Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Super om te horen dat het nu zoveel beter gaat met Javi. Ik vind het echt heel bijzonder om te zien wat jullie in relatief weinig tijd hebben kunnen bereiken bij een zwaar getraumatiseerd paard als dit.
Wat de discussie op Bokt.nl betreft; daar zijn een aantal dingen mis gegaan en daar zijn wij ook alles behalve blij mee. Eerste ding dat mis ging is dat we er veel te laat achter kwamen dat Javi op Bokt.nl al een enorme geschiedenis heeft waardoor dit ook zonder clinics op Horse Event al een behoorlijk beladen onderwerp was. Daarnaast is het bericht geplaatst net op het moment dat jij vertrok richting je welverdiende vakantie waardoor het ook lastig was om je beweegredenen toe te lichten.
Vorige jaar zagen we op de site ongeveer een zelfde discussie ontstaan bij Fiji, de wilde merrie uit de Ardennen. Het persbericht gaf de indruk dat er een wilde merrie in een weekend op Horse Event omgetoverd zou worden tot rijklaar paard. Daar kwam kritiek op, dat heb je toen snel weten te weerleggen door aan te geven dat er heel goed gekeken wordt naar wat Fiji aan kan en dat een rijklaar paard zeker niet het doel is in zo weinig tijd. Hierna veranderde de toon in de discussie meteen van een 'onverantwoord!' in een 'wat fijn dat je zo respectvol omgaat met dit dier'.
Datzelfde was deze keer helaas niet mogelijk door de voorgeschiedenis en door de vakantie. We hebben, als beheer, waar mogelijk proberen bij te sturen, er zijn een aantal berichten verwijderd en het topic is een paar keer 'op slot' gezet. Reacties die echt te ver gingen zijn verwijderd maar met verwijderen zijn wij erg voorzichtig. We willen als Bokt.nl een open en onafhankelijk platform zijn voor alle paardenliefhebbers in de benelux. Dat kunnen we niet zijn als we berichten verwijderen omdat we het niet eens zijn met de gepresenteerde mening of omdat we niet blij worden van een bericht. De grens wat toelaatbaar is ligt daarom soms behoorlijk hoog.
De opmerking over een hoef tussen de ogen hebben we gezien maar we hebben besloten dit te laten staan. Er is namelijk het volgende gezegd. Een gebruiker (voorstander van Javi op Horse Event) zei:
"Hopelijk blijven ze op veilige afstand anders hebben ze een stel hoeven tussen hun ogen."
Daarna zegt een tegenstander:
"En wbt die hoeven tussen de ogen, wat mij betreft heeft ze alle recht van spreken als ze het doet "
Ik snap heel erg goed dat dit bijzonder vervelend over komt op de persoon waar dit over gaat. Toch hebben we besloten dit te laten staan omdat het geen doodsverwensing is maar een (niet bepaald subtiele) manier om te zeggen dat het niet raar is als Javi protesteert tegen de gang van zaken. Als er iets had gestaan als "Ik hoop dat Annemarie een hoef tussen haar ogen krijgt" dan was dit natuurlijk een heel ander verhaal geweest. Een nuance verschil maar, naar mijn mening, wel een belangrijk verschil.
Overigens nog een opmerking in het algemeen; per dag worden er ruim 30.000 berichten geplaatst op Bokt.nl, deze kunnen wij onmogelijk allemaal lezen en deze kunnen ook onmogelijk allemaal positief van aard zijn. Als je een bericht op de site ziet dat niet door de beugel kan; laat dit aub weten! Vaak kan er in dat soort gevallen prima ingegrepen worden door het moderatorteam van de site, maar we moeten natuurlijk wel eerst weten dat er iets aan de hand is.
Suzanne37 schreef:Bart, zou dit bericht niet op de voorpagina mogen staan?
Het zou misschien sommige mensen aan het denken kunnen zetten die opmerkingen hebben geplaatst in het bewuste topic wat niet helemaal op z'n plaats is geweest.
Het is maar een idee.
BraveSpots schreef:Jolliegirl schreef:ze kan hier prima mee omgaan
. Ik lees toch echt dit hoor...
Citaat:legt Annemarie haar probleem met de geuite kritiek uit.
Of mis ik iets?
