Paard springt door winkelruit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard springt door winkelruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:19

http://www.nu.nl / www.knack.be

Een op hol geslagen paard is met open wagen en al donderdagochtend door een winkelruit van een schoenenwinkel aan de Singel in Baarle-Nassau gesprongen.

Aan de actie ging een ruzie vooraf tussen de koetsier en een Belgische automobilist. Een politiewoordvoerder liet dat donderdag weten.

Rond 8.30 uur werd de koetsier vlak bij de Singel bij een inhaalmanoeuvre de weg versperd door de automobilist. Er ontstond een discussie waarbij de gemoederen hoog opliepen. De automobilist sloeg daarbij een paar keer op het dak van zijn auto, waarna het paard op hol sloeg. Bij het incident raakte het paard gewond. Een dierenarts heeft de snijwonden van het paard ter plaatse gehecht. Het dier is niet levensgevaarlijk gewond, maar moet vermoedelijk wel een oor missen. De ravage in de winkel is groot. De politie is nog op zoek naar de Belgische automobilist.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-07-10 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:21

Oef :oo

Dan wil je ook niet toevallig je schoenen aan het passen zijn :=

Ben benieuwd wat de precieze toedracht is, hoop dat de automobilist goed verzekerd is.......

Edit: op nu.nl staat iets meer: http://www.nu.nl/binnenland/2287812/hol ... lruit.html

Klinkt als een automobilist met een kort lontje. Dat paard een oor missen :oo arme dier :\

Marieke_K

Re: Paard springt door winkelruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:52

Brrr.. De knhs was toch bezig met de actie paarden in het verkeer? Mogen ze nog wel wat scherper aanzetten...

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:53

Ik las het ook net, het is toch niet te geloven dat dit gebeurt is! Dat paard houdt hier voor de rest van zijn leven een trauma aan over! Niet normaal hoe de automobilist hier mee omgaat, aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om met een paard die niet helemaal 'bomproof' is, de stad in te rijden...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:57

Ik zie nergens staan dat het paard niet bomproof is, het paard kreeg een klap en sloeg daarom op hol :) Wat ik ook niet snap is dat die automobilist dan het paard een knal verkoopt terwijl dat paard er niets aan kan doen :\

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:58

Beetje rare reactie om nu te concluderen dat het paard niet bomproof zou zijn. Mijn paard is ook ooit geslagen tijdens een buitenrit door een fietser en je wilt niet weten hoe hard je dan gaat met je bomproof ex-politiepaard van 20+ jaar.

Dat oor missen is vervelend maar het had voo rhet paard veel selchter kunnen aflopen. Hopelijk pakken ze die gek heel snel op en ik vraag mij af of de verzekering wel zo maar uitkeert aan de koetsier zonder het te verhalen op de bestuurder. Kan nog een hele dure grap worden maar datis eigen schuld dikke bult.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:03

Volgens mij is het paard niet geslagen hoor, de man in de auto sloeg een paar keer op het dak waardoor het paard schrok. (dat staat op nu.nl) (lekker weer dat er weer allemaal verschillende verhalen worden verteld!)

Echt sneu dat dit weer gebeurd, automobilisten die niet nadenken en het niks kan schelen, lekker afsnijden wat ook met trailers ed gebeurd :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:07

Op nu.nl staat idd dat de automobilist op het dak van zijn auto sloeg. Je moet er toch niet aan denken dat je dit moet meemaken. Het oog missen is spijtig, maar het had ook erger kunnen aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:08

Zelfde gebeurtenis, bron: http://www.nu.nl

Citaat:
Op hol geslagen paard springt door winkelruit

Een op hol geslagen paard is met open wagen en al donderdagochtend door een winkelruit van een schoenenwinkel aan de Singel in Baarle-Nassau gesprongen.

Aan de actie ging een ruzie vooraf tussen de koetsier en een Belgische automobilist. Een politiewoordvoerder liet dat donderdag weten.

Omstreeks 08.30 uur werd de koetsier vlak bij de Singel bij een inhaalmanoeuvre afgesneden door de automobilist. Er ontstond een discussie waarbij de gemoederen hoog opliepen. De automobilist sloeg daarbij een paar keer op het dak van zijn auto, waarna het paard op hol sloeg.

Snijwonden
Bij de actie raakte het paard gewond. Een dierenarts heeft de snijwonden van het paard ter plaatse gehecht. Het dier is niet levensgevaarlijk gewond, maar moet vermoedelijk wel een oor missen.

De ravage in de winkel is groot. De politie is nog op zoek naar de automobilist.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:12

Ik heb nergens gelezen dat het paard geslagen is, maar juist op hol is geslagen doordat de man op het dak van de auto sloeg...

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:14

Tja vind het heel erg sneu voor de koetsier, maak zelf vaak genoeg mee dat mensen mij dus met mijn sulky en shet niet snel genoeg vinden en me inhalen, op zich geen probleem mee maar bij tijden raken ze dan met de spiegel net mij niet of kan mn pony nog net op tijd een beetje inhouden omdat ze hem rakelings langs de voeten rijden, en dan ook nog raar opkijken als je ze boos aankijkt. Gelukkig is mijn pony wel bomproof maar ik zeg nooit geen 100% en nee, ik rijd netjes aan de kant van de weg.
Ik hoop dat ze deze automobilist vinden want het lijkt mij voor de eigenaar van het paard een enorme klus om dit paard weer een klein beetje vertrouwen terug te geven...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:42

Die man heeft wel het lef om op het dak te slaan en een hoop stennis te maken maar vervolgens geen vent genoeg om zich te melden aangezien de politie nog op zoek is.
Jammer en moet er niet aan denken om dit met je paard mee te maken!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:43

ik las het net op nu.nl wat een @#$!#@$ die vent in die auto
grrrr!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:47

Een vriendin van mij stond erbij. De ruzie ging om een voorrangskwestie. De koetsier is van de koets gesprongen waarna het paard ervandoor ging. Het paard (Fries) ging nog net tussen 2 vrachtwagens door en sprong zo door de winkelruit de winkel binnen. Het paard stond met koets en al compleet binnen.

In het nieuwsbericht staat dat het paard mischien een oor moet missen, maar het paard is gehecht en geniet, (en alles zat er nog aan).

Het is nog een geluk dat er niet meer mensen gewond zijn geraakt. (als de winkelier achter de toonbank had gestaan, waren er meer gewonden gevallen)
Het is op een erg druk punt gebeurd.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:47

Wat bizar zeg, dat verzin je toch ook niet. Arm dier :=

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:49

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:50

Lieve mensen,

Lees als je blieft eerst goed voordat je commetaar gaat geven.
Paard is niet geslagen en mist ook geen oog.

Vind dat op bokt zo snel commentaar word gegeven, dat nergens op slaat.
Een paard is een vluchtdier en tja, je paard hoeft niet bomproef te zijn voordat je van het manege terrein af mag. Veiligheid staat voorop, maar soms overkomt het je....

Het is al erg genoeg dat het is gebeurd, maar van een muis een olifant maken en hier niet zo moeilijk, geloof ik.

Voor de eigenaar van het paard, sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:53

Volgens de telegraaf is het paard wel geslagen door de automobilist http://www.telegraaf.nl/binnenland/7134 ... html?p=2,1
Maar waar die mafkees ook op geslagen heeft, paard of auto, feit blijft dat het voor het paard ongetwijfeld een zeer traumatische ervaring is geweest. En dat daar vermoedelijk nog wel wat uurtjes geduld, kalmte en kennis bij komt kijken om het paard weer 't vertrouwen terug geven.
Als het paard het oor werkelijk moet missen is vervelend maar paard had ook slagaderlijke bloeding of een breuk kunnen oplopen en dan was het veel slechter afgelopen. Nu heeft hopelijk alleen een schoonheidsfoutje. En dan heb ik het nog niet over de mensen die bij dit hele gebeuren gewond hadden kunnen raken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:57

Kan alleen maar zeggen: ZIELIG MENS! Ik bedoel een meningsuiting oke, maar toch moet je er ten alle tijden rekening mee houden dat je met een levend wezen te maken hebt. Onnozelaar!

Ook vind ik het zoals ik het nu begrijp erg associaal ;) De weg versperren. En tja als het dier daadwerkelijk een oor moet missen is dat echt vreselijk, en hopelijk voelt die belg zich zo enorm schuldig dat ie er niet mee kan leven! En toch aangifte gaat doen :)

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:05

Brrr... ik woon in Baarle en ik kreeg op mijn werk een SMS-alert van de politie waarin niet meer stond dan "paard springt door winkelruit, auto wordt gezocht". Ik kreeg het even heel erg koud en heb meteen de staleigenaar gebeld of al onze paarden er nog waren. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets zou gebeuren, door welke oorzaak dan ook!

De Singel is een ontzettend druk en gevaarlijk punt in het dorp, ik kan me best voorstellen dat zelfs verkeersmakke paarden schrikken als ze op dit punt stil moeten staan en de spanningen oplopen.... Sterkte gewenst voor de betrokkenen, hopelijk herstelt het paard snel weer, zowel lichamelijk als geestelijk, arm dier.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:18

En waarom moet een dier nou altijd lijden als het om een menselijke ruzie gaat?
Arm dier hoop dat hij er snel boven op komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:18

Ik verzoek jullie te stoppen met speculeren. Dit voegt niks toe.

Via PB heb ik begrepen van iemand die de situatie goed kent, dat de situatie van het paard vooralsnog mee lijkt te vallen. Het dier heeft wat hechtingen gekregen, maar hoeft geen oor te missen.

De verdere toedracht is waarschijnlijk ontstaan doordat de automobilist en de koetsier woorden kregen, een paar kruisingen voordat ze op het punt belandden waar de koetsier van de koets is afgesprongen. Het leek alsof het paard niet weg kon, omdat hij ingesloten stond met koets en al. Helaas bleek dit dus niet het geval: het paard kon en ging er toch vandoor.

Het verhaal wie er hier schuld heeft is dus niet duidelijk, en in mijn ogen doet dit er ook niet toe.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:27

Belachelijk!
al die automobilisten snappen half nog niet hoe een paard kan reageren.
Ik maak er helaas ook genoeg in mee bij ons in het dorp.
In en in triest..........
Bij autorijscholen moeten ze hier eens beter aandacht aan besteden!!!!!!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:30

Citaat:
Een paard is donderdagochtend met koets en al in de Noord-Brabantse grensplaats Baarle-Nassau door een winkelruit gerend. Een dierenarts heeft het dier gehecht, meldt de politie. In de winkel zou sprake zijn van een ravage. Er vielen naast het edele dier geen gewonden.

De koetsier had rond 08.30 uur ruzie gekregen met een automobilist. Die had de koets afgesneden omdat er iets was gebeurd dat hem niet zinde. De gemoederen liepen volgens de politie zo hoog op dat de automobilist uiteindelijk meerdere keren hard op het dak van zijn auto sloeg.

Het paard schrok daarvan en ging er met een vaart vandoor. Driehonderd meter verderop liep het dier de schoenenwinkel in. Daar liep de viervoeter meerdere snijwonden op. Een dierenarts kon de wonden hechten, wel moet het dier waarschijnlijk een oor missen.

De automobilist die het ongeluk veroorzaakte is ervandoor gegaan. De politie zoekt getuigen. Hij had een Belgisch kenteken en een aanhanger waar houten balken inlagen. De bestuurder was blank, ongeveer 50 jaar, had zwart haar en droeg een pet.

www.fok.nl

(Hier staat meer info)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:32