spelletje voor shetties...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

spelletje voor shetties...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 18:30

heej,
bij ons op de manege wordt er elk jaar een kerstshow georganiseerd.
nou hebben we vorig jaar voed bal gedaan. we hadden een hele grote joga bal (ofzo) gekocht, en gingen zo met de shetjes er achter aan, egt super leuk!!

maar nou leek het mij leuk om iets anders te doen.
hebben jullie misschien een leuk idee?
ik zat te denken aan polo (hockey)

alvast bedankt, voor jullie ideen!
groetjes elizah Pling

(ik weet niet zeker of het hier wel goed staat, ik dacht van wel. maar zo niet. sorry voor het ongemak) Bloos

Lydia_

Re: spelletje voor shetties...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:54

Misschien tikketje met de shetlanders?
Hebben wij ook wel eens gedaan, zonder zadel en met
de halsters. ^^

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:40

agillity... wordt hier veel gedaan met shetjes (in zweden)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:47

liljebo schreef:
agillity... wordt hier veel gedaan met shetjes (in zweden)

wat is dat? Bloos
en hoe speel je het?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:57

hey,
wij doen ook elk jaar kerstshow en de topper is altijd "spelletjes". Het spelletje dat wij doen heet oorlogje. Je verdeeld je in twee ploegen, de ene ploeg bij de C, de andere bij de A. In beide ploegen moeten de paarden netjes naast elkaar staan achter een paar balken. In het midden van de piste staat een ton met daarop een lappenpop, en elke ruiter in de groep krijgt een nr (in elke ploeg evenveel ruiters). Langs de kant staat dan iemand die zegt: de nummers...3! En dan moeten de nummers drie zo snel mogelijk naar de ton toe stappen/draven/galopperen, de pop eraf pakken en terug naar hun 'kamp' (achter de balk dus) raken. Als nr3 van ploeg A de pop heeft gepakt kan nr3 van ploeg C hem nog proberen te tikken voor hij het kamp bereikt, als dit lukt is het punt voor ploeg C, lukt dit niet is het punt voor ploeg A. Als 2nrs er niet uitraken (heen en weer crossen enzo) kan je nog zeggen: en de nummers...5 komen helpen! Enzovoorts, enzovoorts. de nummers...oorlog! betekent dat iedereen erheen mag stuiven.

Het levert altijd grappige tafeleren op, zeker omdat bij ons zowel grote paarden als shetten meedoen en als het dan zo'n groot paard tegen een shet is Lachen altijd lachen Lachen

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:53

bij iedere bieb heb je een boek met allerlei spelletjes Pling

Onder andere met bekertjes water etc. Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:08

Solleke_Noah schreef:
hey,
wij doen ook elk jaar kerstshow en de topper is altijd "spelletjes". Het spelletje dat wij doen heet oorlogje. Je verdeeld je in twee ploegen, de ene ploeg bij de C, de andere bij de A. In beide ploegen moeten de paarden netjes naast elkaar staan achter een paar balken. In het midden van de piste staat een ton met daarop een lappenpop, en elke ruiter in de groep krijgt een nr (in elke ploeg evenveel ruiters). Langs de kant staat dan iemand die zegt: de nummers...3! En dan moeten de nummers drie zo snel mogelijk naar de ton toe stappen/draven/galopperen, de pop eraf pakken en terug naar hun 'kamp' (achter de balk dus) raken. Als nr3 van ploeg A de pop heeft gepakt kan nr3 van ploeg C hem nog proberen te tikken voor hij het kamp bereikt, als dit lukt is het punt voor ploeg C, lukt dit niet is het punt voor ploeg A. Als 2nrs er niet uitraken (heen en weer crossen enzo) kan je nog zeggen: en de nummers...5 komen helpen! Enzovoorts, enzovoorts. de nummers...oorlog! betekent dat iedereen erheen mag stuiven.

Het levert altijd grappige tafeleren op, zeker omdat bij ons zowel grote paarden als shetten meedoen en als het dan zo'n groot paard tegen een shet is Lachen altijd lachen Lachen

DIE IS EGT SUPER!!!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:00

Ik had even een vraag...je zegt "met de shetjes erachteraan" maar ik neem aan dat je dan bedoelt NAAST de shetlanders (dus aan de hand) en NIET erop, toch??? Had even in je profiel gespiekt dus vandaar deze vraag....Lachen

Troublesome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:59

Stoelendans, estafette, talli-ho

Flivla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:02

Ik ken wel leuke spelletjes:

Ringsteken
Tikkertje
Koekhappen
Clown
Tally-ho (rondje stap, rondje draf ((eventueel nog rondje galop)) rondje draf en rondje stap. Wie als eerste weer bij zijn letter komt heeft gewonnen.)
Stoelendans (kan je op de hoefslag stappen dat je zodra de muziek stopt snel naar de stoel en dan gaan zitten, maar je kan ook balkjes neerleggen, zodra de muziek stopt moet je paard er over heen staan. twee benen voor de balk, twee erachter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!