Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jennylicious schreef:Misschien is het mogelijk dat hij met een ander paard samen staat in 1 stal? Dat ze de wand tussen 2 stallen weghalen?
Liseef schreef:Gewoon een paard altijd in de buurt laten, dat is denk ik het enige wat je ertegen kunt doen. Veel paarden hebben dit, het is vrij normaal gedrag, alleen heeft de een het erger dan de ander.
Bonita_Bon schreef:Liseef schreef:Gewoon een paard altijd in de buurt laten, dat is denk ik het enige wat je ertegen kunt doen. Veel paarden hebben dit, het is vrij normaal gedrag, alleen heeft de een het erger dan de ander.
Dat gaat niet altijd en ALS zo'n paard dan weg moet is het alleen maar erger. Je dier moet toch een beetje accepteren af en toe alleen te zijn.
Is het nog een beetje gelukt vanmiddag? Ik hoor het graag
Fleur_Laura schreef:Er staat bij ons een paard op stal, en die gaat echt helemaal door het lint als hij alleen staat.
(dwz rondjes rennen, heel luid hinniken) Ik ben echt bang dat hij zichzelf een keertje verwond.
hij doet het echt alleen als hij geen andere paarden kan zien. Hij staat de hele ochtend en middag (dus ongeveer van 8 tot 6) op de weide, en 's nachts gaan alle paarden naar binnen. Hij staat alleen, alleen in zijn stal als ik hem even moet poetsen of opzadelen, maar het maakt niet uit voor hoelang, als hij alleen in zijn stal staat begint hij meteen te flippen.
Mijn vraag is: wat kan ik hiertegen doen?
(dat hij dus kalmeert)