Madeleine Witte wint ZZ-Z in halve finale Tinello Cup

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Madeleine Witte wint ZZ-Z in halve finale Tinello Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:39

www.dehoefslag.nl


In Dinteloord werden de laatste selecties voor de halve finales van de Tinello Cup verreden. ‘Een hartstikke leuk initiatief want zo heb je echt iets om naar toe te leven. Een wedstrijd tijdens de grote concoursen van Zwolle, Maastricht of Indoor Brabant is natuurlijk super leuk. En, niet geheel onbelangrijk, het prijzengeld is ook mooi meegenomen!’ vertelt een enthousiaste Robin Beekink. Ze is niet alleen vol lof over dit wedstrijd concept maar ook over Pablo, haar partner tijdens de Prix St. George proef die zij winnend afsloten met 69,34%. ‘Hij liep echt hartstikke fijn en we maakten eigenlijk geen fouten. Vooral de appuyementen en de series gingen goed en daar kregen we dan ook achten voor. Ik heb het gevoel dat we elkaar nu, na ongeveer twee jaar, echt goed kennen. Hij loopt super fijn en ik kan altijd van hem op aan.’ De bruine ruin (v. Drossan) is in eigendom van Jaqueline van Grunsven en wordt onder begeleiding van Anky van Grunsven getraind. De combinatie maakt inmiddels deel uit van het A-kader Young Riders. De andere paarden van Robin staan voorlopig even bij Stal de Toren.

De familie Beekink is pas verhuisd naar Heeswijk-Dinther en bezig met het oprichten van een compleet uitgerust stallencomplex waar dochter Robin haar rijkunst verder kan ontplooien. Ook springpony’s van haar jongere broer Rick zullen daar een plekje krijgen. ‘Ik wil me echt gaan richten op de sport en daarnaast ook lesgeven en paarden rijden voor de verkoop. Het is echt heel fijn dat dat straks thuis allemaal kan!’ aldus de ambitieuze amazone.

Winares in de ZZ-zwaar proef was Madeleine Witte met Vontango met een score van 72,71%. In de ZZ-licht reed Thamar Zweistra Whoopy naar de overwinning.