Jolliegirl schreef:heb je haar verder zien reageren, klagen, ze kan hier prima mee omgaan
het itneresseer dr gewoon geen reet, ze doet dr ding, en weet de rest te negeren, hartstikke goed.
Kitty84 schreef:Als mensen zeggen: ik hoop dat je een hoef tussen je ogen krijgt, dan is dat geen kritiek maar een belediging / dreigement... en zo bedoelde ze het ook (zo lees ik het ten minste)
Suzanne37 schreef:Er wordt helemaal geen heisa rond gemaakt maar zij heeft toch net zoveel recht om te reageren of zich te verdedigen op alles wat er over haar gezegd is als dat iedereen in het topic dat mocht.
Ik vind dat niet meer dan fair.
Suzanne37 schreef:We moeten maar blij zijn dat we niet bekend zijn.
BraveSpots schreef:Kitty84 schreef:Als mensen zeggen: ik hoop dat je een hoef tussen je ogen krijgt, dan is dat geen kritiek maar een belediging / dreigement... en zo bedoelde ze het ook (zo lees ik het ten minste)
Dat snap ik. Maar dat gebeurd als je met controversieel materiaal naar een grote show trekt. We leven toch niet meer in de jaren stilletjes? Je weet dat dit erin kan zitten op internet. Waarmee ik het niet goedpraat ofzo, maar maak er niet zo'n heisa rond. Ze heeft toch de kritiek laten verstommen met haar show? Waarom dan nu moeilijk doen over een deel anonieme mensen op internet?
pharagirlke schreef:Ze mag haar gevoelens toch wel uiten? Omdat ze bekent is mag ze niet meer voelen en als ze dan zo'n onmens wil zijn om te voelen moet ze haar bek maar houden?
Vind het een heel fijn en eerlijk bericht!
BraveSpots schreef:pharagirlke schreef:Ze mag haar gevoelens toch wel uiten? Omdat ze bekent is mag ze niet meer voelen en als ze dan zo'n onmens wil zijn om te voelen moet ze haar bek maar houden?
Vind het een heel fijn en eerlijk bericht!
Uiten wel, maar imo hoeft dat niet in een heel bericht op een (grote?) paardensite.
Ik (en andere 'gewone' mensen) doe dat toch ook niet als ik geschrokken ben van iemand? Of heb ik daar gewoon het recht niet toe omdat ik niet bekend ben?
pharagirlke schreef:Waarom niet? Waarom zou ze de bokkers er niet op mogen wijzen dat zij het te ver vond gaan? (En ik vond dat ook heel ver gaan. Iemand een hoef tussen de ogen wensen... Dan ben je toch niet goed wijs.Dat is zo goed als iemand dood wensen.) Jij zou het met niemand delen of het niet zeggen tegen iemand dat je het niet leuk vind dat die persoon jou graag dood wil? Terwijl die persoon je helemaal niet kent?
BraveSpots schreef:pharagirlke schreef:Waarom niet? Waarom zou ze de bokkers er niet op mogen wijzen dat zij het te ver vond gaan? (En ik vond dat ook heel ver gaan. Iemand een hoef tussen de ogen wensen... Dan ben je toch niet goed wijs.Dat is zo goed als iemand dood wensen.) Jij zou het met niemand delen of het niet zeggen tegen iemand dat je het niet leuk vind dat die persoon jou graag dood wil? Terwijl die persoon je helemaal niet kent?
Omdat dat helemaal geen nut heeft imo. Net degene die in staat zijn iemand zoiets toe te wensen, die zullen hier echt niet van wakker liggen of zelfs maar naar kijken.
Ik zou het zeer zeker delen met iemand hoor. Maar die iemand zal geen paardennieuwssite zijn denk ik. Bij jouw wel dan?
pharagirlke schreef:Ik zou niet weten waarom niet. Ik ben geen bekende trainster (en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden) maar ik denk wel dat een bekende trainster in het openbaar van zich af mag bijten. Het is verdorie een mens en ze dienen respect voor haar te hebben, en dat mag ze gerust op deze open manier "af dwingen" van mij. Ik zie het probleem niet. Het word toch al te gek als een stel bokkers maar alles mag zeggen dat in die vier hersencellen komt en dat degene waar het over gaat zich niet mag verdedigen?