Inspectiedienst neemt verwaarloosde Shetlanders in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Inspectiedienst neemt verwaarloosde Shetlanders in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 20:06

18-08-2003
Woensdag 13 augustus heeft een inspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) drie Shetlandpony's met staart- en manenschurft in beslag genomen.
De betreffende inspecteur was eind juli ook al ter plaatse en constateerde toen, samen met de dierenarts, dat drie van de zes pony's last hadden van staart- en manenschurft. De eigenaar kreeg te horen dat hij de dieren hiertegen moest behandelen. Half augustus was er nog geen verbetering zichtbaar, ook al zei de eigenaar dat hij de dieren behandelde. Na controle van de dierenarts werd besloten de drie dieren in beslag te nemen. De eigenaar is proces-verbaal aangezegd. De andere drie pony's zijn gezond.

Wat vinden jullie hiervan? Velen weten dat zomerexceem soms gewoon niet te behandelen is, en dat het er afschuwelijk uit ziet.


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:42

Mijn verzorgpaardjes hebben ook zomerexceem. Ik heb ze ook behandelt maar ja het ziet er nog altijd even vies uit maar ze hebben toch minder jeuk.

Maar de dierenbescherming zal toch ook niet zomaar paarden meenemen he. De paarden zullen zo ook wel verwaarloost zijn denk ik. Anders vind ik het echt onmensenlijk van de dierenbescherming, dat ze zicht dan beter bezig houden met echte verwaarloosde paarden.
Dus hopelijk is het hier niet ondig gebeurt, anders is het echt erg voor de eigenaar, zomaar je paarden weg nemen!!!
Dan zou ik toch naar de rechter gaan ofzo

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 16:53

Ik heb dit bericht van de website van de dierenbescherming. Ik vind het ook vreemd hoor, zomerexceem ziet er afschuwelijk uit, daar kan je soms gewoon echt niks meer tegen doen. Ik neem aan dat er nog meer mis was, maar waarom staat dat er dan niet bij?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie