Eis: 2 jaar cel voor ontuchtverdachte actief op manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Eis: 2 jaar cel voor ontuchtverdachte actief op manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:08

www.waldnet.nl

Twee jaar celstraf waarvan zes maanden voorwaardelijk. Dat is de eis van de officier van Justitie tegen de 35-jarige ontuchtverdachte uit Burgum. De eis werd donderdag tijdens de rechtszitting bekendgemaakt. De man wordt verdacht van het seksueel aanraken en lastigvallen van drie meisjes. Verder zou hij een zesjarig meisje ernstig hebben misbruikt.

De officier is er voor 100 procent van overtuigd dat de verdachte degene is die op 7,8, 9 en 10 juni vorig jaar degene is geweest die voor veel onrust en beroering zorgde onder de Burgumer bevolking. 'Er was een enge, vieze man actief', schetste de officier. Een man die meisjes oppakte, aanraakte, streelde en betastte, en een man die gaandeweg steeds brutaler werd. 'Zo iemand is een nachtmerrie voor iedere ouder', zei de officier. Alle slachtoffers gaven een vrij gedetailleerde omschrijving van de ontuchtpleger, die altijd een strakke, zwarte sportbroek droeg.

Het signalement komt op veel punten overeen met de uiterlijke kenmerken van de verdachte. De 'enge, vieze man' zou begin juni meerdere kinderen hebben benaderd, soms door te vragen of ze een spelletje met hem wilden doen. Drie meisjes kregen op 7 juni bij de manege in Burgum de vraag of zij 'paardje' wilden spelen. De kinderen renden snel weg. Later wezen ze de verdachte aan bij een fotoconfrontatie. Diezelfde middag werd een toen 11-jarige meisje benaderd door een man die haar voordeed hoe ze een paard moest strelen. Vervolgens aaide de man het meisje over de billen. Dit en andere voorvallen kwamen aan het licht nadat een ander incident in de openbaarheid was gekomen: op zondag 8 juni had de schennispleger een zesjarig meisje aangerand op de kruising van de Iikemounewei en de Klompmakkersstrjitte in Burgum.

Een dag eerder was dezelfde man zelfs in huis geweest bij twee meisjes die op dat moment alleen thuis waren, hij had zichzelf min of meer binnengelaten. De onbekende vroeg hoe hij in de Smidsstrjitte moest komen. Toen een van de meisjes door het stratenboek bladerde, streek de man haar over de onderrug. Haar twee jaar jongere zusje herkende de verdachte bij een fotoconfrontatie. Het 17-jarige slachtoffer herkende de Burgumer niet.

Diezelfde ochtend kreeg de verdachte een vrouwelijke Jehova's-getuige met haar dochtertje aan de deur. Volgens de vrouw was de Burgumer gekleed in een 'hele strakke', niets verhullende zwarte sportbroek. De man zou een erectie hebben gehad en hij zou tijdens het gesprek zijn hand in zijn broek hebben gestoken. De vrouw droop razendsnel af. Toen ze later hoorde dat er een kinderlokker actief was in Burgum, stapte ze naar de politie. Diezelfde middag werd het meisje in de manege lastiggevallen. De manegehouder had verklaard dat hij de verdachte al een paar keer had weggestuurd omdat hij niet normaal met de paarden omging; hij zou de dieren 'op een seksuele manier' hebben gestreeld.

Het laatste incident was op 10 juni: in de buurt van De Tike werd een meisje op de fiets lastiggevallen door een man die voldeed aan het inmiddels overbekende signalement. De verdachte werd een dag later opgepakt. Verschillende slachtoffers herkenden hem tijdens door de politie georganiseerde fotoconfontaties. Dat was niet zo vreemd, vond de Burgumer. Vrij kort nadat de geruchtenstroom op gang was gekomen, circuleerden er foto's van hem op internet. De getuigen waren daardoor beïnvloed.

De man is psychisch onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht. Hij heeft deels mee willen werken aan de onderzoeken. De deskundigen konden geen persoonlijkheidsstoornis ontdekken. Wel zouden er aanwijzingen zijn voor seksueel obsessieve of afwijkende interesses en een mogelijk verhoogde seksuele belangstelling. Buren van de verdachte -zijn huis is onlangs leeggehaald- hadden gezien dat de man naakt in zijn tuin lag te zonnen. Verder zou hij zichzelf op internet hebben aangeboden in een seksadvertentie.

Volgens de officier is er in de woning van de Burgumer kleding gevonden die voldoet aan de beschrijvingen van de getuigen. Bovendien zijn er nadat de verdachte is opgepakt geen incidenten meer geweest, stelde de officier. De Burgumer wees alle beschuldigingen van de hand. Dat er begin juni een kinderlokker actief is geweest in Burgum, dat wilde hij graag geloven. Maar dat kon hij niet zijn geweest. 'Ik heb hier helemaal niets mee te maken', zei hij bij herhaling. 'Het kan ook iemand zijn die op mij lijkt'. Hij en zijn raadsman zijn van mening dat de politie slecht werk heeft afgeleverd. De advocaat sprak van 'een zeer gebrekkig onderzoek'. Uitspraak: 29 januari.

Janiniie

Re: Eis: 2 jaar cel voor ontuchtverdachte actief op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:12

Pfft.. Afmaken die handel ! Kijk daarom mogen ze de doostraf weer inbrengen dit soort mensen..

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:13

Potverdikke, wat heeft deze man in 4 dagen veel schade aangericht. Ik kan hier echt niet met mn hoofd bij, hoe haalt hij het in zn hoofd!
De officier heeft het goed verwoord 'er was een enge vieze man actief' gatverdamme je zal hem maar tegen het lijf lopen. Je zal zo'n meisje maar zijn dat slachtoffer van hem wordt; je bent voor je leven getekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:45

Maar twee jaar voor het ernstig misbruiken van een zesjarig meisje? Het zal goddimme je dochter zijn!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:27

@Urielle: in het artikel staat niet 'ernstig misbruiken' maar er staat dat hij op een kruispunt een meisje heeft aangerand. Het is heel triest, maar daar wordt binnen de rechtspraak wel een verschil in gezien. Daarom zal er ook 'maar' twee jaar worden gevraagd waarvan een half jaar voorwaardelijk.
Ik moet heel eerlijk zeggen (daar krijg ik natuurlijk heel bokt mee op mn dak) dat ik de eis wel gepast vind.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:29

Vadalma schreef:
@Urielle: in het artikel staat niet 'ernstig misbruiken' maar er staat dat hij op een kruispunt een meisje heeft aangerand. Het is heel triest, maar daar wordt binnen de rechtspraak wel een verschil in gezien. Daarom zal er ook 'maar' twee jaar worden gevraagd waarvan een half jaar voorwaardelijk.
Ik moet heel eerlijk zeggen (daar krijg ik natuurlijk heel bokt mee op mn dak) dat ik de eis wel gepast vind.

niet heel bokt maar wel mij ^^ Ik spreek even kei hard voor mezelf..!!
Wat is dat voor lul koek? Ik vind de eis totaal niet gepast ! Een jong meisje, kan hier der hele leven mee lopen !
Het zal je dochter maar wezen inderdaad, die thuis komt, mama mama, een man zat aan me!
Ik zou hem serieus afmaken ! Aanranding is al erg zat.. Maar een kind?
Kan jij je iets onschuldigers voor stellen.. En Okay, één keer kán gebeuren? ( Vin trouwens nog dat ik dat heel lief zeg )
maar zo vaak als deze man in een kort 4 dagen?
Sorry dat ik het zeg afmáken !

