KNHS-Tinello Dressuur Cup: drie keer winst Madeleine Witte

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

KNHS-Tinello Dressuur Cup: drie keer winst Madeleine Witte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:59

http://www.knhs.nl


Met drie paarden aan start komen tijdens de vierde kwalificatiewedstrijd om de KNHS-Tinello Dressuur Cup leverde Madeleine Witte-Vrees uit Schijndel ook drie keer winst op. “Ongelooflijk!”, straalde Madeleine. “Ik ga zelden met drie paarden op concours en dan nu meteen drie keer winst, het kan niet op!”

De vierde kwalificatiewedstrijd van de dit jaar geïnitieerde KNHS-Tinello Dressuur Cup voor de ZZ-Licht, ZZ-Zwaar en Lichte Tour vond plaats op de fraaie eigen terreinen van de hippische sportbond KNHS in Ermelo. Juist het feit dat de wedstrijden extra verzorgd zijn en op fijne accommodaties worden gehouden, is een reden voor Madeleine Witte-Vrees om voor de KNHS-Tinello Dressuur Cup te kiezen. “Ik rijd met Patser en met de goedgekeurde hengst Wynton en de tweede bezichtings hengst Vontango-B. Ik wil hen graag in de etalage van mooie wedstrijden zetten en met de KNHS-Tinello Dressuur Cup past dat goed”, zegt Madeleine.

Madeleine Witte-Vrees beviel vijf maanden geleden van zoon Niels. Haar hengsten werden tijdens haar zwangerschapsverlof getraind door de topruiters Edward Gal en Hans Peter Minderhoud. “Ik vond dat ik het verdiende om de hengsten door echte topruiters te laten doortrainen”, zegt Madeleine, “en het was een hele goede keuze. Ik kon de hengsten probleemloos weer overnemen en het was leuk om te zien dat zij er zo goed mee overweg konden.” Madeleine Witte beleeft veel plezier aan haar wedstrijdrentree als moeder. “Ik heb nog nooit zulke goede paarden gehad als deze twee hengsten en ik ga er helemaal voor. Bovendien doe ik mijn ouders opa en oma Vrees een groot plezier met de hele dag weg te blijven!”, zegt ze vrolijk. Haar beide hengsten Wynton en Vondano-B hebben met geen enkele dressuuroefening moeite. De 6-jarige Wynton laat zich soms wel gemakkelijk afleiden door merries. Voor de zevenjarige Vontango-B is zijn omgeving vaak een bron van afleiding. “Tijdens de vorige Tinello Dressuurcup-wedstrijd in Nieuw en St Joosland was Wynton enorm aan het hinniken tijdens de proef. Hier in Ermelo deed hij dat pas na afloop”, zegt Madeleine. “Wynton benadert voor mij het ideale karakter. Hij laat je gewoon nooit zitten.” Vontango B zag in Nieuw en St Joosland spoken. “Maar hier in Ermelo liep hij fantastisch. ‘Zo, die zit!’, zei ik tegen mijn groom toen ik de ring uitkwam. Ik had echt een ‘wauw’-gevoel!” Met haar eigen Patser was Madeleine ook de koning te rijk. De zoon van Jazz was ruim twee jaar uit de running vanwege een blessure, maar is nu weer helemaal terug.

Madeleine Witte-Vrees heeft ook de laatste kwalificatiewedstrijd om de KNHS-Tinello Dressuur Cup op het programma staan, komende zaterdag in Dinteloord. Dan zijn de deelnemers aan de twee halve finales bekend, naar keuze in Maastricht of Zwolle. “Als ik mij plaats, kies ik voor Maastricht en voor de twee hengsten in de halve finale. Die twee jonge paarden zijn mijn toekomst en kunnen alle wedstrijdervaring het beste gebruiken”, zegt Madeleine Witte-Vrees.

De KNHS-Tinello Dressuur Cup heeft als belangrijkste doel de ontwikkeling van de Nederlandse combinaties in de kür op muziek voor de klassen ZZ-Licht, ZZ-Zwaar en Lichte Tour. De competitie zorgt voor een verantwoorde opbouw naar de Lichte Tour en/of naar de Zware Tour. De volgende en laatste kwalificatiewedstrijd in het kader van de KNHS-Tinello Dressuur Cup vindt plaats op zaterdag 3 oktober in Dinteloord.

Uitslag Ermelo

Prix St Georges
1. Madeleine Witte-Vrees – Patser 70,66%
2. Marije de Lange – Paolo 68,42%)
3. Robin Beekink – Pablo 68,16%
4. Mischa Koot – U2 67,37%
5. Bart Veeze - Uniek P 67,24%
6. Joyce Heuitink – Wup 65,79%

ZZ-Zwaar:
1. Madeleine Witte-Vrees – Vontango-B 72,00%
2. Annemiek Harmsen – Usardo Diar 63,57%
3. Teddy Wiedeler – Seigneur 63,29%
4. Wilmer Lanning Hippo Assens Tuyrone 62,86%
5. Linda van der Hauw –Tiadette 62,71%
6. Gabrielle Rensink – Trione 62,14%

ZZ-Licht:
1. Madeleine Witte-Vrees – Wynton 71,25%
2. Thamar Zweistra – Whoopy 68,13%
3. Dominique Filion – Total Touch 64,06%
4. Angela krooswijk – Flash 63,75%
5. Sanne Buurs – Pandoer 63,59%
6. Christianne Goes – Accountancy Ultimo 63,28%

Tussenstand Tinello Dressuurcup Prix St Georges:
1. Joyce Heuitink – Wup 40 pnt
2. Madeleine Witte-Vrees – Patser 37 pnt
3. Katja Gevers – Thriller 32 pnt
4. Mischa Koot – U2 30 pnt
5. Marije de Lange – Paolo 29 pnt

Tussenstand Tinello Dressuurcup ZZ-Zwaar:
1. Linda van der Hauw –Tiadette 32 pnt
2. Chantal de Rooy – Nairobi 31 pnt
3. Judith Pietersen – Tsjabring 429 30 pnt
3. Madeleine Witte-Vrees – Vontango B 30 pnt
5. Pieter Ton – Tristan 29 pnt

Tussenstand Tinello Dressuurcup ZZ-Licht:
1. Angela Krooswijk – Flash 37 pnt
1. Sylvia Naagen-Pigmans – Urban Legend 37 pnt
3. Madeleine Witte-Vrees – Wynton 35 pnt
4. Thamar Zweistra – Whoopy 34 pnt
5. Isabel van Zaanen - Valentino S 30 pnt
5. Sylvia Naagen-Pigmans – Ubby 30 pnt

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:35

Zo, met drie paarden boven de 70% scoren, knap hoor!

En marije 2e +:)+

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:58

weet je waar de startlijst van zaterdag is te vinden?