4-sterren Eventing in Burghley - GB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

4-sterren Eventing in Burghley - GB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 11:55

www.bokt.nl
Nieuws redactie

Van 29/8 t/m 2/9 werd op het koninklijk landgoed Burghley House een internationale 4* Eventingwedstrijd gereden.

Bij de eerste keuring werden 73 paarden aangeboden die ook allemaal in de dressuur van start gingen. In de cross finishten 50 combinaties maar op zondagochtend werden 5 paarden niet meer aangeboden op de keuring voorafgaande aan het springen waardoor er 45 combinaties van start gingen in het afsluitende springparcours.

Na 2 dagen dressuur gingen Clayton Fredericks en Nullabor aan de leiding met slechts 39 strafpunten. Andrew Nicholson met Lord Killinghurst volgde op 0,6 strafpunt, William Fox-Pitt had een score van 41,4 met het onervaren paard Parkmore Ed dat debuteerde op dit niveau. Caroline Powell met Lenamore had een score van 42.2, Polly Stockton met Tom Quigley had een score van 42.8 en Andrew Hoy met Master Monarch scoorde 43.2 strafpunten.

De cross bleek zwaar maar fair te zijn en slechts 7 deelnemers bleven foutloos binnen de tijd.
Clayton Fredericks finishte niet binnen de tijd en verloor hierdoor de leiding en zakte naar de 7e plek. Andrew Nicholson en Polly Stockton reden beiden een foutloze cross binnen de tijd en stegen respectievelijk naar de 1e en 3e plaats. Met een minimale tijdsoverschrijding schoof William Fox-Pitt door naar de 2e plek.

Het afsluitende springen eindigde in een ware thriller. De laatste hindernis, een steilsprong met planken bleek de scheidsrechter van de wedstrijd te zijn. Alle favorieten hadden moeite met deze sprong waardoor de spanning tot de laatste ruiter bewaard bleef.

Zowel Polly Stockton als William Fox-Pitt haalden de laatste hindernis neer waardoor de voorsprong van Andrew Nicholson groeide maar 2 balken gooiden roet in het eten en Andrew Nicholson zakte van de 1e naar de 4e positie.
William Fox-Pitt won de wedstrijd tot zijn grote verbazing en ontroering met een paard dat debuteerde op dit niveau. Gelukkige 2e was Polly Stockton met Tom Quigley en de Australisch Andrew Hoy werd 3e met Master Monarch.

Meer info op http://www.burghley-horse.co.uk

Scum

Re: 4-sterren Eventing in Burghley - GB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:23

Ik heb het gezien op TV. Die William is wel een grote vent. Maar hij rijdt netjes.

De afsprong die daar stond was ook behoorlijk!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:30

Heb alleen het springen gezien, was vergeten de video te programmeren en we waren te laat terug uit Gorssel. Volgend jaar wil ik misschien een keertje gaan kijken, afwachten hoe de kalender er volgend jaar uitziet.

Onder Fox-Pitt lijken volgens mij alle paarden klein, dat is echt een lange, magere spriet maar toch houdt hij zijn balans perfect.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:33

Ik vond wel dat je kon zien in het springparcours dat het echte crossruiters waren. Ze zaten tussen de hindernissen door veel meer in de verlichte zit in plaats van meteen boem in dat zadel en sluiten. Maar daardoor gingen veel paarden ook wel vlakker springen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:36

Misschien beetje off-topic, maar gaat er misschien nog iemand naar Boekelo? Ik wil er dit jaar eigenlijk eindelijk echt eens gaan kijken!

Ik wilde zondag ook echt gaan kijken maar ik heb onze HD recorder niet ad praat gekregen en was precie om 5 uur klaar met de paarden haha

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:43

Heb ook met verwondering zitten kijken. Die afsprong was echt mega!! En rare sprongen gezien op de halve coffin. Verder super gaaf om te zien hoe die gasten zeer simpel door zo'n moeilijke combinatie sturen... (nou ja... simpel... Clown ).

Heb het op video. Kan kijken of ik dat op een dvd gebrand kan krijgen...

Wat mij opviel bij het springen is dat veel paarden geen voorbeschermers om hadden. Wel strijklappen, maar voor niets. Vond dat wel bijzonder.

En een kleine edit in het bericht; Polly Stockton had een balk op de een na laatste hindernis.
De laatste hindernis is geloof ik maar 3 x niet erafgegooid, een echte scherprechter dus!

Offtopic: Ben ook een keer van plan om naar Badminton of Burghley te gaan kijken....
Lijkt me echt gaaf.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:22

-> VN

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:39

Oh ik zou hier ook graag eens gaan kijken.
Heb het nu helaas gemist op tv Verdrietig

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:43

Scum schreef:
Ik vond wel dat je kon zien in het springparcours dat het echte crossruiters waren. Ze zaten tussen de hindernissen door veel meer in de verlichte zit in plaats van meteen boem in dat zadel en sluiten. Maar daardoor gingen veel paarden ook wel vlakker springen.

Tijd stond ook wel heel erg krap, ze moesten flink doorrijden tussendoor!

EG, als je een goede pc hebt, kan ik mijn DVD wel kopieren, is erg leuk, ze hebben er een soort documentaire van gemaakt, met deskundig commentaar, ook van de ruiters zelf tijdens het crosslopen. Weet niet of de dvd het ook op de tv doet, ik heb hem gister op de pc gekeken..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:46

Staat de tijd daar dan krapper als in een gewoon springparcours?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:01

Blijkbaar

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:18

Leuk stukje Ibonn.
Ik heb ook zitten kijken afgelopen zondag, erg gaaf om te zien Pling

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:16

ik ben verleden jaar naar burgley geweest,echt geweldig,kan het iedereen aanraden om eens te gaan kijken,zo imposant en de fair dat er bij was,wel 300 stands,jonge paarden rubrieken zoiets als pavo cup alleen voor eventingpaarden,echt super!!!!