Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anne_GTI schreef:Die jaarling is niet onzeker, dat ben jij! Jij gaat het probleem uit de weg.
Splash_ schreef:Goed, dan gaan we beginnen met een tik en een schop. Ik ben van mening dat je niet alles in 1 dag kan tewerkstellen met wat zij allemaal heeft meegemaakt, is het dan zo fout om het rustig aan met haar te doen? Kennelijk dus wel.
Ik snap ook wel dat zij duidelijkheid wil, ben gewoon wat te voorzichtig nog met haar. En ik zie haar echt straks niet als een onhandelbaar paard, want ze heeft zoveel vooruitgang geboekt in korte tijd. Ik vraag niet voor niets advies, maar een mishandeld paard geef je toch ook niet meteen een klap als je het ergens niet mee eens bent? De eerste weken wilde ze niets weten van aanraking, ben gewoon bang dat het weer van vooraf aan begint. Maargoed, we zullen zien
@Nadya, dat was ook mijn insteek. Maargoed, het schijnt niet goed te zijn. En klopt, dat is haar inderdaad.
Splash_ schreef:Lovely, hoe straf jij je jaarling dan, hoe zet jij hem op een duidelijke, consequente manier op zijn plaats?
Cassidy schreef:Als je paard naar je hapt kun je hem ook blocken. Gewoon tegen je elleboog aan laten lopen, zonder dat je hem aankijkt. Hij zal denken: wat dom van mij, moet ik in het vervolg beter opletten. Als je gaat straffen kun je in een spelletje terecht komen, en daar gaat het paard geheid winnen.
superrizzo schreef:ik zeg alleen dat het niet persee altijd met een schop of een mep moet.
tuurlijk verdienen ze een keer een schop als ze mij trappen, of een tik als ze happen.
Lovely schreef:Cassidy schreef:Als je paard naar je hapt kun je hem ook blocken. Gewoon tegen je elleboog aan laten lopen, zonder dat je hem aankijkt. Hij zal denken: wat dom van mij, moet ik in het vervolg beter opletten. Als je gaat straffen kun je in een spelletje terecht komen, en daar gaat het paard geheid winnen.
Nou, als ik mijn paard corrigeer, dan is dat geen spelletje hoor.