Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kellyhvj schreef:ik heb voor in de winter zo'n tongue twister. dat is zo'n bal waar 2 likstenen ingaan en die bal zit in een houder, als het paard gaat likken gaat de bal draaien. erg goede en langdurige bezichheid, vooral als je er maar 1 liksteen in doet, dan zakt hij iedere keer naar beneden en moeten ze nog meer moeite doen!!!
succes
merrieveulen schreef:kellyhvj schreef:ik heb voor in de winter zo'n tongue twister. dat is zo'n bal waar 2 likstenen ingaan en die bal zit in een houder, als het paard gaat likken gaat de bal draaien. erg goede en langdurige bezichheid, vooral als je er maar 1 liksteen in doet, dan zakt hij iedere keer naar beneden en moeten ze nog meer moeite doen!!!
succes
hou er wel rekening mee dat Lick Its heel veel suiker bevatten. dit is niet alleen erg ongezond en slecht voor de tanden, maar suiker is ook nog eens instant energie. de kans op spierbevangenheid door een overschot aan suikers bij een paard op (gedeeltelijke) stalrust of een paard dat explosief wordt door het overschot aan energie is dan ook erg groot. persoonlijk vind ik Lick Its zowiezo niet geschikt als paardenvoer, hoewel het schijnt dat ze tegenwoordig ook met een lager suikergehalte gemaakt worden.