Jos Lansink wint de Spruce Meadows international!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Jos Lansink wint de Spruce Meadows international!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 02:26

Jaja, Jos Lansink heeft met zijn schimmel Cumano de grote prijs van Calgary weten te winnen. Het was een super wedstrijd!!! OK dan!
Rond half 1 was de opening van British Day, vandaag stond alles in het teken van Britain. Aansluitend was een indrukwekkende parade van showbands (waaronder een Britse), alle deelnemende ruiters gepresenteerd per land, allerlei Canadese groepen te paard: army, mounties, post, enzovoorts. Terwijl de ruiters parcours liepen, gingen de showbands nog even door met spelen. Het was een enorme drukte op dat enorme veld. Een lust voor het oog!!! Haha!
De eerste ruiter die van start ging was direct foutloos, Robert Smith met Mr Springfield. Vervolgens duurde het echter even voor er weer een foutloze combinatie rondkwam. Misschien dat dit mede kwam doordat het weer omsloeg. Het begon lekker zonnig, maar algauw kwamen er dikke wolken aan, zwol de wind aan en ging het flink regenen. Lang leve de overdekte tribunes!!! Voor paard en ruiter was het waarschijnlijk minder fijn en ook voor de bodem. Gelukkig klaarde het weer halverwege het deelnemersveld weer op en bleef het vervolgens tot het eind toe droog en zelfs zonnig.
Uiteindelijk bleven 9 combinaties de eerste ronde foutloos, waaronder onze eigen Wim Schroder met Berlin. Haha! Gerco Schroder en Monaco lieten een balk vallen en Albert Zoer en Lowina twee Scheve mond . De 12 beste combinaties gingen door naar de 2e ronde.
De tweede ronde was pittig. Er stonden enkele zware combinatie sprongen en de tijd was erg scherp. Wim Schroder raakte op de laatste combinatie, een driesprong in de problemen. De eerste hindernis kwam naar beneden, Berlin sprong in de tweede hindernis en beide vielen ze op de grond...
Jos Lansink wist foutloos rond te komen met zijn paard Cumano, alleen finishten ze net niet binnen de tijd en kregen ze een tijdfout. Toen werd het erg spannend; Ludger Beerbaum en Rodrigo Pessoa waren next en waren nog foutloos...
Gladdys S maakte een springfout en Baloubet Du Rouet twee! Jos Lansink mocht dus de cheque Geld, geld! in ontvangst nemen.
Cheese! volgen later!!!!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9



TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 18:07

Gisteren stond er een foto van Wim Schroder en Berlin op de voorpagina van de Calgary Herald: midden in hun val!!! Schitterende foto van een minder schitterend moment: de ogen van het paard 'help ik val!', de ruiter die de grond op zich af ziet komen en alvast een hand uitsteekt en omhoog spattend water van het slootje onder de hindernis.
Volgens mij is het overigens goed afgelopen.
Over mijn Cheese! Ik heb aardig wat goede sfeer- en spring-shots weten te maken. Morgen zal ik proberen ze te plaatsen!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, DJZ, future_vet, ikbencarmen, ikkedus, Ine23, janneke584, kimmetje26, liespr, nien81, sterregoud, Ubermetrics, Vaiqua, Wopkebrok, xKatinkii en 36 bezoekers