de verplichte (veterinaire Verward ) keuring voor trailers e.d. Toen werd al voorspeld dat dit soort dingen zouden gaan gebeuren. stom stom.

Ben blij dat mijn schoonvader die keuring toch maar laat doen bij de trailer. Het nut is nu wel weer bewezen.

Sprakeloos

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:30

ik heb het altijd in mijn hoofd gehad ! en altijd gedacht : zoiets gebeurt niet !!

je zal maar op de snel weg zitten en je paard/pony zal dan op dat moment door de trailer zakken .......kzie die benen al voor me over de grond slepen !! GATVER !!.......bah !! kmoet er niet aandenken Huilen

en die foto !! zielig !! en ik snap niet dat de eingenaar di tniet eerder is opgevallen !! Boos!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:47

Ahh bah
echt erg Huilen
Die benen bah...
JA het zou je maar gebeuren..
VERSCHRIKKELIJk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:22

Hier krijg je echt de bibbers van Verdrietig , arm beest!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

JellaGirl

Berichten: 27
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Zwijndrecht!!!

ow wat erg!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:37

oww wat erg man!!! de rillingen lopen over me rug Verdrietig
echt erg!!!!

Een dag zonder een paard,is geen dag en er is helemaal geen dag zonder Jaco Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:59

arm paard... jeetje zeg hoe kan zoiets gebeuren!!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:20

Echt verschrikkelijk ja.
Dit kun je dus voorkomen door regelmatig je trailer na te (laten) kijken door iemand die daar verstand van heeft en eventueel bodemplaten te vervangen of opnieuw vast te lassen. Eigenlijk zou er dus op trailers ook ee soort APK moeten komen, dan weet je tenminste zeker dat je nog veilig op pad bent.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:04

ja heb ik ook wel eens eerder gehoord...wat zal je je dan als eigenaar schuldig voelen, en terecht!!
wij hebben kunststof bodem dara kunnen ze niet door heen zakken..toch>??????

Groetjes Nicole

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:52

Bij ons stond het ook in de krant, ziet er echt vreselijk uit!
Het zal je maar gebeuren, werkelijk een nachtmerrie moet dat zijn Verdrietig

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:55

jezus dit is echt erg voor dat beestje man die moet echt een pijn gehad hebben!ik hoop het zelf nooit mee te maken want dan zou ik mezelf echt voor me kop kunnen schieten! maar ik snap daarbij dan ook niet waarom mensen hun trailer ook niet grondig laten keuren op dit soort gebreken echt levens gevaarlijk! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:57

Je zou die mensen die met zo'n gare trailer de weg op gaan toch wat aan willen doen Boos! ik snap dit echt niet, een paard zakt niet zomaar door de bodem heen, er moet dus echt wel wat aan de hand zijn geweest met die trailer, arm dier Huilen

Ik heb laatst een stuk gelezen over de verkeerspolitie, daarin vertelde een agente dat dit de meest voorkomende ongelukken bij trailers zijn, dat paarden dus door de bodem zakken. Niet alleen voor het stoplicht maar ook op de snelweg (de details wilde ze iedereen besparen want menig paardenliefhebber zou zijn paard nooit meer in een trailer stoppen!) Te walchelijk voor woorden..............arme paardjes Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:40

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar er zijn mensen die het opzettelijk laten gebeuren, zodat ze het paard uitbetaald krijgen door de verzekeringsmaatschappij. Daarom moeten verzekeringsmaatschappijen trailers die geen jaarlijkse nakijkbeurt krijgen NIET uitbetalen. WAnt daarmee beschermen ze paarden tegen dit soort ongein.

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:25

echt walgelijk dit. Het zal je maar gebeuren, volgens mij pleeg ik dan zelfmoord. Die foto is echt eng, en ik kan dan wel ergens tegen.
Gewoon stom dat dit gebeurd is, je kan zoveel elende voorkomen door inderdaad je trailer optijd te laten keuren. Maar sommige mensen hebben dus blijkbaar het geld niet voor over.
Laat iedereen hier over nadenken zodat dit de laatste keer is dat dit gebeurd!!!!!
Groetjes marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:17

Getsie wat ziet dat er naar uit zeg! Weer een paard onnodig dood. Maar ja, wat kunne wij er nog aan doen?
Hier was toen ook een keer zo'n verhaal, mensen die een nieuwe trailer hadden gekocht en al thuis hadden staan, maar nog een keer met de oude trailer wegingen. En ja hoor, het paard zakte door de bodem en kon afgemaakt worden. Wat zullen die mensen een spijt gehad hebben.... Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:45

o mijn god !!! rillingen over mijn lijf.
Een goede bodem is zooooooooooo belangrijk !!!!!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:20

[quote="Desiree"]Ik wil niet vervelend doen hoor, maar er zijn mensen die het opzettelijk laten gebeuren, zodat ze het paard uitbetaald krijgen door de verzekeringsmaatschappij. Daarom moeten verzekeringsmaatschappijen trailers die geen jaarlijkse nakijkbeurt krijgen NIET uitbetalen. WAnt daarmee beschermen ze paarden tegen dit soort ongein.[/quote]
denk je dat dat echt zo is....
dna mogen we daar de dierenbescherming wel eens op af sturen is toch belachelijk!!!!!!!! Boos!

Groetjes Nicole

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:12

Jeetje echt errug!
Verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.
Wat een pijn moet dat beessie hebben gehad.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:20

Ow mijn god, wat vreselijk. Ik wordt hier echt stil van... Scheve mond
Zoiets verschrikkelijks.... Verdrietig

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Amazonbot, cabochon1, DotBot, Gigixponys, girlyggirl, Gittta, IASCrawler, LieZ_Horses, Lucia88, maessie, Mallow, nick_en_ik, Nienken, Paardjes83, Saintelette, Selina, snorkel1986, Ufurio4e, xSuuzerd en 29 bezoekers