Paard gedood, ruiter gewond, auto rijdt door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Paard gedood, ruiter gewond, auto rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 21:48

http://www.haagschecourant.nl/regioport ... 5_,00.html

Paard gedood, ruiter gewond, auto rijdt door
door Maaike Oppier

WASSENAAR | Een privé-paard is donderdagavond bij een dramatisch ongeval op de Waalsdorperlaan zo ernstig gewond geraakt, dat het even later op straat is overleden.

De automobilist die het paard van achteren had aangereden, is er na het ongeluk vandoor gegaan. De ruiter en eigenaar van het paard, een 46-jarige Hagenaar, raakte gewond en is in een ziekenhuis opgenomen.
Paard en ruiter waren na een rit op weg naar de manage bij Duindigt, toen zij rond negen uur ter hoogte van de renbaan door een auto van achteren werden aangereden. De klap was zo groot dat de ruiter door de lucht vloog en vijf meter naast zijn paard op de grond terechtkwam. Paard en ruiter, die met verlichting reden, raakten allebei gewond. Het paard zeer ernstig aan de achterbenen. Zo erg, dat het binnen korte tijd op de plaats van het ongeval overleed. "Wij kregen om negen uur de melding van een zwaargewond paard, maar onderweg er naartoe hoorden we al dat het was overleden", zegt Edwin de Pierre van de Dierenambulance Den Haag. "Het ergste is dat de dader is doorgereden."


Chipnummer


De technische recherche van de politie is donderdagavond uren bezig geweest met het verzamelen van sporen, van met name de doorgereden auto. Via een chipnummer dat het paard in zijn nek had, heeft de Dierenambulance kunnen achterhalen van wie het paard is. De ruiter was in het ziekenhuis niet bereikbaar. "Er was de mogelijkheid dat het om een renpaard van Duindigt ging. Maar het blijkt het privé-paard te zijn van de ruiter door wie het werd bereden. Dat is altijd extra dramatisch. Met een renpaard is de binding vaak meer op financiële dan op emotionele gronden." Het kadaver wordt op het terrein van de Dierenambulance bewaard totdat de eigenaar heeft besloten of het moet worden gecremeerd of opgehaald voor destructie.
Het is het tweede paard dat De Pierre dit jaar ophaalt dat als gevolg van een aanrijding om het leven komt. "Het komt helaas een paar keer per jaar voor dat paarden in het verkeer ernstig gewond raken of om het leven komen."

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:53

Jee wat vreselijk... Ik krijg er kippenvel van. Op die manier is een paar jaar geleden ook een meisje dat ik kende van de wedstrijden van vroeger om het leven gekomen, werd ook van achteren aangereden (door een bestelbusje). Zij en het paard hebben het beide niet overleefd.

Dat snap je toch niet, dat zo'n automobilist doorrijdt??? Ja misschien in eerste instantie van de schrik, maar dan kom je toch terug of je meldt jezelf bij de politie? Verward

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 22:00

Ik kan het ook gewoon niet begrijpen.
Toen ik net dit artikel onder mijn neus kreeg gedrukt schrok ik toch best wel, ik moet toch ook iig elke dag door het verkeer wil ik ergens komen.
Het is mij wel eens overkomen dat er een auto nét niet langskan als je over de weg rijd, en als er dan ruimte komt, dan scheuren ze er lang, dat wil je niet weten!? Vaak krijg je nog een toeter na ook Boos! .
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit gebeurt, de persoon en het paard waren goed verlicht.
En dan zo'n lul die doorrijd. *kill*

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:00

Jemig zeg!!Dat hadden wij kunnen zijn!!
Het is echt ongelooflijk!Ik hoop echt dat ze die man vinden!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:06

Wij rijden bij onze manege zowat altijd buiten. Als we dan naar de hei gaan,(wat heel dicht bij is) moeten we een drukke weg oversteken. Daar hebben ze nu een paardenstoplicht geplaatst.

Een tijdje voordat ik begon te rijden (alweer 6 jaar geleden) ging er ook een groep naar de hei. Toen gingen ze over de weg en heeft een auto het hoofd van de voorste pony eraf gereden! Dat lag een paar meter verderop! Echt erg! Nu horen we er nog regelmatig over praten en Anoukie hier op bokt reed er toen dus die weet er meer over.

