Marlies van Baalen derde bij Indoor Brabant

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mickey

Marlies van Baalen derde bij Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 12:56 Tip de Nieuwsredactie

Paardensport: Van Baalen derde bij Indoor Brabant
DEN BOSCH (ANP) - Als enige Nederlander heeft Marlies van Baalen zich geplaatst voor de finale van de wereldbeker dressuur, de komende week in Göteborg. De 22-jarige amazone uit Brakel werd zaterdag met de 12-jarige hengst Idocus derde bij de kwalificatie in Den Bosch.

De naam Van Baalen blijft daardoor in het middelpunt van de hippische sport. Moeder Coby, in Sydney 2000 winnares van olympisch teamzilver, reed de vorige zomer nog op de wereldtitelstrijd in Jerez. De eigenaren besloten daarop haar paard Ferro uit de sport te halen. Coby is momenteel in afwachting van een nieuwe troef.

Waarschijnlijk komt die er binnenkort, in de tussentijd leidt Coby van Baalen in haar stal in Brakel nieuw nationaal talent op. Aintonette Falandt eindigde onder haar leiding al twee keer in de subtop bij wereldbekerkwalificaties en verder heeft ze een keur van selectieleden van de Young Riders en de junioren onder haar hoede.

Opvallend genoeg, werkt Marlies niet op moeders stal. Ze woont en werkt in het Duitse Voerden, vlak over de grens bij Nijmegen, onder leiding van de befaamde trainer Johann Hinnemann. De Duitser, sinds enige tijd ook in dienst van de KNHS, begeleidt al vijftien jaar Coby.

Zelf bevalt het haar in het buitenland. ,,Na het behalen van mijn diploma heb ik voor de sport gekozen. In het begin reed ik nog weleens op en neer, maar al snel bleek het beter te zijn me daar te vestigen. Ik heb er m'n opleiding gekregen maar zie het ook als een mooie tijd. Een ander land, een andere taal, een andere stal. Het is allemaal uiterst leerzaam.''

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie