- Ik heb een grote rijbak, waar hij dus zou kunnen rondlopen de hele dag tijdens de wintermaanden
- Mijn haflinger eet zand! Enorm veel! Hij neemt gewoon hele happen! en constant
- Hierdoor heeft hij 4 jaar geleden erge koliek gehad, voor de dood weggehaald (operatie in kliniek) en een jaar later kreeg hij weer koliek (puur door zandeten)
- Hij heeft geen tekorten, dit heb ik nagevraagd bij de kliniek in Emmeloord
- Hij had een muilkorf, maar hij weet nu precies hoe hij met die muilkorf gewoon zand kan eten (jaja het is een paard met gebruiksaanwijzing

- Ook het weiland is geen optie, wanneer het erg nat is want dan trapt hij alles kapot of zou hij gras met wortel/zand etc eruit trekken en dan alsnog zand binnenkrijgen
Ik zit dus echt met een probleem! Ik weet niet meer hoe ik mijn haflinger nog buiten kan zetten (los). Ik vind het toch erg belangrijk dat hij ook in de wintermaanden gewoon ff lekker los buiten kan lopen en ff zn energie (naast rijden/longeren) kwijt kan. Maar ik weet gewoon echt niet meer hoe

Heeft iemand van jullie ideeen wat misschien een oplossing zou kunnen zijn, want ik weet het echt niet meer!
Groetjes Monica