Herstel Anky van Grunsven verloopt goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Herstel Anky van Grunsven verloopt goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 20:42

Herstel Anky van Grunsven verloopt goed 18-2-2003

Met het doen van oefeningen en het geven van lessen, is Anky van Grunsven al weer een druk baasje, zo vindt ze zelf. De amazone is nog behoorlijk gehandicapt, maar hoopt op niet al te lange termijn een plan te kunnen trekken voor de nabije toekomst. Foto’s van haar geblesseerde linkerbeen moeten binnenkort duidelijkheid verschaffen over de nog af te leggen weg. © De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 14:17

Van Grunsven geeft inmiddels weer les

Vrijdag 21 februari 2003 - ERP - Anky van Grunsven heeft voor een deel haar oude activiteiten weer opgepakt. De dressuuramazone uit Erp, die half januari een gecompliceerde breuk in haar linkerbovenbeen opliep bij een val van paard Gestion Joker, geeft inmiddels weer les.

"Naar omstandigheden gaat het goed. De revalidatie loopt naar wens. Ik kan steeds meer en mag mijn been nu ook licht belasten. Tot tien kilo, dus zo heel veel is dat nog niet", aldus de olympisch kampioene, die zich op krukken verplaatst. "De pijn is weg, maar het lopen levert wel spierpijn op. Dat been is niks meer gewend. Ik probeer dan ook niet te veel te liggen, want daar wordt mijn been alleen maar stijf van."

Gestion Joker, die begon te bokken tijdens de training en Van Grunsven daarmee katapulteerde, staat inmiddels in de wei bij sponsor Gestion. De kans dat Van Grunsven nog op zijn rug klimt, is klein. "Joker houdt nog minder dan de meeste paarden van op stal staan. Als hij eruit komt, is hij enorm fris. Ik was net met hem bezig aan een opbouwfase, toen hij mij eraf gooide. Voor die val wist ik, dat als het weer mis zou gaan, dat het dan een moeilijk verhaal zou worden."

Gestion Krack C (1992) en Gestion Salinero (1994) zijn de twee paarden waar Van Grunsven haar hoop voor de toekomst op vestigt. Gestion Idool gaat over in andere handen. Van Grunsvens leerlinge Daniëlle van Aalderen gaat de twaalf jaar oude ruin berijden. Festivo, het vorige paard van de Young Rider uit Hoenzadriel overleed eind vorig jaar onverwacht.