Chardon slechts brons op WK

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Chardon slechts brons op WK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 16:15

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=1f72ea
www.planet.nl

KECSKEMET (ANP) - IJsbrand Chardon heeft bij het wereldkampioenschap vierspannen in het Tsjechische Kecskemet genoegen moeten nemen met brons. De menner uit Schipluiden, die vorig jaar nog het goud veroverde, moest de wereldtitel zondag laten aan de Duitser Michael Freund.

Chardon stond zaterdag na de marathon nog eerste in het klassement. In de afsluitende vaardigheidsproef verloor hij toch weer terrein. Debutant Koos de Ronde eindigde als vijfde in het individuele klassement.In het landenklassement won de Nederlandse ploeg de zilveren medaille. Hongarije greep hier het goud.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 16:17

Anky van Grunsven

Anky van Grunsven is zondag als derde geëindigd bij het internationale dressuurfestival in het Duitse Lingen. Met haar tweede paard Krack kwam de olympisch kampioene tot een totaal van 80,28 procent.

De zege ging naar de Deen Andreas Helgstrand. Met zijn paard Cavan haalde hij 81,45 procent voor de Amerikaan Robert Dover met zijn paard Kennedy (81,43). Van Grunsven zal haar haar titel in Athene met Gestion Salinero, de opvolger van de gepensioneerde Bonfire, verdedigen.

dehoef
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:18

Brons is toch ook goed volgens mij ? Je Kan niet altijd winnen hé!! volgens mij is dat ook goed wel jammer voor hem als hij vorig jaar 1ste was en nu 3e maarja ik zou toch blij zijn ! *LOL*


Haha! groetjes ruben www.dehoefijzertjes.tk

BelleFleur

Berichten: 1853
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:34

Brons is nog altijd derde beste van de wereld he... Doe het zelf maar eens na !!! (no offence hoor) Schijnheilig

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:25

Chardon heeft natuurlijk een nieuw paard in het span gekregen en ja dan moet je toch weer een eenheid gaan vormen.

Kijk eens naar Anky, die heeft ook eerst weer tijd moeten overbruggen, gebroken been, ander paard, voordat ze weer bij de top zat en ze zit er (gelukkig) weer bij die Anky, knap hoor.

Beide zijn klassemensen, het zijn natuurtalenten met het geluk dat ze de juiste middelen, paarden en mensen om zich heen hebben verzameld en daardoor topprestaties hebben kunnen leveren.

Ik ben trots op Anky en Chardon en wens hen al het succes van de wereld toe deze 2 personen, Dienie

Mijn thuis is waar mijn hart ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:29

Super gereden door Koos OK dan!
Als 5e eindigen op je eerste WK is echt een super prestatie.
Jammer dat de vaardigheid van IJsbrand wat minder goed verliep.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:29

Tja, ík vind brons vrij goed!! en je kan niet altijd goud winnen, goed ook van Anky!! Ze zit vrij dicht bij de 2de plaats... goed hoor!!
Voor die menner uit Schipluiden is het wel weer 2 plaatsen lager maar toch, je zit wel in de '3 beste'!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:52

Ilindra schreef:
Super gereden door Koos OK dan!
Als 5e eindigen op je eerste WK is echt een super prestatie.



Helemaal mee eens OK dan! toppie van Koos!

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:57

vriend van me werkt bij chardon op stal hij mag ook mee naar athene enzo

Be awesome 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:28

arinda schreef:
vriend van me werkt bij chardon op stal hij mag ook mee naar athene enzo


Sinds wanneer rijden de 4-spanrijders op de OS Verward
Mijn Pennyalarm gaat af Haha!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:33

Ilindra schreef:
Sinds wanneer rijden de 4-spanrijders op de OS Verward
Mijn Pennyalarm gaat af Haha!



Misschien ooit, als we lang genoeg verder dromen Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:20

Yes, Michael Freund ! Haha! Mooizo Haha!

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:40

geen idee vertelde hij me zelf Verward Verward

Be awesome 8-)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:42

Michael Freund rijd met een I.H.W. erin Haha!

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:06

Welke vriend dan?
En dit waren de wereld kampioenschappen.

In Athene daar komen de vierspanners nooit! dit is helemaal geen olympische sport?

ik ben gek op mijn Arabieren.

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:10

P.s. naar mijn weten heeft hij helemaal geen nieuw paard in zijn span gezet! Dit waren al zijn toppers op stal.
Hij heeft ook een zwaar jaar achter de rug!
En dan toch derde! knap hoor!

ik ben gek op mijn Arabieren.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:29

Zonder meer een fantastische plaats (3e) en zeker na zijn slechte begin in de dressuur. Hij zal zich nu echter wel eens achter zijn oren moeten gaan krabben en die enorme drang om te winnen eens om moeten zetten met listig blijven denken. Hij startte als laatste in de behendigheidsproef(kegeltjes rijden) en een vakkundig menner als hij, had dit met iets meer rust goed kunnen rijden, maar 3 balletjes eraf is voor hem wel erg veel. Verward Jammer, maar over 2? jaar is er weer de herkansing. Knipoog

I love my Arabian horses

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:41

Thijs schreef:
Welke vriend dan?
En dit waren de wereld kampioenschappen.

In Athene daar komen de vierspanners nooit! dit is helemaal geen olympische sport?


Hoe kan het dan dat Chardon 4 jaar geleden (Olympisch) goud heeft gewonnen of ben ik nou gewoon blonT...?

1 Van Chardons top paarden had toen toch een keer een been gebroken en die moest toch afgemaakt worden?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:51

Melissamanda schreef:
Hoe kan het dan dat Chardon 4 jaar geleden (Olympisch) goud heeft gewonnen of ben ik nou gewoon blonT...?

1 Van Chardons top paarden had toen toch een keer een been gebroken en die moest toch afgemaakt worden?


Dat is nu het hartezeer van Ysbrand, hij heeft zowat alles gewonnen, maar de mensport is geen Olympisch onderdeel!!Ik denk , dat je de bekende klok hebt horen luiden, maar.....! Een van zijn paarden heeft inderdaad een been gebroken bij een keuring, triest genoeg, maar dat heeft niets te maken met het missen van het WK. De anderen worden ook sterker en dat moet je kunnen aanvaarden...ook al wil je anders.

I love my Arabian horses

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:56

Ach ja, jammer voor Ysbrand, met name omdat hij te boek staat als DE winnaar op dit soort toernooien.

De dressuurproef was gewoon ver onder de maat, de marathon daarentegen weer helemaal goedgemaakt.

Koos heeft een superprestatie neergezet! Al las ik een 6e ipv een 5e plaats...nouja, gewoon klasse!

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:19

Mickey schreef:
http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=1f72ea
www.planet.nl

KECSKEMET (ANP) - IJsbrand Chardon heeft bij het wereldkampioenschap vierspannen in het Tsjechische Kecskemet genoegen moeten nemen met brons. ....



Pardon?! En Barcelona ligt zeker in Nederland. Kecskemet ligt toch echt in Hongarije, en dat is niet eens een BUURLAND van Tsjechië!

Shame on you!!!

Hope is not the conviction that something will turn out well, but the certainty that something makes sense, regardless of how it turns out.
VIRTUS ADVERSA VINCIT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:19

Melissamanda schreef:
Hoe kan het dan dat Chardon 4 jaar geleden (Olympisch) goud heeft gewonnen of ben ik nou gewoon blonT...?



Waarschijnlijk wel Haha!
De 4-spansport is geen olympische sport en is dat ook nog nooit geweest.
De hele SGW mensport is een relatief jonge sport.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:32

Hmmm, ze hadden het wel als demonstratiesport kunnen doen. In de oudheid hadden ze toch ook vierspanwedstrijden Schijnheilig (voor de strijdwagen) Ik vind de gedachte nog niet eens zo gek Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:34

De gedachte niet, maar beachvolleybal scoort beter bij de mannen Nerd

wat mij ( en zo te lezen ook anderen) stoort aan dit bericht is het woordje "slechts" Journalistiek op zijn smalst. Andere kop erboven en de prestatie van Chardon is veel hoger.
Chardon weer bij werelds beste 3![color=#][/color]

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:39

Chardon had 6 goed getrainde paarden bij hem die het spelletje al langer kennen. Ik ben ook in Hongarije geweest en vind dat Koos het SUPER gedaan heeft op zijn 1e WK. Over 2 jaar willen we wel een medaille zien hoor Koos.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DotBot, Druif_01, DWensink, Enzo_Ollie, janineskolla, Moonlight17, xrobbiee en 31 bezoekers