‘Zo lang Totilas sport, wordt er niet gedekt’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

‘Zo lang Totilas sport, wordt er niet gedekt’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 19:49

www.horses.nl / www.depaardenkrant.nl

,,Het KWPN feliciteert de eigenaren van Moorlands Totilas met het verkrijgen van de KWPN-erkenning als dekhengst wegens uitzonderlijke prestaties’, zo luidt de ingelijste oorkonde die vorige week in Windsor door Irene Wolfs van het KWPN werd overhandigd aan Kees en Tosca Visser. Maar fokkers die Totilas wel zien zitten voor hun merrie zullen nog lang geduld moeten worden. ,,Zolang hij sport wordt er niet gedekt", vertelt Edward Gal.

Moorlands Totilas (Gribaldi x Glendale) uit de vermaarde Freiminka-stam heeft teamgoud, individueel zilver en individueel goud gewonnen op het Europees kampioenschap. Dat is volop reden voor het KWPN om dit dressuurfenomeen goed te keuren als eerste stamboek.

Vala

Re: ‘Zo lang Totilas sport, wordt er niet gedekt’

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:19

Jammer! Maar wel fijn voor zowel de hengst als Edward dat ze zich volledig op de sport kunnen concentreren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:30

Ik heb begrepen dat ze hem destijd niet wilden opnemen als driejarige. Foutje.........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:32

jury schreef:
Ik heb begrepen dat ze hem destijd niet wilden opnemen als driejarige. Foutje.........

Wat ik heb begrepen is dat hij nooit is aangeboden op de hengstenkeuring.
Foutje van wie?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:35

tja als dat waar is van de eigenaar destijd maar anders van kwpn.
Waar had ik dat nou toch gelezen dat ie destijd wel aangeboden was?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 20:36

Op F-AM stond zoiets in het topic ... maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is :D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:26

Begrijp ik het goed dat ze dat dier nu hebben erkend zónder dat de eigenaren het überhaupt hebben aangevraagd?

Als dat het geval is, is het KWPN wel bijzonder opportuun bezig hoor. Dan laten ze zich wel heel erg kennen.
In dat geval kunnen ze elke willekeurige ruin (lees: parzival) ook wel gaan erkennen. Die dekt namelijk óók niet....... :=

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:23

Maar dat is anders... O:) Totilas heeft z'n zaakie nog en stél dát ze ooit nog eens hem in willen zetten als dekhengst dan is het KWPN nu in ieder geval de eerste die hem alvast goedgekeurd heeft... Ofzo. Ik snap er niks van in ieder geval!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:25

Gitta1977 schreef:
Maar dat is anders... O:) Totilas heeft z'n zaakie nog en stél dát ze ooit nog eens hem in willen zetten als dekhengst dan is het KWPN nu in ieder geval de eerste die hem alvast goedgekeurd heeft... Ofzo. Ik snap er niks van in ieder geval!

jij begrijpt het

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:26

CGJ12 schreef:
Begrijp ik het goed dat ze dat dier nu hebben erkend zónder dat de eigenaren het überhaupt hebben aangevraagd?

Als dat het geval is, is het KWPN wel bijzonder opportuun bezig hoor. Dan laten ze zich wel heel erg kennen.
In dat geval kunnen ze elke willekeurige ruin (lees: parzival) ook wel gaan erkennen. Die dekt namelijk óók niet....... :=

_O- :')
Het klinkt idd wel érg apart. Clinton bv is nu ook goedgekeurd volgens mij, was dat wél door de eigenaren aangevraagd?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:27

CGJ12 schreef:

Helemaal mee eens...

Er zijn genoeg uitzonderlijke sportpaarden, wilt niet direct zeggen dat ze het als dekhengst minsten zo uitzonderlijk doen.

Vraag mij overigens af wat dit met het dekgeld gaat doen! Ik gok op 2000 euries + in zijn eerste dekjaar :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:29

even offtopic, ik begreep nooit waarom edward een zwarte jas aan had ipv die blauwe met oranje kraag, maar nu gaat er eindelijk een lichtje branden :)*

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:42

blijft bij mij donker!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:42

jannie86 schreef:
even offtopic, ik begreep nooit waarom edward een zwarte jas aan had ipv die blauwe met oranje kraag, maar nu gaat er eindelijk een lichtje branden :)*

:?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:43

totilas is ook zwart :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:44

ja, maar dat waren er wel meer het afgelopen weekend en dan reden ze toch gewoon in het blauw

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:46

dat is het enige wat ik bedenken kan... edward zal wel veel jasjes hebben ofzo

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:49

Wie is eigenlijk de eigenaar van die hengst, nog steeds de fokkers?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:11

keesen tosca visser
fokkers zijn jan en anne schuil uit broeksterwoude, hier 5 km vandaan ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:16

Wat leuk zeg!
Ik weet al wel wie de eerste zijn die met hem gaan dekken in verloop van tijd.
Kees en Tosca zelf.. :+ Gaaf hoor.

Ik wil er ook wel een, maar denk dat het dekgeld veels te hoog zal liggen, en ik heb geen wpn-ers. :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:07

Maak toch niks uit dat de eigenaren het zelf niet aangevraagd hebben? Ze bepalen zelf of ze hem laten dekken of niet!
En als hij heel blijft tot de OS en daar dan vast en zeker wint zou ik hem, als ie van mij was, daarna lekker gaan cashen als dekhengst! Of nog leuker, lekker gaan dekken met mijn eigen merries!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:10

En dan krijg je vervolgens hetzelfde als wat er met Lingh is gebeurd! Veel te hoge verwachtingen van een paard wat zich als vaderdier nog moet gaan bewijzen...

In het eerste dekseizoen al veel te hoog van de toren blazen met het dekgeld en vervolgens het volgende dekseizoen met matig fokmateriaal op de keuringen verschijnen.

Dat het een waanzinnig paard is, absoluut! Wat een mechanisme! Of hij dit ook kan vererven moet ik nog maar zien. Ik wacht de eerste lichting Totilasjes geduldig af ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:13

Maar ja dat is, behalve dan het torenhoge dekgeld, bij elke goedgekeurde hengst zo. Je weet nooit of het echt vaderdieren zijn vantevoren.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:13

jury schreef:

Ja klopt idd, :j KWPN stamboek is wel een foutjes zoeker zeg! Toen wouden ze hem niet eens opnemen
en nu willen ze hem maar wat graag opnemen. :?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:15

Hij is nooit aangeboden als 3-jarige! En dan nog, zo'n hengst kan zich als 3-jarige helemaal niet laten zien en later wel. Dus of het dan een foutje geweest was?