Blindegeleidepony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Blindegeleidepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:35

Vandaag kreeg ik dit van iemand in mijn mailbox.... ik heb de website bekeken en vind het eerlijk gezegd een lachertje.... volgensmij neigen deze "shetlandpony's" iets meer naar Falabela's... en die zijn denk ik toch een tikkie duurder dan een hond.


Ruim baan voor de blindegeleidepony


Naast de blindengeleidehond is er nu ook de blindengeleidepony. In
ongeveer een jaar tijd kan de bekende Shetland pony worden klaargestoomd om
levenslang de mens van dienst te kunnen zijn. Shetland pony's kunnen alles
leren wat de honden ook moeten weten. Ze hebben alleen wat meer moeite met
het lopen over gladde oppervlaktes. Met speciale sportschoenen is dat
probleem zo opgelost. Het grote voordeel van de pony ten opzichte van een
hond is de lange levensduur. In plaats van een jaar of tien, worden
Shetlanders een jaar of veertig. Een visueel gehandicapte hoeft dus niet zo
vaak van dier te wisselen, wat altijd een erg emotioneel proces is. De
meeste blindegeleidepony's lopen rond in hét paardenland bij uitstek: de
Verenigde Staten. In Groot Brittanië is ook een proefproject gestart.

a.. Bekijk foto's (let op de schoentjes!)

© 2004 Neos.nl / Het

http://www.guidehorse.com/photo_page.htm


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:38

jaa leuk he! ik heb het eentijd geleden ook op tv gezien. die pony's gaan zelfs gewoon de metro in geweldig.
dat wil ik ook wel als ik blind wordt... {hoop het natuurlijk niet}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:56

sorry vind het niet kunnen, pony,s horen buiten , niet binnen, al lijkt het ideaal, het is het niet. wat dacht je als ze gaan verharen, hoefsmid (die sportschoenen), en meer van dat soort zaken. Het is veel duurder in onderhoud dan een hond. en na het bekijken van de foto,s zeg ik nogmaals NEE moet niet mogen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:57

Yup... ze schijnen het super te doen Lachen

Maar toch denk ik dat honden vooral binnenshuis een behoorlijk streepje voor hebben.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:27

Ehr... ze worden een jaar of veertig? Ik zou toch niet uitgaan van 40 als gemiddelde leeftijd voor een pony, dat zijn toch eerder de uitschieters naar boven?

Op zich wel een leuk idee... maar een pony in de trein? Of op de roltrap of in winkels? Ik weet het niet, hoor... Ik ben toch geneigd het idee te hebben dat het niet zo leuk is voor de pony. Hoewel die er dan natuurlijk wel vaker uitkomt dan het gemiddelde paard dat 23 uur per dag op stal staat... Maar toch heb ik het idee dat dit wel erg tegen de natuur van paarden ingaat (misschien is dat bij honden ook wel zo, maar daar weet ik dan weer te weinig van om er iets over te kunnen zeggen).

Die schoentjes vind ik trouwens niet zo'n probleem; dat zal wel net zoiets zijn als hoefschoenen? Dan zijn ijzers volgens mij toch een stuk schadelijker.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:02

Een paard is een vluchtdier en dus bij uitstek NIET geschikt voor dit werk. Nog afgezien van het feit dat ik niet begrijp hoe dit goed kan gaan: het paard moet de mens leiden, maar dat betekend dan tevens dat het paard de leider zou zijn en dus niet naar de mens hoeft te luisteren... Gaat in elk geval volledig tegen de natuur van die dieren in.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:04

Haha ik heb het in Engeland ook wel eens gezien.... het lijkt me wel leuk maar is een hond niet veel gemakkelijker!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 20:45

Hihihih, ik zie dat dier al bokkend op de vlucht slaan... blinde wordt over de grond er achteraan gesleept....haha, nee.... snap dit niet.
En nu lijkt het net of shetlanders een voortreffelijk karakter hebben Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:47

Rolleyes Misschien volgende keer de zoekfuncite gebruiken? Een halfjaar geleden oid is er een pagina's lange discussie over geweest en meerdere keren is hier een topic over geplaatst. Met foto's van de ponytjes met de schoentjes aan en in bed enzo Scheve mond

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:17

er bestaan meerdere topics over blindegeleideponies. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je ze vinden.
Ik doe hier een slotje op.

Fiesta, freiberger, what else?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Annash, catootje, criollo_yess, Ilse_123, Jacksie, kyrkelover, lletam, MayoNeighs, Oehlala, oscar1996, purny, RoosDeG, secricible, x_Elise, xSabineW, Zilfstar en 54 bezoekers