Paard en koets gekanteld in Kapellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Paard en koets gekanteld in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 13:35

Gazet van Antwerpen


Bij het begin van de voorstelling van het jongste boek van de Culturele Heemkring Hobonia in Kapellen sloeg het paard met koets bij een manoeuvre van de koetsier op hol. Gelukkig vielen er geen gewonden. De koetsier en zijn begeleider kwam er met de schrik van af.

Om de voorstelling van het boek de ‘Geschiedenis van het kasteel domein Oude Gracht’ op het kerkplein in Hoogboom wat kleur te geven, werd de baron en barones van het domein (gespeeld door het echtpaar Michielssen) zondagnamiddag aangevoerd met paard en koets. Nadat de baron en barones de koets hadden verlaten, wou de koetsier rechtsomkeer maken. Toen liep het fout. Het paard gleed weg op de kasseien en terwijl de koets kantelde, zette het paard het op een lopen.

Een snel ingrijpen van omstanders kon het paard snel doen stoppen. De koetsier en zijn begeleider kwam onder de koets terecht. Gelukkig vielen er geen gewonden en kwamen ze er met de schrik van af.

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Re: Paard en koets gekanteld in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:51

Woeps dat is vervelend. Ziets wens je niemand toe. Is me een paar jaar geleden een keer bijna overkomen.:) Ik krijg nog steeds hobels als ik bij die bocht kom.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Paard en koets gekanteld in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:53

Oei dat is bij mij in het dorp. Niets van gemerkt, zat waarschijnlijk zelf bij m'n paarden :')