Paardrijden vergroot het zelfvertrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paardrijden vergroot het zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 17:38

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... 2_,00.html
De Gelderlander

Gehandicapten financieel de mogelijkheid bieden om te kunnen paardrijden. Dat wil de Stichting Paardensport Gehandicapten Lichtenvoorde, die nauw samenwerkt met het Paardensportcentrum Lichtenvoorde. "Paardrijden vergroot het zelfvertrouwen."


Ondanks zijn handicap is Sietse Penterman een vriendelijke jongen die met pretoogjes de wereld inkijkt. Maar hij leeft echt op als hij op de rug van een paard zit. Dan voelt hij zich helemaal in zijn element. Sietse baalt dan ook grondig als hij na zijn les weer in de rolstoel plaats moet nemen. "Ik wil er niet af", klinkt het verontwaardigd.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:43

Hey

ik vind het echt super dat mensen met een handicap kunnen paardrijden! OK dan! Vind dat iedereen dat wel moet steunen!
Mijn oom heeft een geestelijke handicap en heeft ook paardgereden... hij heeft het altijd heel erg leuk gevonden, maar helaas kwam er een dag waarop het minder leuk werd.. jammer maar hij heeft hetg wel mogen doen en altijd met plezier.
Deze mensen hebben al zoveel beperkingen... dus dit is toch echt super voor ze
*LOL*
groetjuhzzz

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:05

Ik heb voor mijn werk geregeld rijden voor verstandelijk gehandicapten begeleidt. Het is geweldig om de mensen helemaal op te zien fleuren op de pony! Af en toe ook beetje vervelend (als een boomlange kerel de fjord voor springplank aanziet, als een meisje dat zonder cap rijdt op het asfalt valt). Een cliƫnt rijdt op een exchte manege. Zolang ik er werk verteld ze iedere woensdag vol trots wat ze de dag ervoor in de les gedaan heeft. Geweldig!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:06

In onze manege wordne er veel gehandicaptenlessen eghouden! dat heeft veel aantrek. Ze vindne het geweldig om te rijden.

lucienne

Berichten: 388
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:30

ik heb ook wel eens geholpen bij het lesuurtje voor gehandicapten echt leuk hoe blij ze ervan worden en met hoeveel zin ze terugkomen

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:55

ook bij ons op de manege worden er elke dag gehandicpte lessen gegeven egt geweldig gewoon hoe vrolijk ze dan altijd zijn. wij helpen dan ook altijd mee het is gewoon leuk om met hun plezier te maken. vind ik dan he.
xxxxxxxxxxxx margo

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:38

Om dit ooit nog te mogen doen, is onze toekomst droom..
Nu hebben we al regelmatig mensen met een beperking bij de paardjes en die leren we hoe ze met paarden om moeten gaan. Is geweldig om te doen en nog mooier om te zien hoe de dieren op hun reageren. OK dan!

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:28

Ben blij voor hun dat ze dit kunen doen.
Help zelf op z'n manege.
Het gene dat je van hun terug krijgt is echt tof!!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:09

Op mijn shet geef ik 2 maal per week les aan een meisje met down en het is super om dat te doen. Butterfly doet dan extra voorzichtig Haha!

odette
Berichten: 86
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:14

Mij broertje deed dat ook altijd paardrijden.
En hij is dan lichamelijk gehandicapt maar lag dan in zo'n kar.
Hij vond dat ook zo mooi en dan ging hij heel erg lachen.
En na de tijd als hij op de paarden had gelegen dan was zijn lichaam helamaal los en soepel.
Net als wij hem wel eens vast hielden en hij zat op een shetlander eerst even bang en daarna lachen en er van genieten dat hij kon rijden.
Het is echt mooi dat mensen dit ook regelen voor gehandicapten hun vinden het echt zo mooi.
Net als mij broertje jammer genoeg kan hij het niet meer doen vanwege zijn heup.
Maar ben blij dat er mensen zijn die vrijwillig helpen en er voor zorgen dat hun ook kunnen rijden dat is echt mooi.

groetjes:jannie

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:10

Leuk om te lezen, komt me bekent voor!
ga wekelijks rijden met gehandicapten mensen!
paarden weten ook goed dat ze echt voorzichtig meoten zijn, echt mooi!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:53

Ik heb net mijn scriptie afgerond over dit onderwerp (jammer dat het artikel net te laat is was mooi als bijlage geweest) Ik heb voor mijn scriptie erg veel literatuur en praktijk onderzoek moeten doen maar dat was super.
Vooral de manege zonder drempels in bennekom is super. Daar zou iedereen eens een kijkje moeten nemen... Het paardrijden is niet alleen goed voor het zelfvertrouwen maar nog voor heel veel andere (lichamelijke) dingen...
Ik hoop dat er nog veel meer mensen (maneges) zich gaan inzetten hiervoor. (en niet niet commercieel, omdat ze er toevallig subsidie voor krijgen)

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:42

ik vind het dan alleen weer jammer dat de naam paardesport centrum lichtenvoorde er weer bij moet. er zijn zoveel maneges die dit doen.

ob_session

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:01

het is harstikke gaaf voor die gehandicapte dat ze toch gewoon kunnen rijden. vind het super voor ze!!

Nonnetje

Berichten: 175
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:15

MRmichiel schreef:
ik vind het dan alleen weer jammer dat de naam paardesport centrum lichtenvoorde er weer bij moet. er zijn zoveel maneges die dit doen.


Heej Michiel, niet zo zeuren he Knipoog

Moest dat toch net even onze manege zijn! Tong uitsteken haha OK dan!