De Sjiem terug in de ring

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laantje

De Sjiem terug in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 19:53 Tip de Nieuwsredactie

N i e u w bericht: meer informatie GEESTEREN (ANP) - Springruiter Jeroen Dubbeldam heeft bij het CSI van Geesteren zijn rentree in de Nederlandse ring gemaakt met De Sjiem. Op een 1,45 meter parcours bereikte de olympisch kampioen meteen de barrage. Enkele weken geleden nog gaf Dubbeldam bij het CHIO van Rotterdam aan met De Sjiem in Athene zijn olympische titel niet te gaan verdedigen. Hij vond het paard niet in de juiste conditie. Inmiddels is het dier weer fit genoeg om in wedstrijden uit te komen. Dubbeldam, die in de betreffende wedstrijd in het Twentse dorp zevende werd, besloot in Geesteren nog niet te starten in de Grote Prijs, het belangrijkste onderdeel. "Het gaat weer goed, maar ik wil beslist niets forceren." Dubbeldam gaat er vanuit dat hij het dier kan terugbrengen op topniveau. "De Sjiem heeft en had geen last van blessures, de laatste periode. Het is gewoon een kwestie van vorm geweest. Dat is iets wat ik alleen kan terugkrijgen door er rustig aan te werken. Mijn beslissing Athene te laten schieten is daarom een juiste geweest." Een week eerder testte Dubbeldam De Sjiem al in een kleinere wedstrijd in Duitsland, waar hij meteen een rubriek won. "Dat gaf al aan dat het de goede kant opgaat. Ik hoop straks in het winterseizoen weer in de zwaardere rubrieken te kunnen starten. De Sjiem is nog lang niet afgeschreven."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie