Chardon met hakken over de sloot kampioen

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mickey

Chardon met hakken over de sloot kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 12:40 Tip de Nieuwsredactie

© De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding

Vierspanrijder IJsbrand Chardon grossiert al vele jaren in nationale en internationale titels. Toch blijft het altijd weer spannend voor hem. In Zelhem stond tijdens het Pinksterweekeinde het Nederlands kampioenschap op het programma. ‘Het begon slecht met twee hoestende paarden op stal. Die heb ik voor de zekerheid thuis moeten laten’, zei Chardon toen de titel eenmaal binnen was. Met twee nieuwelingen in zijn vierspan reed de man uit Schipluiden toch een afgetekende dressuurproef, die hem een flinke voorsprong op de concurrentie gaf. Maar die voorsprong had hij hard nodig zo bleek in de marathon. ‘Het liep niet goed. Ik zat niet goed in mijn vel. Daarentegen reden Mark Weusthof en Harry de Ruijter de sterren van de hemel. Ik had nog maar drie punten voorsprong bij het begin van de vaardigheidsproef’, aldus de kersverse kampioen. Zo bleef de Nederlandse titelstrijd in de Achterhoek tot op het laatste moment spannend. Tweede werd Harry de Ruijter. Brons was voor Mark Weusthof.

© De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding

Andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:01

Nou IJs,
gefeliciteerd, vervelend van Figo...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:33

Chardon heeft onlangs pech genoeg gehad, dunkt me, met zijn paard Iwan....

De hond is de betere mens

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie