Tilburgse jongen, neergestoken, omdat....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Tilburgse jongen, neergestoken, omdat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 15:33

hij zijn geld niet af wilde staan.....

Weigering geld af te staan kost jonge Tilburger het leven
Straatroof met fatale afloop
Van een verslaggever

Maandag 21 juli 2003 - TILBURG - De weigering om bij een beroving geld af te staan, heeft de 18-jarige Bart Raaijmakers uit Tilburg het leven gekost. Volgens een getuige is het slachtoffer zeker tien keer gestoken. De politie heeft vier jongens aangehouden. Zij hebben de roofoverval bekend.

In Tilburg neemt het aantal straatroven de laatste jaren toe. Met name jongeren blijken in het weekeinde een geliefde doelgroep. Volgens de politie fietste het slachtoffer vrijdagavond met zijn broer en nog een jongen over de Reeshofdijk, een doorgaande route in het stadsdeel Reeshof. Hier werden ze overvallen door een groep van vier jongens op een bromfiets en een scooter. De vechtpartij die ontstond, zette zich voort in de Dalenstraat waar Bart Raaijmakers de fatale steekwonden opliep. Dit gebeurde voor de ogen van een van zijn drielingbroers. Even voor middernacht overleed het slachtoffer aan zijn verwondingen. Beide groepen kenden elkaar niet. De moord maakt veel emoties los in de buurt. Sambo Giovanni die op z'n gele scooter komt aanrijden, mijdt doorgaans de Reeshofdijk. Het is hem te donker daar aan de rand van het bos.

Onveilig
Ook een wat oudere man op de fiets, vindt het onveilig op dit deel van de fietsroute. Hij wijst richting winkelcentrum Heyhoef. "Daar hangt 's-avonds altijd een groep jeugd in het bos. Wat zich daar al niet afspeelt!" Burgemeester J.-Stekelenburg heeft het over een 'vreselijk drama'. Op de kritiek uit de buurt, reageert hij met de mededeling dat er bij de politie tot op heden geen signalen bekend zijn dat hier heel vaak straatroven worden gepleegd. Uit recente cijfers blijkt dat dergelijke incidenten op de Reeshofdijk beperkt bleven tot één in maart en drie in mei. Het is niet noodzakelijk dat de politie er extra gaat posten, vindt Stekelenburg. "Overigens zonder hetgeen hier is voorgevallen, te bagatelliseren." Stekelenburg wil 'heel goed bekijken met wat voor groep hij hier te maken heeft' en die groep ook in de toekomst volgen.
Aanhouding
Twee van de vier verdachten (20 en 18 jaar) werden vrijdagnacht al aangehouden. Zaterdag volgde de aanhouding van beide anderen (18 jaar) in de Reeshof. Met een team van twintig mensen probeert de politie duidelijk te krijgen wat precies op de Reeshofdijk en in de Dalenstraat is gebeurd.

Afbeelding

hier is er nog een stukje over

http://www.brabantsdagblad.nl/regioport ... ID=1697766


Deze jongen heeft net een paar weken terug zijn eindexamen gedaan bij mij op school. Van zien ken ik hem wel... echt erg, want ik fiets daar best vaak over die reeshofdijk. Zaterdag ochtend ben ik daar nog langs gefietst omdat ik naar de manege ging, maar het is me gewoon helemaal niet opgevallen!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:44

Tssss, Wat erg voor die jongen!
Sterkte!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:56

jakkes..
waar gaat nederland heen jongens.. zometeen heeft iedereen een bodyguard..

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:31

Erg dom om dan je geld niet te geven, als ze willen krijgen ze het toch wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:35

wat een opmerking newforest
dus die k*tlui mogen zomaar steken omdat iemand zijn geld niet geef?
Nee, daar kan ik het niet mee eens zijn.

opknopen allemaal, direct
opruimen die zooi. opgeruimd staat netjes
Want er is niet 1 keer gestoken, maar heel vaak, dus heel erg bewust

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:35

JA, er was echt een stuk of 10 keer gestoken... op de televisie was een stukje, en daar zei een vrouw, hadden ze maar bij mij aangebeld, ik had ze die 25 euro zo meegegeven...

Het bleek om 4 antiliaanse jongeren te gaan, 1 van 20 en 3 van 18, blijkbaar verzoorzaken een paar van hen vaker problemen...

maar goed, mijn vader is pastor hier in tilburg, en heeft vandaag die jongen gecremeerd, ik kon zelf er niet naartoe gaan, want ik moest werken, maar mijn zus is wel geweest (die had 2 jaar bij hem in de klas gezeten) en ze zei dat het heel indrukwekkend was, de kerk zat vol met iets van 300 jongeren, als het er niet meer waren... echt indrukwekkend...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:49

Het staat nu op de radio. De burgemeester van Tilburg eist nu dat er toch harder opgetreden gaat worden tegen die antiliaanse jongeren. Nou, ben benieuwd. Hij kan wel willen maar als de rechters lichte straffen toepassen..........

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:39

runningkawa schreef:
wat een opmerking newforest
dus die k*tlui mogen zomaar steken omdat iemand zijn geld niet geef?
Nee, daar kan ik het niet mee eens zijn.

opknopen allemaal, direct
opruimen die zooi. opgeruimd staat netjes
Want er is niet 1 keer gestoken, maar heel vaak, dus heel erg bewust


Nee, natuurlijk niet, Het komt er misschien iets anders uit dan ik bedoelde, maar ik zou als ik bedreigd werd mijn geld meteen geven, aan je leven heb je meer dan geld

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:39

Nee, zo bedoel ik het niet, maar als je bedreigd word geef je je geld toch, dat is toch minder waard dan je leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:57

nee oke dat ben ik met je eens
Maar het is gewoon van de zotte dat ze je er voor neersteken.
opruimen die handel

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 23:04

Inderdaad, de politie van tilburg gaat antilliaanse jongeren stevig op de huid zitten, de politie mag bij deze groep nu preventief foulieren, dat is al 1 van de punten...

desiree heb je toevallig ook op de radio over de begravenis gehoord? of niet?

ik zou het geld ook afgegeven hebben hoor, ik ben veel te scheid, maar dan nog is het gewoon verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:57

Jeetje... wat erg Scheve mond

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:32

Jeetje wat erg....

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:34

Trouwens wie heeft het gisterenavond ook op het nieuws gezien van die somaliers en antillianen die met elkaar op de vuist zijn gegaan in Tilburg?
Waar gaat het toch allemaal heen in de wereld......

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:40

tja, tilburg lijkt even het centrum van geweld te zijn Boos! Ik heb het inderdaad gezien, en nu zijn er weer maatregelingen voor alleen op dat plein... alsof de plek er iets mee te maken heeft? als ze echt willen vechten dan zoeken ze echt wel een ander plein op Verward

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:08

vreselijk Boos! , maar hoeveel geld had ie dan op zak?

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:27

Deze wereld lijkt steeds wreder te worden.... Verdrietig

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:34

lijkt niet, is zo....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:41

Jezus! Ik ben benieuwd wat voor straf ze krijgen, zal wel weer maar een aantal jaartjes gevangenisstraf zijn. Ze moeten echt veel strenger zijn, dat ze hier ook maar de doodstraf invoeren. Iemand die iemand anders van zijn leven beroofd is het zelf ook niet waard vind ik.

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:43

vin ik ook

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 10:17

hoeveel geld hij bij zich had dat weet ik niet, is ook niet erg boeiend lijkt mij... ik durf nog steeds niet goed langs die reeshof dijk! en die straat heeft nog steeds een enorme bloemen zee!