Krijg er echt de kriebels van! Moet je voorstellen dat het je lievelingspony is, die daar zo ligt!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:44

Vreselijk zeg.... Scheve mond

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:58

Dat is echt vreselijk!! En de ruiter had nog verlichting ook!! Hoe kan het dan dat de automobilist de ruiter niet gezien heeft? Of was hij weer eens aan zijn radio aan het prutsen ofzo? En dan ook nog doorrijden. Ongelofelijk. Ik zou echt mijn hele leven een enorm schuldgevoel hebben en dat heb je toch helemaal als je doorrijdt?? Ik vind het gewoon te cru voor woorden.
Wat kan een ruiter meer doen dan verlichting? Een fiets heeft toch ook verlichting? En okay, er worden ook zeker wel eens fietsers van de weg gereden, maar.... nee, ik kan hier toch met mijn hoofd niet bij.
Vreselijk!

umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:57

Dit is echt heel erg!! het is super lullig van de bestuurder om door te rijden. Je moet wel heel blind wezen wil je dat niet zien.
ik zou me erg heel schuldig voelen als mij dat zou overkomen.
ik kan eer niet helemaal met mijn verstand bij komen dat zulke mensen zo iets doen.

LLLLaura
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-12-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:16

Wat een zak!!!!!!!!!! dat die vent nog geen schuld gevoel heeft als je zoiets hebt gedaan kan je toch niet normaal slapen???
als we bij ons op de manege een buitenrit maken hebben we ook altijd last van Buurtbusjes die door De Glind rijden. Die mensen die achter het stuur zitten zijn ook van die zakken ze denken dat je op aparaten rijd en als ze stuk zijn gewoon weer een schroefje erin zetten en ze weer goed lopen.
ik hoop niet dat er ooit bij ons op de manege zoiets vreselijks gebeurt!!!!!!!!!!!!!!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:38

Dit doet me denken aan de verzorgpony van mijn zus. Hij was met zijn baasje op buitenrit tot er een moter aan kwam met een noodvaart. Het paard wou zijn baasje redden en sprong zo opzij dat het meisje eraf viel en het paard (was trouwens een Haffie) was 2 benen kwijt en en op straat doodgebloed. Moter rijden was er trouwens nog wel, hij was zefl ook gewond.
Mijn zus kwam er een paar jaar geleden mee aan (het was haar verzorgpony) en ik vind het echt gruwelijk!
Ik noem trouwens geen namen, maar het was gebeurt in Aerdenhout.

Dit verhaal vind ik helemaal erg, dat de auto gewoon doorrijd.. hoe haalt hij het in zijn hoofd??? Volgens mij komt het bij 'normale' mensen niet eens in je hoofd op om door te rijden? toch?

Vreselijk gewoon

p.s. Je hebt natuurlijk ook mensen die zo erg geschrokken zijn en daarom doorijden, dat hoor je vaker.. Maarja, dat vind ik nog geen reden Boos!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:47

wat een sukkel is die gast man!
eerst een paard doodrijden,ruiter in het ziekenhuis en dan doorrijden!!!:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:21

ooh getsie het zal je maar gebeuren, wat erg zeg Huilen
Hier rijden ze ook altijd zo hard over de weg, daarom
ga ik de weg ook niet meer op je bent je leven niet
meer zeker

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:25

Die auto moet toch schade hebben zou je zeggen.
Hoe wordt dat uitgelegd?????????????????
Mag hopen dat ze de bestuurder vinden want daar is hij dus nog lang niet klaar mee.
Door rijden na ongeval is goed strafbaar.
Alleen heeft de ruiter daar het paard niet mee terug
Hoop dat de verwondingen van de ruiter mee vallen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:33

Wie weet of het een paard van duindigt was of van die andere stal die daar is?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 22:48

gijsenkim schreef:
Wie weet of het een paard van duindigt was of van die andere stal die daar is?


Het was een prive paard volgens de tv.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:49

afschuwelijk, ik heb er geen woorden voor,
ik moet als ik naar les toe gaat ook door het donker en dan langs een afgelegen weg waar de auto's veel te hard rijden, ik hou mijn hart altijd vast,
heb wel altijd verlichting en een reflectoren jasje aan en het paard heeft van die dingen om haar been, maar jah, zoals je het dan hierboven leest,
maakt dat ook niet uit,
wat een .... om dan ook nog door te rijden he, bah

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 06:08

Sjeesz.. dat is echt erg hoe kan je dan gewoon doorrijden als automobilist Verward

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:50

Wat erg! Wat moet dat paard een pijn hebben gehad zeg! Echt vreselijk.
Ik hoop dat degene die dit gedaan heeft wel gepakt wordt!
Wat heeft de ruiter precies?