Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
e_horse schreef:Slecht voerbeleid zorgt dan toch ook voor stress?
Urielle schreef:Vermoedelijk als hij gewoon eens flink uit zou bokken oid dan zou hij alle stress releasen maar het is een echte binnenvetter.
Ir111 schreef:Urielle schreef:Vermoedelijk als hij gewoon eens flink uit zou bokken oid dan zou hij alle stress releasen maar het is een echte binnenvetter.
Het paard van een vriendin van mij had hetzelfde. Een enorme binnenvetter, deed nooit een stap verkeerd maar had wel 5 tot 6x per maand koliek. Zij is uiteindelijk bepaalde kruiden gaan voeren die het paard zouden helpen zich beter te uiten. Leek ons alletwee nogal vaag maar het bleek te werken! Paard ging ineens schrikken en wegrennen of een beetje bokken oid. En koliek kwam nog maar een paar keer per jaar voor! Hielp dus erg goed. Als je interesse hebt wil ik wel eens navragen wat voor spul dat was.
Judje schreef:@urielle: als ik dat zo lees een lastig paard... lijkt me erg lastig.
KimDai schreef:Vind het niet zo gek dat die stereotypen gedrag zich ontwikkelen als een paard lang op stal staat en inderdaad lichamelijke klachten kunnen ook voor bepaalde gedragingen zorgen.
Urielle schreef:Daar heb ik zeker interesse in
De mijne is gelukkig totaal niet koliekerig van het luchtzuigen maar alle spanning slaat ook wel gelijk op zijn spieren (zoals wij gespannen schouders en nek hebben van de stress).