100den kandidaten voor gratis anglo-arabieren

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kwanyin

100den kandidaten voor gratis anglo-arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:46 Tip de Nieuwsredactie

"een paard dat liefde krijgt, geeft liefde terug. Het zijn de liefste dieren die er zijn". A.H houdt van paarden en treedt sedert kort op als de harde bemiddelaar van zakenman uit Limburg(belgie) . De man heeft te weinig tijd om zijn 2 arabische volbloeden te verzorgen. Waarom hij ze dan niet aan Jadem Arabians schenkt, alle groten der aarde hebben er toch ooit een arabier gekocht..: "het beste is niet goed genoeg voor mijn cliënt. Nee, dit is geen grap, met paarden wordt niet gelachen" zegt ze door de telefoon. En gelijk heeft ze. De waarde van de twee arabieren wordt namelijk op €12.000 geschat. "hun huidige eigenaar vindt dat hij onvoldoende tijd voor de dieren heeft. Hij ziet ze zo graag, dat hij ze nog liever weggeeft aan iemand die beter voor hen kan zorgen. Maar wie ze krijgt, zal wel regelmatig controle van ons krijgen."
"Nee, u mag die paarden eerst niet zien. Wij maken eerst een selectie van de beste kandidaten. Nee, ik zeg ook niet welke kleur ze hebben. Maar madammeke, natuurlijk zeg ik niet hoe ze heten." A. haakt in. "ik ken die truukjes wel, als ze weten hoe ze heten, kunnen ze in de stamboeken op zoek gaan naar de eigenaar. Maar die man is gesteld op zijn privacy.[...]de telefoon gaat. "hallo?" hoe groot die paarden zijn? Maar madammeke, speelt dat nu werkelijk een rol? Die zijn zo groot als Anglo-Arabieren. Of ze niet te groot zijn voor uw dochter? Wel, ge kunt altijd een schuifladder gebruiken om erop te geraken." Ze houdt zich vast aan de bank als ze inhaakt. "Lieve help, aan sommige vragen kungt ge zo horen als iemand iets van paarden kent of niet. [...]
De twee merries, moeder(12) en dochter (6) worden recreatief gebruikt. Kanditaat-eigenaars moeten beloven dat ze de dieren niet inzetten voor wedstrijden, maar dat ze toch voldoende beweging krijgen [...]

bron: hbvl 21-06-04

bericht is al een paar dagen oud maar ik wou het toch even plaatsen Haha!
misschien dé kans voor pennymeisjes onder ons Schijnheilig

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie