Fraude bij rijvereniging in Noord-Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Fraude bij rijvereniging in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:06

http://www.schagenfm.nl/nieuws/fraude-b ... halus.html

Fraude bij Bucephalus
De penningmeester van rijvereniging Bucephalus uit Barsingerhorn wordt beschuldigd van het verduisteren van een aanzienlijk geldbedrag. Dat meldt het Noordhollands Dagblad. De man is sinds vorige week geschorst.

Volgens het bestuur van Bucephalus heeft de penningmeester valsheid in geschrifte gepleegd en is er het vermoeden dat hij geld heeft ontvreemd. De hoogte van het bedrag is niet bekend gemaakt. Er is inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

De penningmeester was twee jaar actief voor de rijvereniging

Ragdollcat

Re: Fraude bij rijvereniging in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:09

Helaas.............. het komt vaker voor dan men denkt hoor, ik kende iemand die dat ook gedaan had, erg he, ik was erg verbaasd en had dat nooit van die persoon verwacht.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:17

Ik rij zelf bij deze vereniging en ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Er is niet alleen door de vereniging aangifte gedaan maar ook door de Rabobank.
Er is nu een accountant op gezet om te proberen alles boven water te krijgen.

Op de vereniging is het ingeslagen als een bom. Niet alleen omdat er blijkbaar veel geld zoek is maar ook omdat de persoon een actief lid is en iedereen hem dus goed kent. Voorlopig is het wachten op het onderzoek.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:55

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:45

Hij zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die zoiets doet, helaas heb je vaak met goedbedoelde vrijwilligers te maken die bestuurstaken moeten vervullen, ook ik heb een keer puin geruimd bij een club nadat ze bijna failliet was door de penningmeesteresse. Aantal mensen hadden wel vraagtekens bij haar gedrag maar juist omdat het vaak allemaal bekenden zijn word er gedacht dat er niets aan de hand is.
Meeste verenigingen hebben één keer per jaar ledenvergadering waarbij een jaarverslag moet worden getoond dus hebben ze gewoon een jaar de tijd om geld te stelen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:57

Hij had het overgenomen van iemand anders en gooide alles op de puinhoop van de voorganger. Er waren wel vragen want van goed lopende wedstrijden moet je wel iets kunnen overhouden. We hadden vorig jaar in de winter een sneeuwschuiver ingehuurd om het terrein en dak sneeuwvrij te houden en dat kostte ook zoveel dat we toch in de min kwamen en de contributie verhoogd moest worden en er nog een lening moest worden aangevraagd.
Probleem is ook dat je tijdens de vergadering pas de stukken krijgt en ik zijn tempo niet kan volgen. De kascommissie heeft ook aangegeven dat het werk voor een prof is geworden. Nieuwe hallen, vereniging die samenwerkt met een stichting.
Er komt nu heel veel naar boven. Bedrag dat nu genoemd wordt kan je twee leuke auto's van kopen en er worden nog meer achterstallige betalingen verwacht.
Als je goed bekijkt draaiden we dus heel goed.... Het is alleen wel een harde les. Accountant zal ook niet gratis zijn en ik hoop dat als hij inderdaad schuldig is, er nog wat te halen valt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:31

Wij konden helaas niks bewijzen, daar had deze persoon wel voor gezorgd, ze was zelf accountant dus wist precies welke stukken moesten verdwijnen en welke getoond konden worden en de rest kwam later zij ze, ze had het even te druk met haar normale werk. We hebben niets op haar kunnen verhalen maar hebben gelukkig met hulp van iedereen de boel weer draaiende gekregen. Als jullie het kunnen bewijzen dan direct alle registers opentrekken, eigenlijk ben je een advocaat nodig .

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:28

Er is al een advocaat op gezet. Meneer is Accounting and Reporting Manager en (was) werkzaam bij een oliemaatschappij. Hij komt dus niet met onwetendheid weg. En met de bewijzen lijkt het ook goed te zitten of hij moet met goede verklaringen komen. En dan nog het geld zien terug te krijgen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:15

Kun je voor zoiets beslag laten leggen op zijn bezittingen?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:15

Ja, je kan beslag laten leggen.
Maar je zit eerst met bewijslast. En moet afwachten of je wel ergens beslag op kan leggen.
Gaat weer een advocaat ed overheen, dus kost tijd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 13:48

Gaat veel tijd kosten. Het huis in iig al getaxeerd. Dus als iemand nog een leuk vrijstaand huisje zoekt met een aantal stallen? Het is ook afwachten hoe zijn vrouw/ vriendin eruit komt. Wist ze er wel of niet van. Zij heeft namelijk een eigen bedrijf. Nu gaan er natuurlijk ook veel roddels, geruchten en gissingen. Maar de voorzitter zet er alles op om dit goed op te lossen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:11

Vandaag stond in het Noord-Hollands Dagblad dat de vereniging bijna failliet is en hij zeker 40.000 euro heeft zoek gemaakt. Er wordt alles aan gedaan om dat geld weer bij hem vandaan te krijgen. Hoop dat dat lukt want anders zullen de leden het moeten ophoesten ben ik bang.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:23

DendroFleur schreef:
Vandaag stond in het Noord-Hollands Dagblad dat de vereniging bijna failliet is en hij zeker 40.000 euro heeft zoek gemaakt. Er wordt alles aan gedaan om dat geld weer bij hem vandaan te krijgen. Hoop dat dat lukt want anders zullen de leden het moeten ophoesten ben ik bang.

Wat vreselijk! Die vereniging heeft al zoveel te verduren gekregen de afgelopen jaren.... En dan dit...
Echt walgelijk dat iemand willens en wetens de boel zo bedondert.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:02

Ik vind dit wel erg en rijd zelf ook bij deze club

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:46

Hoe staat het er nu voor dan? Lijkt het er op dat de vereniging nog wat centjes terug gaat vangen?