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:41

Niinatjuh ik begrijp je reactie heel goed en misschien had ik mn mening ook even beter moeten motiveren.
In dit soort zaken wordt er rekening gehouden met het verschil tussen aanranden en bijv verkrachten. Bij de aanranding komt geen 'seksuele binnendringing' kijken en bij bijv verkrachting wel.
Feiten als aanranding worden dus ook lager gewaardeerd, zo kan je voor aanranding maximaal 8 jaar krijgen en voor verkrachting max 12 jaar.
Toen ik de titel van dit artikel las dacht ik dat deze verdachte eraf zou komen met een werkstraf! Geloof me, ik heb het vaak genoeg gezien dat deze viespeuken er vanaf komen met een werkstraf van 240 uur.
Deze verdachte heeft echter meerdere feiten gepleegd. Als ik dat dan tegenover elkaar zet, dat ik dus veel zaken heb gezien waarbij verdachten eraf komen met een werkstraf, en hier de vele feiten zo zie dan vind ik de eis van de officier dus gepast.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat ik dit zeker ook een kwalijk feit vind. Dit soort mannen mogen wat mij betreft voor de rest van hun leven worden opgesloten, maar zo werkt ons rechtssysteem gewoon niet met betrekking tot dit soort feiten. Het is treurig, maar helaas waar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:18

Citaat:
Verder zou hij een zesjarig meisje ernstig hebben misbruikt.

Ik ga er dus vanuit dat het een behoorlijke aanranding was...
En ik hoor hier op de achtergrond mijn eigen meiske van twee jammeren omdat ze niet wil slapen dus geloof me dat als het mijn dochter was, hij niet eens levend getransporteerd kon worden naar het gevang ;)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:32

Vadalma schreef:
Niinatjuh ik begrijp je reactie heel goed en misschien had ik mn mening ook even beter moeten motiveren.
In dit soort zaken wordt er rekening gehouden met het verschil tussen aanranden en bijv verkrachten. Bij de aanranding komt geen 'seksuele binnendringing' kijken en bij bijv verkrachting wel.
Feiten als aanranding worden dus ook lager gewaardeerd, zo kan je voor aanranding maximaal 8 jaar krijgen en voor verkrachting max 12 jaar.
Toen ik de titel van dit artikel las dacht ik dat deze verdachte eraf zou komen met een werkstraf! Geloof me, ik heb het vaak genoeg gezien dat deze viespeuken er vanaf komen met een werkstraf van 240 uur.
Deze verdachte heeft echter meerdere feiten gepleegd. Als ik dat dan tegenover elkaar zet, dat ik dus veel zaken heb gezien waarbij verdachten eraf komen met een werkstraf, en hier de vele feiten zo zie dan vind ik de eis van de officier dus gepast.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat ik dit zeker ook een kwalijk feit vind. Dit soort mannen mogen wat mij betreft voor de rest van hun leven worden opgesloten, maar zo werkt ons rechtssysteem gewoon niet met betrekking tot dit soort feiten. Het is treurig, maar helaas waar.

Okay, nee, dan vat ik het.. Ik ben in dit soort dingen gewoon super fel ^^
Ze hebben er trouwens sinds VIER weken door , dat zo gauw je ontucht pleegt ( met minder of meerderjarige, of gwn seksueel contact) dan kan je geen taakstraf meer krijgen !
Word nerderland dan uiteindelijk toch nog wat normaler in dit soort crap ?
Kuss

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:44

Tja wie weet. Ik hoop er nog steeds op. Ach en dat je reactie fel is geeft toch niks? Is juist goed, vind ik.

Misschien komt er ook nog weleens een artikel in de wet dat ook die vieze mannen die kleinde kindertje ronselen via internet en er een afspraak mee proberen te maken, gepakt kunnen worden en een tijdje kunnen worden opgesloten. Lijkt me namelijk een heeeeeeel goed plan.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:22

Vadalma schreef:
Tja wie weet. Ik hoop er nog steeds op. Ach en dat je reactie fel is geeft toch niks? Is juist goed, vind ik.

Misschien komt er ook nog weleens een artikel in de wet dat ook die vieze mannen die kleinde kindertje ronselen via internet en er een afspraak mee proberen te maken, gepakt kunnen worden en een tijdje kunnen worden opgesloten. Lijkt me namelijk een heeeeeeel goed plan.

grappig dat je er over begint, ik zit wel eens op een chat en we hebben niet opgelost dat
een meisje die beweerd antje te zijn rowena is en die is dus eigenlijk roel van 27 jaar..
En dat hebben we dus net opgelost x]

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:24

Dus Antje was zo'n viespeuk die dus in het echt Roel heette en 27 jaar is. Bah bah wat een zieke geesten lopen er op de wereld rond.

