Dure Amerikaanse merrie gestolen uit Grembergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dure Amerikaanse merrie gestolen uit Grembergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 08:00

www.nieuwsblad.be

Uit een weide op het Sluis is een Amerikaans paard verdwenen. Eigenaar Francis DeMilde uit Grembergen hoopt dat zijn merrie nog wordt teruggevonden.
Toen de eigenaar vorige week, zoals gewoonlijk, 'savonds zijn dieren ging voederen in een weide op het Sluis, was zijn Amerikaanse Blackovero merrie verdwenen. Alleen een veulen, dat in dezelfde weide liep, was er nog. De eigenaar denk dat zijn merrie gestolen is omdat het uniek ras betreft. 'Wij hebben al heel Berlare afgereden en met de hulp van enkele jagers en vrienden de omgeving uitgekamd. Maar we hebben niets gevonden', zegt Francis DeMilde. 'Als ze zou zijn uitgebroken, dan zou ook het veulen (van een ander ras), verdwenen zijn en zouden we sporen moeten vinden. Maar dat was niet het geval.'

De eigenaar vermoedt dat zijn dier gestolen is omdat het gaat om een uniek Amerikaans ras. 'Blackovero's zijn erg zeldzaam omdat hun rug volledig in één kleur moet zijn, zonder onderbreking', beweert de eigenaar. 'Slechts één op de 10.000 exemplaren voldoet aan die voorwaarde. De merrie is nu twee jaar oud en geschikt om mee te kweken. Daarom denk ik dat de dief een kenner moet zijn.'

In een weide iets verderop heeft DeMilde nog drie paarden lopen en deze zijn onaangeroerd gelaten. Het is dan ook zijn duurste paard dat hij kwijt is. 'Als veulen betaalden we er 6.000euro voor, nu is het ongeveer 10 à 12.000euro waard', zegt hij. 'De Merrie is 1,45meter groot, heeft twee blauwe ogen, is gechipt en heeft een Nederlands paspoort. Ik heb de politie al ingeschakeld en doe al het mogelijke om mijn droompaard terug te vinden. Wie tips heeft, mag mij altijd contacteren.'

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:17

Cayenne schreef:
De eigenaar vermoedt dat zijn dier gestolen is omdat het gaat om een uniek Amerikaans ras. 'Blackovero's zijn erg zeldzaam omdat hun rug volledig in één kleur moet zijn, zonder onderbreking', beweert de eigenaar. 'Slechts één op de 10.000 exemplaren voldoet aan die voorwaarde. De merrie is nu twee jaar oud en geschikt om mee te kweken. Daarom denk ik dat de dief een kenner moet zijn.'

Kweken???!!!

En een Black Overo is een kleur, geen oficieele ras.

EllyC

Re: Dure Amerikaanse merrie gestolen uit Grembergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:31

dat is belgisch, toch?

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:34

Ja inderdaad.
Noemen ze het daar vaak "kweken"?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:40

Jot, en een fokmerrie noemen we vaak een kweekmerrie ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:46

het ras zal wel een Paint Horse zijn

verschrikkelijk dat hij uit de wei gestolen is
hopelijk komt hij weer ergens boven water, zo'n dier valt toch op

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:50

het komt wel weer erg vaak voor dat dit soort dure paarden gestolen worden. Laats ook al die Rocky Mountain hengst.
Bah je kan niet eens veilig je paard buiten in de wei laten

heel veel sterkte met het zoeken ik hoop dat de gestolen merrie terecht komt.
Weet iemand hoe het met die RM is afgelopen? is daar nog een topic over?

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:47

Afbeelding

kom op mensen!!! discussie kunnen we niet gebruiken,ogen wel!!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:52

In de nacht van maandag 11/01/2010 op dinsdag 12/01/2010 is deze black overo merrie verdwenen op de weide waar ze liep.
Deze is gelegen op het Sluis in Berlare (Oost-Vlaanderen - België)

We proberen via internet zo veel mogelijk mensen te bereiken. Elke tip of informatie is van harte welkom

Deze merrie is 1m45, heeft 2 blauwe ogen, is gechipt en heeft een Nederlands paspoort en APHA papieren

Naam merrie : MISS CALICO SEVEN - °07/06/2007

Chipnummer : 528210002259617

Registratienummer : REG 528005000003632

Contact gegevens : FRANCIS DEMILDE 0032475/90 17 58 – Cissen
Groetje ilse en Zorro uit Berlare

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:56

Ja inderdaad, kweken, broeden, uitgooien of wat dan ook, ieder hoort met zijn poten van andermans bezit af te blijven.
Neem even contact op met http://www.gestolenpaarden.nl en ook in Belgie zit Adri met gestolen paarden Belgie.
Heel veel succes, het is een zeer opvallend paardje, ook erg mooi en ik kijk zeker naar haar uit.

Op hyves zit ook zoiets trouwens http://www.vermistepaarden.hyves.nl. je weet het nooit.
blijf de publiciteit zoeken, hoe meer hoe beter.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:41

Bij www.gestolenpaarden.be was dit paard volgens mij al aangemeld, in het centraal topic over gestolen paarden was al een melding gemaakt.

Hoop dat het paard teruggevonden wordt, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:28

Vreselijk! Hopelijk wordt ze gevonden! Heb de berichten vorige week al gezien...ik hou mn ogen iig open!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:57

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:59

Verschrikkelijk voor de eigenaren! Ik houd mn ogen goed open!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:04

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:41

Het paard is ook op de Belgische databank geregistreerd als gestolen, dit heeft de eigenaar verricht op mijn aanvraag.
In Belgie moeten de paarden geregistreerd zijn in de Belgische databank, chip en paspoort alleen volstaat niet, er moet een aanvraag voor een mutatiedocument gedaan zijn, er moet gekozen worden slachtpaard of niet.
De eigenaars doen enorm veel om het paard op te sporen, via mijn bestanden is het ook gemeld in Polen, Engeland, Italie, Duitsland, Grev/Frankrijk en nog heel veel adressen.
Er is nog altijd geen samenwerking tussen Belgie en de andere landen, als dit paard in Nederland aangeboden wordt met Belgische chipnummer kan het een neutraal paspoort krijgen, een nieuwe naam en klaar is kees.
Dus Belgische eigenaars laat jullie paarden registreren, de paarden kunnen nog altijd gestolen worden, maar bij navraag door andere stamboeken kan het als gestolen gemeld.

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:32

Tsss kan je je paard niet een meer veilig achterlaten...Afschuwelijk zeg!!!Het is wel een schoonheid!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:49

jeetje wat een verschrikkelijke update!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:19

23.02.2010 om 17.23

Miss Calico is blijkbaar gevonden, dood, niet ver van de weide.

Het is inderdaad heel erg! De eigenaar heeft de hele buurt verschillende keren uitgekamd, te voet, met verschillende jeeps van vrienden
Het is iets zeer eigenaardig, dat het nu op een boogscheut van de weide dood is gevonden!

Ja inderdaad, er klopt hier iets niet! Kom juist van bij de eigenaar , hij heeft het paard naar de dierenkliniek in Merelbeke gebracht voor verder onderzoek!
Een paard van bijna drie jaar gaat toch niet zomaar dood, en dan juist op die plaats, zo wisten ze zeker dat Francis het nog zou te zien krijgen
Hij zegt dat het maar op 200m van zijn weide lag! De veearts schikt dat het er max 24 u kan gelegen hebben, het onderzoek zal nog meer uitwijzen. Er zijn nog andere zaken die op dit moment onderzocht worden.
Wij duimen alvast dat deze zaak opgelost wordt en dat er meer uitleg komt over de dood van Calico.
De eigenaar wil wel iedereen bedanken voor de hulp van zijn geliefd paardje.
Calico, jouw dood zal niet in de prullenmand verdwijnen, er zal gevochten worden om de waarheid te ontdekken.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:45

wat verschrikkelijk! heel veel sterkte aan de eigenaren!