S.Wensing schreef:Op geenstijl trof ik zelfs een doodsverwensing aan. Dat gaat wel heel ver en is verwerpelijk, maar het geeft ook aan dat er toch echt iets aan de hand is.
Dit zegt helemaal niets over de publieke opinie omtrent paardensport maar alles over het niveau van geenstijl. Dit soort bedreigingen worden daar helaas aan de lopende band gemaakt over de meest uiteenlopende zaken. Verder is het een gegeven dat de extremisten onder de actievoerders voor het dierenwelzijn de mens zelf niet als diersoort zien want de medemens mag wel naar hartelust bedreigd of daadwerkelijk verwond/gedood worden in hun ogen.
Ik ben het met de schrijver van het artikel eens dat er vermoedelijk veel mensen zijn die het LDR rijden niet fijn vinden om naar te kijken en ik kan me zeer goed voorstellen dat het alleen al op die grond niet meer toegestaan zal zijn. Dat heeft dan niets met eerlijke en wetenschappelijke bevindingen te maken, maar zo werkt het gewoon onder druk van de publieke opinie. Het is maar wat de bestrijders van dierenleed bovenaan de agenda zetten.
Of paardrijden al dan niet een sport is daar zijn alleen op bokt al pagina's over volgeschreven. Op dit moment zijn er meer dan 50 miljoen mensen in China die regelmatig snooker spelen. Televisieprogramma's van grote snookertoernooien krijgen daar een aantal kijkers in de honderden miljoenen. Ik voorspel dus dat snooker binnenkort tot absolute topsport wordt gebombardeerd en dan bijvoorbeeld de plaats van paardensport op de olympische spelen zal innemen. Er zal vast en zeker geen paard van wakker liggen.