Nederland wint landenwedstrijd in Rome

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Nederland wint landenwedstrijd in Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 14:05

Nederland wint landenwedstrijd in Rome
ROME (ANP) - De Nederlandse springruiters hebben vrijdag in Rome de tweede wedstrijd om de Samsung Super League landenwedstrijd gewonnen. De eerste Nederlandse zege in de 72e editie van het Romeinse evenement betekende een opsteker voor de equipe met het oog op de Olympische Spelen in Athene.

Gert-Jan Bruggink met Joël, Eric van der Vleuten met Audi's Jikke, Jeroen Dubbeldam met De Sjiem en Albert Zoer met Lowina eindigden met acht strafpunten voor Groot-Brittannië (12) en Italië (13). De mannen moeten bij het CHIO van Rotterdam van 17 tot en met 20 juni vormbehoud tonen om zich definitief te kwalificeren. Een plaats bij de eerste zes is vereist.

,,We zijn weliswaar genomineerd, maar in Rotterdam of in Aken moeten we vormbehoud tonen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het lukt'', jubelde bondscoach Bert Romp. Hij verliest door de winst wel zijn haardos, want hij had beloofd zich kaal te laten knippen als Nederland in de Italiaanse hoofdstad zou winnen.

Van der Vleuten was de grote man aan Nederlandse kant. Hij reed beide manches foutloos met zijn 13-jarige merrie. ,,Jikke sprong abnormaal goed'', zei Van der Vleuten. Bruggink maakte in de eerste manche geen fouten, maar in de tweede viel de bovenste plank van de steilsprong. ,,Ik was zo blij dat ik met beide handen in de lucht na de eerste ronde door de finish kwam. Ik kan nu wel twee eikenhouten deuren met één klap doormidden slaan''.

De Nederlandse mannen moesten wachten op het optreden van de laatste Brit, Fransman en Italiaan. Aangezien zij alle drie een fout maakten, was een barrage niet nodig en mocht de equipe zich laten huldigen als winnaar. In de tussenstand staat Oranje met 11,5 punten nu tweede achter Duitsland met dertien punten.

zondag krinfinale rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ClaudiaDer, DotBot, JesdaJinn, kimwilliam, Knuffeldier, Melzazu, SentiBot, Tango1979, Ubermetrics, Zwerte en 42 bezoekers