Heb mijn kaplaarzen maar uit het vet gehaald

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tartuffo

Heb mijn kaplaarzen maar uit het vet gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 20:49 Tip de Nieuwsredactie

Ik heb ze vast klaar gezet... stel je voor dat het ook bij ons onderloopt..... we wonen hier niet ver vandaan.. grrrrrrrrr

NIEUWS
Voorpagina
Algemeen nieuws
Economie
Internet
Het weer
TVFilm
Achterklap
Filmrecensies
Sport
Auto
Werk
Financieel

ACTIE/REACTIE
Foto van de maand Mail de redactie
Reacties

Gat in kade tussenboezem Rotte

Uitgegeven: 31 augustus 2003 16:07
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2003 17:58

ROTTERDAM - De kade van een tussenboezem van de Rotte bij de Bergse Linker Rottekade in Rotterdam is zondagmiddag over een lengte van ongeveer veertig meter verzakt. Het water stroomt het achterland in naar een volgende watergang. Het gaat om een veenkade.

De dichtsbijzijnde huizen staan in de wijk Nieuw-Terbregge, maar die worden nog niet bedreigd. Wel is een aantal volkstuinen ondergelopen. Dat heeft een woordvoerder van Hoogheemraadschap Schieland gezegd. Volgens hem is er in de tweede watergang nog voldoende ruimte, voordat die overstroomt. Hij verwacht echter niet dat het zo ver komt.

De tussenboezem die vier tot vijf meter breed is, ligt lager dan de Rotte, de hoofdboezem. Het gaat om het deel van de tussenboezem 300 à 400 meter ten zuiden van de Irenebrug tussen de Molenlaan en de Terbregseweg. De tussenboezem vangt water op en geeft het af aan de omgeving.

Het schap heeft de inlaten gesloten. Schieland heeft aannemers ingeschakeld om de verzakking te verhelpen, eventueel provisorisch, aldus de woordvoerder. De kade moet zo snel mogelijk dicht, om het water en daarmee de druk op peil te houden. De aannemers brengen houten schotten aan, die worden afgedekt met grond. De verzakking is ongeveer 30 centimeter diep. Over de oorzaak kan Schieland nog niets zeggen. Geo Delft doet maandag onderzoek.

Volgens de woordvoerder van het hoogheemraadschap is in de kade een aantal scheuren te zien. Bij de jongste inspectie vrijdag kwamen geen gebreken naar voren. De afgelopen weken heeft het schap in verband met de droogte alle waterkeringen, in het bijzonder de veenkades, meerdere malen geïnspecteerd.

Een bewoner van de Bergse Linker Rotte meldde donderdag bij het schap dat er water door de kade heen kwam. Het ging om een stuk hogerop, het is niet duidelijk of het doorslaande water iets met de verzakking heeft te maken.

Het weglopen van het water heeft het leven gekost aan een aantal vissen die op het droge kwamen te liggen.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 20:50

sh*t teveel gecopieerd... snorrie

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie