Jacques Verkerk en Sietse van Dellen weg bij het KWPN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

carrembally

Jacques Verkerk en Sietse van Dellen weg bij het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:23

http://www.kwpn.nl / Nieuwsredactie

Op 1 januari a.s. wordt het dienstverband van inspecteur/redacteur Jacques Verkerk bij de KWPN na bijna 15 jaar beëindigd. Reden voor de beëindiging is een verschil van inzicht tussen de KWPN en Jacques Verkerk.

Eén van de taken van Jacques Verkerk was het regio-inspecteurschap voor de provincies Gelderland en Overijssel, alsmede het inspecteurschap en jury-voorzitterschap bij KWPN-NA. Sinds 1999 reisde Jacques jaarlijks naar Noord-Amerika in verband met de keuringen van KWPN-NA.

Er zal in overleg met de betrokken regio’s alsmede met KWPN-NA naar een vervanger voor deze werkzaamheden worden gezocht, nu Jacques zijn taken inmiddels heeft neergelegd.

Naast Jacques Verkerk neemt ook Sietse van Dellen afscheid van zijn functie. De voormalig Fokker van het Jaar stapt uit de fokkerijraad omdat hij het niet eens is met het fokkerijbeleid en het algemeen functioneren van de fokkerijraad.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-11-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:51

Dit stukje wordt nu op de raarste plekken neergezet.
Ik vind het een heel gekleurd geschreven stuk, en gezien er onder stond (is nu verwijderd zie ik) dat morgen in Het Sportpaard meer komt. Lijkt he me een vorm van natrappen.

Knaap kwam in een wespennest terecht met mannen die allemaal dezelfde ambitie hadden.
Ik ken weinig mensen die lovend over Verkerk als jurylid waren en de communicatie met de fokkers was op zijn zachts gezegd ook niet zo prettig.

Dus nieuwe bezems vegen schoon en 6 mensen in 3 jaar tijd met verschillende functies, is niet zo opzienbarend.
Het KWPN zou er goed aan doen om IDS duidelijkheid te geven.

TICKELS

Re: Jacques Verkerk per 1 januari ontslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:52

Jaques Verkerk was idd geen graag geziene man. Hij was wel heel erg streng met het beoordelen op de merriekeuringen.

Er zijn genoeg voorbeelden bekend om in andere provincies dan Overijssel en Gelderland naar de keuringen te gaan.
Ik ken er veel van hier die naar Groningen, Friesland, Limburg en Brabant gaan.
Dat is tevens de reden waarom ik mijn paarden nog nooit hier naar de keuring heb gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jacques Verkerk en Sietse van Dellen weg bij het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:01

Ik heb de beginpost even aangepast zodat het minder hard over komt :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:08

sarabande schreef:
Dit stukje wordt nu op de raarste plekken neergezet.
Ik vind het een heel gekleurd geschreven stuk, en gezien er onder stond (is nu verwijderd zie ik) dat morgen in Het Sportpaard meer komt. Lijkt he me een vorm van natrappen.

Knaap kwam in een wespennest terecht met mannen die allemaal dezelfde ambitie hadden.
Ik ken weinig mensen die lovend over Verkerk als jurylid waren en de communicatie met de fokkers was op zijn zachts gezegd ook niet zo prettig.

Dus nieuwe bezems vegen schoon en 6 mensen in 3 jaar tijd met verschillende functies, is niet zo opzienbarend.
Het KWPN zou er goed aan doen om IDS duidelijkheid te geven.

beetje wilde reactie, Jacques is/was inspecteur van overijssel en gelderland, en nu heeft iemand uit limburg kritiek op zijn overkomen richting de fokkers..., wij hebben zelf met hem van doen gehad en ik heb me in alle paarden die hij van ons gekeurd heeft kunnen vinden in zijn (en de rest van de commissie....) hun mening en punten.

veelal hebben die mensen kritiek die in hun eigen ogen te weinig punten gehad hebben....

en wat betreft communicatie, hier geen problemen mee gehad.

Ik vind het jammer dat hij weg is, welke reden er ook achter mogen zitten...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:19

Reactie was op het zeer gekleurde stuk dat er stond.

Verkerk keurde niet alleen in Gelderland en Overijssel, maar ook in andere provincies en hij was allesbehalve geliefd.
Dat is niet alleen mijn mening of gebaseerd op een jurering van mijn paarden, hij heeft nooit een paard van mij gekeurd.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:20

Persoonlijk heb ik als fokker niet met hem van doen. Maar menig fokker gaat al jaren niet meer naar de keuring ivm de heer Verkerk. Menig fokker die ooit zijn oordeel in twijfel heeft getrokken heeft zijn of haar paarden te vaak aan de kant gezet zien worden. Het is en blijft een goede zaak voor het stamboek dat dit besluit is gevallen, zeker voor de fokkers. Het zal mij benieuwen hoeveel extra paarden er naar de keuring zullen komen. Dit neemt niet weg dat ik ook Knaap een boef blijf vinden, maar dit is mijn persoonlijke en zakelijke ervaring met dit heerschap binnen het KWPN. 8-)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:21

sarabande schreef:

Verkerk keurde niet alleen in Gelderland en Overijssel, maar ook in andere provincies en hij was allesbehalve geliefd.
Dat is niet alleen mijn mening of gebaseerd op een jurering van mijn paarden, hij heeft nooit een paard van mij gekeurd.

Wij zijn het niet vaak eens doch dit keer moet ik je gelijk geven.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:33

sarabande schreef:

in andere provincies was hij 1 van de juryleden. hij keurt ze niet alleen....
dus je hebt er zelf niet mee van doen, maar 'van horen zeggen' reageer je erop...

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:34

Vind het niet meer dan normaal dat een fokker/hengstenhouder die ggk hengsten heeft bij een stamboek, niet thuis hoort in de fokkerijraad van datzelfde stamboek. Is meer een gevalletje eigen belang zoals dat over komt. Het zal zo absoluut niet bedoeld zijn maar toch..........een beetje dubbel. Dat zij een adviserende rol kunnen spelen naar de fokkerijraad allaah, dus ook hier kan nog veel veranderd worden.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:36

weule schreef:
sarabande schreef:

in andere provincies was hij 1 van de juryleden. hij keurt ze niet alleen....
dus je hebt er zelf niet mee van doen, maar 'van horen zeggen' reageer je erop...

Sorry maar een gevalletje ons kent ons is zeker bij de heer Verkerk van toepassing.

weule

Re: Jacques Verkerk en Sietse van Dellen weg bij het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:38

is JOU mening, over wat jij GEHOORD hebt van anderen..., ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met zijn manier van jureren..., en ook weinig negatieve dingen over hem meegemaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:47

weule schreef:
is JOU mening, over wat jij GEHOORD hebt van anderen..., ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met zijn manier van jureren..., en ook weinig negatieve dingen over hem meegemaakt.

Goed je hebt jouw punt gemaakt, dat is jouw mening. Ik was vergeten dat hij een paar jaar geleden wel een merrie van mij gekeurd heeft, maar daar baseer ik mijn mening niet op.
Ik heb hem veel zien keuren en dan ook zijn toelichting horen geven + de reacties van mensen die zo brutaal waren om hem om uitleg te geven.

Dat was weinig klantvriendelijk.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:48

weule schreef:

Ik heb eerder geschreven dat ik persoonlijk met MIJN paarden niet van doen heb gehad met dit heerschap. Dit betekend nog niet dat ik niet heel veel goede paarden op keuringen door hem als recreatie paard heb zien beoordelen. En dit was toch echt met fokkers die ooit eens de heer Verkerk gewezen hebben op zijn besluiten, al dan niet of het betrekking had op hun eigen paarden dan wel paarden van derden. Dat JIJ nu geen problemen hebt mogen onder vinden, betekend nog niet dat het WEL eens anders zou kunnen zijn. Er is meer op hemel en aarde dan alleen jouw mening. Hoe vervelend dit ook mogen zijn. Kun je daar niet tegen dan behoor je hier geen antwoorden te geven op andersmans meningen en ervaringen. Ook ik heb jouw ervaringen en meningen te respecteren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:55

Och nooit hoy roepen alvorens je over de sloot bent..
Verkerk had al zwaar om de zetel van hoofdinspecteur tegen wijlen Rob van Overbeek..
En nu is blijkbaar het hoofdstuk de Groot dynastie gesloten..
Kwpn is net een cooperatie je krijgt het met rente. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:59

Overigens jammer van Sietse, een sportpaarden fokker van het eerste uur en een paardenkenner pur sang.
Ik zou zijn verhaal wel graag willen horen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:04

Meneer Verkerk had op zijn zachtst gezegt wel eens problemen met comuniceren, takt ontbrak hier nog wel eens. Kennis had hij wel degelijk.
Over de rol van de fokkerijraden heb ik ook wel eens mijn twijfels maar of opstappen nu de oplossing is?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:15

sarabande schreef:
Overigens jammer van Sietse, een sportpaarden fokker van het eerste uur en een paardenkenner pur sang.
Ik zou zijn verhaal wel graag willen horen.

Je vergeet boef erbij te vermelden! :7

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:18

Ik schrijf een aantal jaar bij de stamboek keuringen en heb bij men Verkerk een aantal keer geschreven, hij was streng ja maar zeker ook heel coulant, hij kon altijd goed onderbouwen waarom hij een beslissing nam, ik vind het heel leerzaam om te schrijven bij al die verschillende juryleden, maar ik kan nou niet zeggen dat juist hij zoveel strenger was dan alle anderen.
Aan zijn gebrek aan tact heb ik me niet kunnen storen.

Hij heeft overigens toen ik nog niet schreef mijn merrie gekeurd als 3 jarige, dus als jurylid ken ik hem ook.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:25

eilander schreef:
Je vergeet boef erbij te vermelden! :7

Was Sietse ook al een boef, ik dacht boer :D , scheelt maar een lettertje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:09

Tja, jury's hebben het al snel gedaan.
Dhr Verkerk is maar liefst 15 jaar verbonden geweest aan het KWPN.
Zal dan toch niet altijd gebrouilleerd zijn geweest lijkt me.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:23

Nee zoals ceasario al opmerkte, de troubles begonnen toen Rob zeer voortijdig overleed, nadat zijn voorganger Gert van der Veen ook al onverwacht gestorven was.

Toen ontstond er een grimmige stoelendans, die dus door niemand gewonnen is achteraf.
Het KWPN is zo verstandig geweest de post door een buitenstaander in te vullen, maar dat heeft wel een aantal jaren geduurd.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 30-11-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:23

TICKELS schreef:
Jaques Verkerk was idd geen graag geziene man. Hij was wel heel erg streng met het beoordelen op de merriekeuringen.

Er zijn genoeg voorbeelden bekend om in andere provincies dan Overijssel en Gelderland naar de keuringen te gaan.
Ik ken er veel van hier die naar Groningen, Friesland, Limburg en Brabant gaan.
Dat is tevens de reden waarom ik mijn paarden nog nooit hier naar de keuring heb gedaan.

Meneer Verkerk jureerde ook vaak in Groningen en Drenthe, daar zouden ze dan niet zo heel veel me opschieten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hier niet zo veel positiefs over hem heb gehoord. Zelf heb ik geen echte problemen met hem gehad. :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:45

Hij jureerde stamboekkeuringen door heel Nederland. Volgens mij is die van mij ook door hem gekeurd in Zuid-Holland.
Maar goed... misschien wel goed dat er vernieuwing komt. Ben alleen heel benieuwd wie zijn plaats inneemt? Ina van Deurzen?

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:15

Opgeruimd staat netjes toch?
Vernieuwing moet eigenlijk om de paar jaar komen en indien mensen niet goed functioneren/of teveel hun mening voor laten gaan dan eerder het veld laten ruimen.
Zie wat er is gebeurd in de friezenfokkerij, het KWPN doet erg zijn best om dezelfde kant op te gaan. En dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling...?