Als ik die programma's ook soms zie op tv, je weet wel Peter R de Vries en Undercove in Nederland, dan walg ik echt van dit soort mensen. Bah stelletje viespeuken.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:43

Echt hea ! Nja.. Ik ben éen van de admins op de site.. ^^
Dus ik loop altijd een beetje rond, soms als YoungGirl11 En dan krijg je viespeuken op je af jongens !
Gelukkig heb ik een knop die dat soort mensen bant ^^

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:46

Heb je die site dan speciaal opgezet voor dit soort gevallen?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:20

Mwa, het is gwn een chat site.. Maar ik weet hoe het er daar aan toe gaat en toen heb k gevraagd of k admin mocht zijn ^^

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:38

Ooooh zo ;)

Haha ik dacht dat je hem speciaal op had gezet om vieze mannetjes in de val te lokken, haha niet dus.
Maar goed je kan op er op deze manier ook een paar bij de kraag pakken.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:16

Een páár ?:P
Ik ben niet de enige :P ik heb een heel netwerkje neer gezet, ik en nog 5 meiden we hebben er zo een 70 weg gewerkt ^^

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:20

langzaaam afmaken die l*l!! :(
of zoals ze in sommige landen doen:zoutzuur erover!!
met de doodstraf komen ze er volgens MIJ te makelijk af!!!!!!!!!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:54

malita04 schreef:
langzaaam afmaken die l*l!! :(
of zoals ze in sommige landen doen:zoutzuur erover!!
met de doodstraf komen ze er volgens MIJ te makelijk af!!!!!!!!!

Kijk dat soort mensen moet over dat soort kerels beslissen ^^

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:01

Ja of van die straffen als vroegah...

Had je iets gestolen, dan ging er een hand af.
Had je iemand vermoord, hopsa aan de galg ermee.

Dus ik zou zeggen: handje eraf en zoutzuur over zn edele deel.. +:)+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:21

inderdaad of op zen jamaicaans x]

Daar is eht te hopen dat politie je op tijd snapt.. Want, anders is het heel simpel..
Ze hebben daar serieus van die uitgehongerde zwijnen, en die eten vlees, haar en botten op.. ^^ Dus dan gooien ze je daaar gwn tussen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:33

vieze vuile t*ringlijer... opknopen die hap.
Hoe durf je aan zo'n jong kind te zitten met je tengels.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:08

Niinatjuh schreef:
Pfft.. Afmaken die handel ! Kijk daarom mogen ze de doostraf weer inbrengen dit soort mensen..

Overdreven reactie, wat langer opsluiten en behandelen was wel wat geweest, jammer dat het onderzoek niet wat zorgvuldiger is geweest...
Ik ben tegen de doodstraf, maar ook tegen het feit dat mensen die zulke dingen doen na twee jaar (of eerder) al weer vrij rondlopen en dus makkelijk in herhaling kunnen vallen.
Laatst bijgewerkt door Lante op 30-01-09 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:12

VivaLaVida schreef:
vieze vuile t*ringlijer... opknopen die hap.
Hoe durf je aan zo'n jong kind te zitten met je tengels.

Weten jullie ook het hele verhaal?
Dit is nl niet het hele verhaal....
Dat die man er rare gewoontes op na houdt, ben ik met je eens, maar er is geen bewijs gevonden voor de andere ten laste gelegde feiten.. Kijk maar op VoorpaginaNieuws

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:17

Dat het heel triest is dat er nog steeds kinderlokkers bestaan en er nu verschillende meisjes de dupe van zijn kunnen we het allemaal over eens zijn. Maar om hier meteen te gaan strooien met wat "men" allemaal met zo'n kerel zouden moeten doen is een beetje jammer.

Ik vraag me meer af wat je nou feitelijk zou kunnen doen als manegehouder om zo'n man te weren...