UPDATE: Richella Hertsig na overlijden Erf-Chiara

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

UPDATE: Richella Hertsig na overlijden Erf-Chiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:32

Nieuwsredactie
haike

Veel mensen schrokken vrijdag van het vreselijke bericht dat de pony Erf-Chiara plotseling overleed nadat het was behandeld voor een wondje aan de kogel rechtsvoor. Dit gebeurde in Ermelo, waar de pony deel zou nemen aan het Nederlands Kampioenschap voor jonge dressuurtalenten.

Na contact gehad te hebben met de eigenaar van Erg-Chiara en de vader van Richella, wil de nieuwsredactie graag een update geven.
Ze geven aan dat de KNHS erg betrokken is en nauw contact houdt met de familie, ook hebben ze Richella uitgenodigd om op de zondag tijdens het EK (9 augustus) samen met 5 vrienden/familie plaats te nemen op de eretribune. Hierdoor wilden ze voor de nodige afleiding zorgen.

Naast de betrokken KNHS, is de familie ook aangenaam verrast door alle reacties die ze hebben gehad. Van verschillende (zeer) bekende trainers en professionele stallen heeft Richella paarden aangeboden gekregen om te gaan rijden (al dan niet tijdelijk), zo kan ze aan haar toekomst in de dressuursport blijven werken.

Noukie

Re: UPDATE: Richella Hertsig na overlijden Erf-Chiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:34

Wel fantastisch dat er zo goed op gereageerd wordt, zowel door KNHS als anderen.
Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk voor haar, en de ouders etc, om op die manier zo je pony te moeten verliezen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:37

Super, dat ze zo wordt opgevangen..
Maar inderdaad, een verschrikkelijke manier op je pony zo te verliezen..

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:39

ja inderdaad verschrikkelijk. Was er ondertussen al meer bekend over de exacte doodsoorzaak?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:40

Idd een erg verschrikkelijke manier om je pony te verliezen. Zo onverwachts, net voor het moment dat je met je pony wilt vlammen.

Super ook hoe er gereageerd wordt door de KNHS en andere mensen! Dat doet die mensen vast goed, ondanks dat ze de pony er niet mee terug krijgen.

Neemt niet weg dat ik vind dat ze niet moeten gaan overdrijven.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:43

Super hoe ze Richella opvangen!

Maar volgens mij hield ze nog wel genoeg over? :o
Een paard in het Z2, een pony in het Z2 en een in het Z1 geloof ik.

Neemt niet weg dat het toch een unieke kans voor haar is. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:56

Natuurlijk super wat haar allemaal aangeboden wordt, maar ik vraag mij af of dit wel de manier is waarop je het moet aanpakken. Wat de KNHS doet is natuurlijk heel prima, maar om direct (met alle goede bedoelingen, dat snap ik) een aantal paarden aangeboden te krijgen... Ik vraag me af of deze meid daarop zit te wachten na dit verlies.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaat doen, maar als ik in haar schoenen stond had ik vriendelijk bedankt. :)

We zullen het zien, desalniettemin is het natuurlijk super dat mensen direct klaar staan! :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:20

Dit vind ik echt súper lief en leuk voor Richella! Leuk dat de knhs deze afleiding heeft geregeld voor haar, en tja mij lijkt het ook leuk om dit te mogen hoor goeie afleiding lijkt me wel ;)

Maar het blijft vreselijk wat er is gebeurt..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:20

mistid schreef:

Nee, ze heeft nu alleen Tim nog in het Z2.
Ze heeft het grand Prix paard van haar tante Carmen een aantal keren succesvol Z2 mogen starten in een competitie, maar in overleg is besloten dat ze met haar 13 jaar nog een tijdje bij de pony's zou blijven rijden. Met Chiara zouden ze proberen met zeer goede begeleiding richting hopelijk B en later hopelijk A kader bij de pony's toe te werken. Daarna (een paar weken terug) is het paard wat ze een aantal keer Z2 gestart heeft verkocht... Met Chiara reed ze succesvol M1 dressuur en trainde bij haar tante, Carmen en Coby van Baalen.. Ze was ook geselecteerd met Chiara voor de Fries kampioenschappen, maar ze koos voor het kampioenschap voor jonge dressuurpony's dat op dezelfde dag gehouden werd en waar ze met Chiara al 4e stond in het klassement.

Het is dus niet zo dat ze een stal vol Z paarden en pony's tot haar beschikking heeft en zodoende is het heel fijn dat haar na deze verdrietige gebeurtenis mooie kansen aangeboden worden (vind ik).

Ik train zelf al jaren bij Carmen (naar volle tevredenheid moet ik zeggen), vandaar dat ik redelijk op de hoogte ben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:13

Het is heel erg voor dit meisje wat er gebeurd is, dat gun je echt niemand , daarnaast is het erg fijn dat ze andere paarden aangeboden krijgt maar het is wel een omgekeerde wereld dat je eerst je pony moet verliezen om een goed paard aangeboden te krijgen, goede trainers en stallen zouden dit veel vaker moeten doen om talent verder te ontwikkelen en daar moet niet eerst je dier dood voor gaan om zo'n kans te krijgen, is wel heel dubbel voor mijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:23

Ik heb haar op 1 augustus met deze pony nog een demonstratie met haar tante Carmen Grondsma in Uithuizen zien geven zien geven.
Op de site van Dressuurstal Carmen staat wat meer info, waarschijnlijk was het antibiotica
http://www.dressuurschoolcarmen.nl/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:15

Lante schreef:
mistid schreef:

Nee, ze heeft nu alleen Tim nog in het Z2.
Ze heeft het grand Prix paard van haar tante Carmen een aantal keren succesvol Z2 mogen starten in een competitie, maar in overleg is besloten dat ze met haar 13 jaar nog een tijdje bij de pony's zou blijven rijden. Met Chiara zouden ze proberen met zeer goede begeleiding richting hopelijk B en later hopelijk A kader bij de pony's toe te werken. Daarna (een paar weken terug) is het paard wat ze een aantal keer Z2 gestart heeft verkocht... Met Chiara reed ze succesvol M1 dressuur en trainde bij haar tante, Carmen en Coby van Baalen.. Ze was ook geselecteerd met Chiara voor de Fries kampioenschappen, maar ze koos voor het kampioenschap voor jonge dressuurpony's dat op dezelfde dag gehouden werd en waar ze met Chiara al 4e stond in het klassement.

Het is dus niet zo dat ze een stal vol Z paarden en pony's tot haar beschikking heeft en zodoende is het heel fijn dat haar na deze verdrietige gebeurtenis mooie kansen aangeboden worden (vind ik).

Ik train zelf al jaren bij Carmen (naar volle tevredenheid moet ik zeggen), vandaar dat ik redelijk op de hoogte ben.

En dan nog, als het zo zou zijn (wat dus blijkbaar niet is). "ze heeft er toch genoeg over" :roll: Ze heeft haar paard verloren aan een onschuldig beenwondje, haar kameraadje.... Door een "stomme" wedstrijd (want op het moment zal die wedstrijd vast heel stom lijken). Me dunkt dat zo'n meiske wel wat afleiding mag hebben... :\
Nogmaals veel sterkte en super dat de KNHS ze zo opvangt!