pieterpad te paard voor het goede doel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

pieterpad te paard voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:58

Nieuwsredactie
Inkepink

Twee boezemvriendinnen uit Vriezenveen gaan samen het pieterpad te paard rijden. Dit niet alleen voor het leuke maar ook voor een goed doel, een gehandicaptenmanege in Hoge Hexel.

Het hele pieterpad is 490km lang en loopt vanuit het groningse Pieterburen door heel nederland naar de zuid-limburgse Sint Pietersberg.
De amazones willen proberen deze 490km in tien dagen te rijden. Dit houdt dus is dat er dagelijks zo’n 50 km moet worden afgelegd, wat ongeveer acht uur in het zadel betekend.

De amazones Annika Abbink en Marijke Pijffers kwamen op het idee toen ze aan het nadenken waren over een manier om geld op te halen voor manege ’n Molnbelt . Tijdens de rit worden de dames dan ook door diverse bedrijven gesponsord.
“De leden van de manege hebben de afgelopen tijd al aardig wat geld opgehaald en ook hebben ze toezeggingen van bedrijven binnen. Ondanks dat we dit natuurlijk op een verkeerd tijdstip doen’ aldus Annika en Marijke in weekkrant de Koerier.

Beide amazones overnachten onderweg op ondermeer campings, maar ook zijn er slaapplaatsen aangeboden door maneges, deze overnachtingen worden allemaal gesponsord zodat er zoveel mogelijk overblijft voor de manege.

De paarden zijn de afgelopen maar goed getrained en zijn er helemaal klaar voor, wel zijn er voor het geval dat twee reservepaarden voorhanden en ook zijn er twee reserveruiters mocht dit nodig zijn.

Uiteindelijk hopen de dames 10.000 euro voor de manege binnen te halen.

Sjoert

Re: pieterpad te paard voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:50

Super initiatief!
Hopelijk halen de dames hun doel :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:53

gaaf!
kunnen/mogen paarden overal wel over het pieterpad?
wil zelf ook een keer zo'n soort pelgrimstocht maken, maar dan te voet met handpony.
dus wel interessant om te weten dat je blijkbaar met pony of paard over het pieterpad kan!
goed initiatief van deze meiden, mooi doel ook!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:16

Goed initiatief en een mooi doel +:)+ !
Zijn de dames toevallig ook bokkers; dan is het misschien leuk als ze hier verslag van hun reis doen :) ?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:10

inkepink schreef:
De amazones willen proberen deze 490km in tien dagen te rijden. Dit houdt dus is dat er dagelijks zo’n 50 km moet worden afgelegd, wat ongeveer acht uur in het zadel betekend.

Dat is 10 dagen aansluitend, dag in dag uit, in totaal 80 uur stappend onder het zadel in 10 dagen.
Dat is veel stuwkracht, kilogramuur, op de rug. ERG veel.
Beter wat sneller rijden, veel draf, stukje stap ernaast en weer draf.
Dat halveert al snel de stuwkracht, maakt de rustperiodes langer en geeft ook de mogelijkheid tot een rustdag.

Ik weet niet goed wat ik me bij ´de afgelopen maand goed getraind´ moet voorstellen.

Ik wens de paarden erg veel sterkte.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:54

10 dagen aansluitend 50 km? Dat is veel. Ik hoop voor de paarden dat ze erg goed voorbereid zijn, en van het beste materiaal voorzien.