Fataal ongeluk paardentrailer A50 Hattem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Treschique
Berichten: 19
Geregistreerd: 13-05-04

Fataal ongeluk paardentrailer A50 Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 09:11

Ik las toevallig gisteren op de kabelkrant dat er dit weekend een ongeluk met een paardentrailer is gebeurd op de A50 afslag Hattem.

Bij het uitvoegen is een auto achterop de uitvoegende auto met paardentrailer ingereden! Hierdoor sprong de trailer van de dissel van de auto. Trailer over de kop geslagen...
Ik heb foto's gezien: het polyesterdak is helemaal van de trailer afgeslagen. Gezien zijn verwondingen, is het paard ter plekke afgemaakt door een dierenarts!

Weet iemand iets van dit ongeval af?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:29

Ik heb er niets over gehoord, maar het verbaast me eigenlijk hoe weinig van dit soort ongelukken gebeuren, helemaal als je ziet hoe sommige weggebruikers zich in de omgeving van trailers gedragen. Ik reed pas achter iemand aan met een trailer, zo maar een ritje van 3 kwartier, maar wat je dan allemaal ziet...

Auto's die pal achter die trailer gaan hangen. Het nut ontgaat me geheel want de bestuurder in de auto daarvoor ziet die auto achter hem toch niet en kan dus ook niet zien dat die persoon blijkbaar haast heeft. Degene met haast zo vlak achter die trailer heeft ook geen overzicht. (Je moet er niet aan denken als er ineens geremd moet worden...) Het enige wat je bereikt is dat het paard in de trailer onrustig omkijkt en helemaal bezweet van de trailer komt.

Auto's die op een kruising nog even snel voor de auto met trailer schieten, omdat ze geen zin hebben om erachter te komen. Gevolg auto met trailer moet vol in de ankers, paard moet zich schrap zetten en als je een beetje pech hebt schaart de combinatie.

En dan nog van die lui die nog ff gauw inhalen op een onoverzichtelijke weg en de auto voor de trailer moeten snijden om niet op een tegenligger te klappen. Weer het gevolg dat er onnodig hard met de trailer geremd moet worden.

Ik stel voor dat we onze paarden maar in pantserwagens gaan vervoeren.
Het is volgens mij voornamelijk aan de voorzichtigheid van de bestuurders van auto en trailer te danken dat er niet vaker wat mis gaat.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:53

jakkie zeg! ter plekke afgemaakt?
dan is er wel iets heel ergs aan de hand. wat erg zeg!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:56


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:08

Zie inderdaad de andere topics Lachen. Ik zet een slotje.