Paard boert ?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Paard boert ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 11:12

Als de pony van mijn vader gegeten heeft begint ze spontaan te 'boeren'
Het lijkt wel of ze dat expres doet Lachen
Ze is heel gulzig met eten en eet ook de hele dag door als ze op de wei staat.
Als ze naar binnen komt staat ze gewoon de hele tijd te boeren..
Eerst deed ze dat alleen als ze echt de hele dag buiten gestaan had en vol gevreten was,maar nu gewoon na iedere maaltijd !
Is dit een gewoonte van haar geworden of heeft dit te maken met haar gulzigheid ?
Er zijn mensen die zeggen dat een paard niet kan boeren, nou, deze madam dus wel !
Wat denken jullie hier over?
Ook al zoiets meegemaakt ?

Flew

Re: Paard boert ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:13

Mijn paard boert als hij koliek heeft. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig is dat dus niet al te vaak. Clown

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:14

Een paard kan niet boeren, waarschijnlijk is het luchtzuigen wat je paard doet.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:16

Ik verzeker je ervan dat mijn paard wel kan boeren, en stinken dat die boeren deden. Nagelbijten / Gniffelen

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 11:20

Ja, het is dus wel duidelijk 'boeren' wat ze doet, want als ze van de wei komt ruik je een enorme grasgeur, een enorme stank

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:20

Mijn paard "boert" ook wel eens. Maar ze stinken niet, De knoflookwalm van het voer overheerst toch wel Haha!
Het is zeker weten geen luchtzuigen, die hebben we hier ook een staan en dat klinkt echt heel anders.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 11:22

daar ben ik ook zeker van dat het geen luchtzuigen is, met luchtzuigen trekken ze de lucht naar 'binnen' en als ze boeren laten ze de lucht; 'gassen' eruit . Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:06

Hahahaha!
Goh komt me bekend voor, mijn shet doet het ook Clown
Komt soms heel prompt naar boven, denk dat het gewoon net als bij ons is, dat er wat lucht omhoog borrelt.. Ach..

Ik vind 't eigenlijk niet erg, moet er wel een beetje om lachen (maar niet te erg, dan beledig ik d'r Knipoog )

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:58

De gassen komen er nu voor uit inplaats van achter Nagelbijten / Gniffelen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:22

Mijn verzorgpaard boert heel regelmatig. Hij doet dat meestal als ik hem aan het borstelen ben en hij lekker ontspannen staat.
Ik ben er ook wel erg zeker van dat het geen luchtzuigen is. Heb een pony gehad die altijd ging luchtzuigen, hoort en ziet heel anders uit dan boeren laten.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:34

Paarden kunnen zeker boeren als paarden teveel en te snel eten kunnen de darmen dat niet altijd zo goed en snel verwerken dus gaan ze boeren. En zeker bij ons op stal staan de paarden 5 maanden binnen en daarna gaaan ze per 1 mei dag en nacht naar buiten de eerst weken hoor je dan veel paarden boeren die naar binnen worden gehaald om even te werken.

Een koe is een herkouwer en heeft ze magen dus die verteren beter hun gras of biks.

Als mijn paard van het land komt boert hij ook, hij gaat dan ook s'avonds vaak een nachtje naar binnen omdat hij zich echt helmaal klem eet. En daardoor dan last heeft met rijden. En het stinkt die gras lucht Haha! Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:48

Myrano schreef:
Ja, het is dus wel duidelijk 'boeren' wat ze doet, want als ze van de wei komt ruik je een enorme grasgeur, een enorme stank

Hihi daar heeft mijn paard ook last van! En er hebben zich al heel wat mensen over verbaast want de meeste paarden doen dit niet... Die van mij doet het alleen als ze op het land staat, en dus teveel gegeten heeft Haha!

ellen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:35

Als een paard boert heeft het vaak wat met de darmen te maken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:09

anneve schreef:

Dacht ik ook al aan !
Als een paard luchtzuigt maakt hij ook een boerend geluid.. Ja

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:35

sannekeee schreef:
anneve schreef:

Dacht ik ook al aan !

Dus.. ze boert niet maar zuigt lucht als ze gegeten heeft ??

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:56

Myrano schreef:
sannekeee schreef:

Dacht ik ook al aan !

Dus.. ze boert niet maar zuigt lucht als ze gegeten heeft ??

Kan zeker !
Een paard bij ons deed dat ook !! Knipoog

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:05

Ons paard boert ook, volgens de DA is dit luchtzuigen zonder zich vast te bijten. Je kunt er eigenlijk niets tegen doen. (luchtzuigband helpt niet) Onze DA zegt dat zolang er geen vocht uit zn neus komt het geen kwaad kan.

edit: hij doet dit ook voornamelijk als hij gegeten heeft.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:46

Mijn paard kan ook boeren! Als ze gegeten heeft: mond open en 'boaaaaaaaaaaaark' met bijbehorende stank. En geloof me, er komt lucht UIT en gaat er niet in. Ze doet het zelden, maar ze kan het wel!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:50

tijdens het 'schrokken' komt er ook lucht naar binnen dus het is niet zo gek dat ze dat er weer uit boeren!

ik ken een luchtzuiger die ook boert door de lucht die erin gaat!

tegen de gulzigheid zijn volgens mij speciale voerbakken en volgens mij bestaat er zelfs nog een poeder wat het eten doet verlangzamen.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:51

Het lijkt inderdaad op boeren wat een paard doet, het zijn meer een soort van oprispingen. Meestal paarden die dat doen hebben last van maagproblemen

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:13

Elk paard boert weleens, dat heeft niks met maag problemen te maken althans een paard hoeft geen maagproblemen te hebben als hij boert.

als een paard teveel gegeten heeft, Dus zoals je van sommigen andere hoort gebeurt dit vaak als ze van het land komen met een volle buik. Je paarden die echt maar door blijven eten je hebt dan soms dat je,je paard met een slanke buik s'ochtends buiten zet en dan s'avonds met een mega buik weer naar binnen komen, ja dan hebben ze weleens last van boeren.

En dat lucht zuigen in de lucht wat sommigen paarden doen dat is bijna het zelfde geluid als boeren.

meggiemeg schreef:
Het lijkt inderdaad op boeren wat een paard doet, het zijn meer een soort van oprispingen. Meestal paarden die dat doen hebben last van maagproblemen

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:16

Ik heb ook geleerd dat een hikkend/ boerend paard mogelijk een maagzweer kan hebben...

Marloes26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:27

Mijn paard heeft maagzweren gehad van de herfst, en toen stond hij ook steeds te boeren. Nadat hij behandelt is, heeft hij het eigenlijk ook niet meer gedaan. Maar dat wil niet zeggen dat elk paard dat boert maagproblemen heeft.
Die van mij heeft de laatste tijd tijdens het rijden bijvoorbeeld heel veel gassen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:41

Niet elk paard heeft daar last van, daarom schrijf ik ook meestal........ Je kan er al heel simpel achterkomen door bijvoorbeeld maagcompositum te voeren van groene os, werkt bij veel luchtzuigers ook super. Luchtzuigen kan ook voortkomen uit een maagprobleem. Heel erg veel paarden hebben last van maagproblemen, meer dan de meeste mensen beseffen. Het zijn vaak hele kleine symptomen die dat duidelijk kunnen maken!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:42

prescies dat is wat ik bedoel, bij jou was het wel een maag probleem en bij een ander paard hoeft het niet zo te zijn.
en misschien als jou paardje van het voorjaar weer naar buiten gaat dat hij er misschien wel weer last van heeft dat hij een keer boert maar dat weet je nooit. (ik weet ook niet of die van jou het hele jaar buiten staat bij ons van mei tot januari)
En de eerste week boert king veel s'avonds als hij uit het land komt en daarna is het over alleen als hij van land verwisseld wordt doet hij het weer een paar dagen.

Marloes26
eeft hij het eigenlijk ook niet meer gedaan. Maar dat wil niet zeggen dat elk paard dat boert maagproblemen heeft.
Die van mij heeft de laatste tijd tijdens het rijden bijvoorbeeld heel veel gassen...[/quote]